Netwerk configureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rspike

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Beste allemaal,

Ben hier nieuw en heb een vraagje

Hoe zouden jullie het volgende plaatje configureren?
Dat met die laptops, desktops, printers, draadloos een netwerk opzetten en dat ze op internet kunnen geen probleem..router instellen als DHCP server en de MAC-adressen laten filteren en het netwerk beveiligen met WPA2 (AES) protocol (128/256 bit encryptie)

Nu zit ik alleen met de server, daaraan zit een NAS server voor back-up...
De data laat ik 1x in de 2 uur synchroniseren en na de werkdag, laat ik een back-up draaien.
In de server zitten 2 Gigabit netwerkkaarten...

De router/modem is in de meterkast en eigenlijk een eind weg van de server..hoe sluit ik deze aan elkaar?

De eigenlijke vraag blijft:
Hoe zouden jullie het volgende plaatje configureren?

netwerkpl8.png

Optie:
Wil graag een VPN opzetten tussen twee vestigingen..wie heeft hier ervaring mee? En kan
me advies geven?
Bedankt

Met vriendelijke groeten,

Rspike

Laatst bewerkt:
Ik heb hierbij weleens gebruik gemaakt van het gratis programma Hamachi. Dit programma installeer je op de pc's in beide netwerken. Op één netwerk (netwerk dat je wilt bereiken) installeer je Hamachi. In Hamachi selecteer je "Create new network". Hier stel je een netwerknaam en wachtwoord naar keuze in.
In het andere netwerk installeer je ook Hamachi, en selecteer je "Join network". Type de netwerknaam en wachtwoord van het zojuist gecreëerde netwerk in, en voila, je hebt een VPN ingesteld. Tenminste, als dit is wat je bedoelde.:rolleyes:

Voor meer info:
Hamachi handleiding

Wiki

Hé bedankt voor je reactie!

#VPN
Klinkt interressant dat programma...alleen waar ik mee zit, is de beveiliging.
Waar ik dan ook aan denk bij een VPN, hoeveel gebruikers kan je tegelijk laten aanmelden.

#NETWERK
Bestaat er een mogelijkheid, dat je vanaf de server, die je met ethernet aansluit op een (draadloze) router en dat deze dan weer in verbinding staat met de router in de meterkast?

Router achter een router...is dit slim en zo ja of nee hoe werkt dit?
Nog nooit geprobeerd namelijk.

Mvg,
Rspike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan