Hulp bij keuze processor!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

meesternadim

Banned
Lid geworden
24 nov 2008
Hallo allemaal,

ik wil binnenkort een nieuwe laptop kopen:

ik heb er twee gevonden
1 met AMD Turion™ X2 RM-70 als processor
2 met intel t5800

verder zijn de twee laptops gelijkwaardig,

mijn vraag is voor welke moet ik gaan??????/

Intel :thumb:

Ooh wil je onderbouwing?
Amd is wat zuiniger en langzamer,
Intel is sneller.

weten jullie trouwens een goede laptop voor rond de 700 euro, het liefst met een goede videokaart.........

weten jullie trouwens een goede laptop voor rond de 700 euro, het liefst met een goede videokaart.........

Beste Meesternadim,

Een laptop met een goede videokaart is vrij zeldzaam, tenzij je voor een gaminglaptop kiest, maar die zijn niet rond de 700 euro te vinden en ook niet echt draagbaar meer (lees: ong. 4 kilo zwaar, minimaal 17 inch scherm)
Vrijwel alle laptops van goede merken (hp, sony, dell, toshiba) in de prijsklasse 700 euro hebben een videokaart in het moederbord zitten, in de kast zelf is simpelweg geen plek over voor een videokaart, zoals we die in desktops kennen met een PCIe aansluiting.

Ik wil wel even voor je rondneuzen, maar dan moet ik wel wat weten.
Wat ga je doen met je laptop, welke schermgrootte wil je (15,4 inch, 17 inch?), heb je voorkeur voor een aantal merken, staat ie alleen op je bureau of wil je hem meenemen?

Groeten Ronald

Beste Meesternadim,

Een laptop met een goede videokaart is vrij zeldzaam, tenzij je voor een gaminglaptop kiest, maar die zijn niet rond de 700 euro te vinden en ook niet echt draagbaar meer (lees: ong. 4 kilo zwaar, minimaal 17 inch scherm)
Vrijwel alle laptops van goede merken (hp, sony, dell, toshiba) in de prijsklasse 700 euro hebben een videokaart in het moederbord zitten, in de kast zelf is simpelweg geen plek over voor een videokaart, zoals we die in desktops kennen met een PCIe aansluiting.

Ik wil wel even voor je rondneuzen, maar dan moet ik wel wat weten.
Wat ga je doen met je laptop, welke schermgrootte wil je (15,4 inch, 17 inch?), heb je voorkeur voor een aantal merken, staat ie alleen op je bureau of wil je hem meenemen?

Groeten Ronald

Ik wil een 15.4 inch laptop, voor rond 900 euro, ik doe er van alles mee, maar ik hoef niet games op aller hoogst te spelen ofzo, gewoon een goed laptop voor 900 euro. het liefst met een goede videokaart erin.

wat bedoel je met onderbouwing.

bedankt voor je antwoord..

Onderbouwing is een redenatie achter een uitspraak. Hij raadt dus intel aan, puur omdat die processors sneller zijn. Heeft hij volledig gelijk in ook.
Wil je prestaties vergelijken van processors, kijk dan hier even: Klik

Groeten Ronald

Ik wil een 15.4 inch laptop, voor rond 900 euro, ik doe er van alles mee, maar ik hoef niet games op aller hoogst te spelen ofzo, gewoon een goed laptop voor 900 euro. het liefst met een goede videokaart erin.

Ik ga even voor je op onderzoek uit.

En anders kan deze ook nog wel, wederom van HP: Klik

Zit een 512 MB nvidia kaart in, 2ghz intel core 2 duo processor, 320 gb harde schijf, 3 gb ram.. moet wel voldoende zijn dacht ik zo?

En anders kan deze ook nog wel, wederom van HP: Klik

Zit een 512 MB nvidia kaart in, 2ghz intel core 2 duo processor, 320 gb harde schijf, 3 gb ram.. moet wel voldoende zijn dacht ik zo?

ja, deze lijkt me wel wat, alleen is de processor goed? ik weet niet zoveel over processors.

ja, deze lijkt me wel wat, alleen is de processor goed? ik weet niet zoveel over processors.

Hallo,

Ik heb een HP laptop met dezelfde specificaties, alleen dan met een 2ghz AMD Turion 64 X2 processor. Werkt als een zonnetje!

Met Intel moet ie nog beter werken, over het algemeen zijn intel processors sneller, ze verbruiken alleen wat meer energie. Daarnaast is de Core 2 Duo serie ook gewoon een ontzettend goed product.

Hallo,

Ik heb een HP laptop met dezelfde specificaties, alleen dan met een 2ghz AMD Turion 64 X2 processor. Werkt als een zonnetje!

Met Intel moet ie nog beter werken, over het algemeen zijn intel processors sneller, ze verbruiken alleen wat meer energie. Daarnaast is de Core 2 Duo serie ook gewoon een ontzettend goed product.

IS de videokaart ook goed?

Videokaart is een 512 mb Nvidia Geforce 9600M GT.
Schijnt vrij goed te zijn voor laptop begrippen, google maar eens wat rond op die naam.

dat zijn hele leuke kaartjes! vooral voor in een laptop, je kunt er goed mee gamen ( call of duty 4-5 far cry 2 , crysis ook wel ) dat zijn zo'n beetje wel de game kaarten voor de laptop

dat zijn hele leuke kaartjes! vooral voor in een laptop, je kunt er goed mee gamen ( call of duty 4-5 far cry 2 , crysis ook wel ) dat zijn zo'n beetje wel de game kaarten voor de laptop

de hp heeft de ddr 2 versie is er veel verschil tussen de ddr2 vs ddr3?

de hp heeft de ddr 2 versie is er veel verschil tussen de ddr2 vs ddr3?

ik denk eerlijk gezegt niet dat er veel verschil in zit,je zult de bovengenoemde spellen heus wel kunnen spelen waarschijnlijk wel op medium, maar dan zien ze er nog heel mooi uit.

ik denk eerlijk gezegt niet dat er veel verschil in zit,je zult de bovengenoemde spellen heus wel kunnen spelen waarschijnlijk wel op medium, maar dan zien ze er nog heel mooi uit.

DDR2 en DDR3 zijn als ik het me precies kan herinneren standaarden voor geheugen.
DDR2 is al wat ouder en wordt het meest gebruikt, DDR 3 is wat nieuwer, sneller en zuiniger qua energieverbruik, maar ook een stuk duurder.
Het voordeel van DDR3 is dat ie wat sneller de gegevens kan verwerken, maar als je de genoemde spellen op Medium zet ga je het verschil niet merken tussen DDR2 en DDR3.

Wil je daar echt een verschil in merken moet je twee 512 mb kaarten nemen, één DDR2 en één DDR3, en dan een spel met veel details (intensief voor de kaart) op high gaan spelen. Dan is DDR3 gewoon beter.

Hallo,

IK heb de hp dv5-1160ed gehaald, het is wel een mooie laptop, maar ik had alleen een vraagje, de hdd is 320 gb, maar hij geeft 288gb aan. daarvan zit 147 gb vol, en er is 99gb vrij, dat is vreemd, want dan mis ik dus ong 40 gb.

weten jullie hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt.

Hallo,

IK heb de hp dv5-1160ed gehaald, het is wel een mooie laptop, maar ik had alleen een vraagje, de hdd is 320 gb, maar hij geeft 288gb aan. daarvan zit 147 gb vol, en er is 99gb vrij, dat is vreemd, want dan mis ik dus ong 40 gb.

weten jullie hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt.

He Meesternadim,

Dat is inderdaad een beetje vreemd ja. Natuurlijk zit er enig verschil in aangezien 1 GB in feite 1024 Mb is, maar er gerekend wordt per 1000 MB. Was de harde schijf al voor 147GB gevuld toen je hem kocht of heb je dat er allemaal zelf op gezet?
Zit er misschien een recovery partitie op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan