Opa en Oma eerste PC! Hotmail of Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

555Martijn

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Haha hey, bedankt voor het lezen.
Mijn opa en oma hebben een laptop gekregen van een kennis, en nu hebben ze draadloos internet laten instaleren, en ik heb ze (geprobeerd) uit te leggen hoe je bijvoorbeeld op marktplaats.nl kom. Dit is moeilijk te begrijpen, en ze moete alles 3x horen voordat ze het een beetje begrijpen. Geen probleem natuurlijk, maar dan is het makkelijkste van het makkelijkste wel het mooist.

Ze hebben van hun provider (KPN) geen email adress gekregen, dus ik wou die voor hun aanmaken. Maar met welke software zal ik ze dan leren kennis maken? Wat is het makkelijkst en of meest gebruikt onder 'volwassenen'? Ikzelf gebruik Thunderbird, maar ik dacht zelf meer aan Windows Live of als het op hun laptop zit MS Outlook Express, wat vinden jullie?

PS: sorry als vekeerde forum is.

@live.nl is een lekker kort adres. Daarna toevoegen aan outlook express.
Overzichtelijk en grote duidelijke knoppen.

Als ze nog geen email account hebben moeten ze die eerst hebben. Hotmail is daarvoor gratis net als Gmail.
Zelf zou ik gaan voor de hotmail.(eenvoudig)

Ik vind gmail veel overzichtelijker dan hotmail. Veder nog een afweging wat makkelijker is wat makkelijker is: als je online inlogt komen je handelingen sterk overeen met het bezoeken van websites en zo sla je dan twee vliegen in een klap. Een apart programma voor mail zoals thunderbird wijkt daar eigenlijk van af en geeft eerder problemen (bijv als de verbinding niet tot stand kan komen) en tijd (voor downloaden). Het scheelt ook beheer (en vervuiling) op de laptop.

Minder belangrijk: mensen die een mailprogramma gebruiken weten vaak in het buitenland hun mail niet te benaderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan