CorVerm
Redacteur
- Lid geworden
- 11 mrt 2005
Bekijk dan deze post nog eens: http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2559529&postcount=3
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Nope,
Hetzelfde resultaat
dwz 200 in Excel 2007 en 1400 in Excel 2003
=OF(AANTAL.ALS($A$2:$A$100;A2)=1;AANTAL.ALS($A$2:$A$100;A2)>1)
Wim waar is de bijlage?
Goed nieuw jaar toegewenst.
Werkt gewoon in 2007, is geen enkel probleem.
TS zoekt de oplossing in DBSOM maar dat is niet te realiseren met de opgegeven database, maar naar mijn idee is DBSOM ook niet geschikt voor het doel dat hem voor ogen staat. (mee eens Wim?)
= SOMPRODUCT((A2:A7<>"")/AANTAL.ALS(A2:A7;A2:A7&"");B2:B7)
Wim jij hebt een bestandje geplaatst waarin de uitkomst wordt gerealiseerd met de formule:
Dus heeft niks met DBSOM te maken, toch?.Code:= SOMPRODUCT((A2:A7<>"")/AANTAL.ALS(A2:A7;A2:A7&"");B2:B7)
Winterkoning,
Volgens mij heb je niet aangegeven met welke versie jij werkt. De oplossing die Wigi heeft gegeven werkt, met gebruik van DBSOM, in 2003 wel. Gebruik je 2007 kijk dan nog even naar een van mijn vorige posten waarin ik heb aangegeven dat je in 2007 de functie SOMMEN.ALS kunt gebruiken om tot hetzlelfde resultaat te komen als met DB in 2003.
Ik zou richting VBA gaan, hetzij een custom function, hetzij code die de berekening doet en het resultaat weergeeft.
Wigi
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.