actergond mee laten bewegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejobse

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
hallo,
als je horizontaal scrolt op mijn site dan beweegt de actergrond mee (verticaal ook) maar als je nu de resolutie verkleind (of gewoon het schermpje wat kleiner maakt) dan blijft het egin van de afbeelding helemaal links op de site:

nu wil ik dat mijn achtergrond dus dat mijn achtergrond gecentreerd is op de rest van mijn site.

zoiets als dit.

jah... daar kan je de resolutie niet aanpassen en ik zie niet echt staan wat ik bedoel maar ik zal het nog eens lezen ^^ en dank je voor de snelle reactie

Wat heeft de resolutie met het wel of niet verschuiven van je achtergrond plaatje te maken?

Normaliter pak je een achtergrond afbeelding die op alle resoluties werkt. En je zorgt ervoor dat je instelt dat hij niet herhaalt. Op de pagina van handleidinghtml die ik hierboven gegeven heb staat ook bovenaan het volgende daarvoor:
HTML:
background-repeat: no-repeat;

als je dit hebt bekeken dan weet je wat ik bedoel met de resolutie vergroten of verkleinen en wat het te maken heeft met de achtergrond ^^
maar ik heb het opgelost, ik was het vergeten te posten.
HTML:
<style>
	{background-image: url(images/possible.jpg); background-repeat: no-repeat; background-position: 50% 0px;}
</style>

Ah kijk bij resolutie denk ik aan de vast ingestelde beeldschermresoluties (800x600, 1024 x 768, enz), dus niet aan het vergroten/verkleinen van het lettertype (en dus daarbij ook de afbeeldingen).

Het is mooi dat je het hebt opgelost. Overigens raad ik je aan om je site dan in meerdere browsers te proberen. Het vergroten/verkleinen van de afbeeldingen als het lettertype vergroot/verkleint wordt verschilt wat per browser. Onder IE6 gebeurd er namelijk niets met de achtergrondfoto op de site die je geeft als voorbeeld. Meestal maakt het niet zoveel uit maar vooral als je met contrasten werkt met lettertype (dus witte tekst op een zwart stukje van de achtergrondafbeelding) kan het vervelend werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan