PS3 Game branden lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEAT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Ik wil een game voor PS3 branden op DVD maar dat wil niet lukken,krijg melding File not found/cannot open file.
Heb het geprobeerd met Nero,CloneDVD en DVDDegrypter.
Wie kan me helpen?

Wat wil je gaan doen als het branden wel gelukt is? Voor zover ik weet is er nog geen mogelijkheid backups te spelen op een PS3.

Wat wil je gaan doen als het branden wel gelukt is? Voor zover ik weet is er nog geen mogelijkheid backups te spelen op een PS3.

Ja,dat heb ik ook gehoord.
Maar het gaat me nu in eerste instantie om hem gebrand te krijgen.

Wat voor bestands extentie heeft de game?

moet je normaal niet zoals ik heb gedaan je ps hacken? :D
ale deed ik op ps1 voor gebrande games te kunnen spelen

Weet je zeker dat het een game is? VIDEO_TS is een dvd film bestand.

Ik kan niet nakijken hoe een PS3 orgineel eruit ziet, m'n dvd brander leest ze niet.

[edit] ISO zou normaal meet DVDdecrypter gebrand moeten kunnen worden.Probeer anders IMGburn eens[/edit]

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat het een game is? VIDEO_TS is een dvd film bestand.

Ik kan niet nakijken hoe een PS3 orgineel eruit ziet, m'n dvd brander leest ze niet.

[edit] ISO zou normaal meet DVDdecrypter gebrand moeten kunnen worden.Probeer

anders IMGburn eens[/edit]
Het is een ISO file

google is tog een wonder? :p
lees dit effe door:

Hackers beweren dat ze de beveiliging van de PlayStation 3 gedeeltelijk kunnen omzeilen. Hiervoor zullen ze de zogenaamde Elf-bestanden moeten kraken, en dit kan sinds enige tijd volgens de hackers. Maar dit is niet het enige wat hackers zullen moeten doen om bijvoorbeeld gebrande games op de PlayStation 3 af te laten spelen. Door de Elf-bestanden te kraken kunnen ze nieuwe informatie verkrijgen en hiermee kan wellicht de gehele beveiliging omzeild worden waardoor het spelen van gebrande games niet meer ver weg zal zijn.

Ook maakten dezelfde hackers bekend dat ze de firmware van de PlayStation 3 kunnen downgraden. Downgraden is simpel gezegd het omlaag brengen van de software. Met deze mogelijkheid kunnen mogelijke beveiligingen, die Sony aangebracht heeft in updates, omzeild worden. De programma's die nodig zijn om bovenstaande uit te voeren zijn nog niet vrijgegeven. Het valt dus nog maar af te wachten of alles klopt wat de hackers allemaal beweren.

Laatst bewerkt door een moderator:
google is tog een wonder? :p
lees dit effe door:
]Hackers beweren dat ze de beveiliging van de PlayStation 3 gedeeltelijk kunnen omzeilen. Hiervoor zullen ze de zogenaamde Elf-bestanden moeten kraken, en dit kan sinds enige tijd volgens de hackers. Maar dit is niet het enige wat hackers zullen moeten doen om bijvoorbeeld gebrande games op de PlayStation 3 af te laten spelen. Door de Elf-bestanden te kraken kunnen ze nieuwe informatie verkrijgen en hiermee kan wellicht de gehele beveiliging omzeild worden waardoor het spelen van gebrande games niet meer ver weg zal zijn.

Ook maakten dezelfde hackers bekend dat ze de firmware van de PlayStation 3 kunnen downgraden. Downgraden is simpel gezegd het omlaag brengen van de software. Met deze mogelijkheid kunnen mogelijke beveiligingen, die Sony aangebracht heeft in updates, omzeild worden. De programma's die nodig zijn om bovenstaande uit te voeren zijn nog niet vrijgegeven. Het valt dus nog maar af te wachten of alles klopt wat de hackers allemaal beweren.

Ik weet dat gedrande games nog niet op PS3 zijn af te spelen,gaat me nu in eerste instantie om er een op DVD te branden.

Ook met DVDDegrypter krijg ik de melding file not found.
Ik gebruik de optie 'ISO Write"

Laatst bewerkt door een moderator:
wrm branden als het niet gaat?

Laatst bewerkt:
nee ik bedoel wrm branden als je hem niet kunt laden?

ik heb dit nog gevonden op een ander forum!
Beste lezer,

Het was mij opgevallen dat er veel gevraagd werd, hoe je nou precies een Xbox(360) of Playstation2 spel moest branden. Vandaar heb ik deze tutorial voor jullie gemaakt, ik hoop dat het hier door duidelijk wordt .

Ten eerste moet natuurlijk je Xbox(360) of Playstation2 omgebouwd zijn. Als dit nog niet gebeurd is, leest je console geen gekopieerde/gebrande games. Als je console nog niet omgebouwd is en je wilt het laten doen, zoek dan even op Google of marktplaats. Tegenwoordig zit bij iedereen in de omgeving wel iemand die hem voor rond de 30,- euro om kan laten bouwen.

Genoeg gepraat, we gaan beginnen:

Je hebt net met jou download programma een game gedownload. Zeer waarschijnlijk dit een .RAR bestand. Een .RAR bestand is een gecomprimeerd (verkleind) bestand, zodat het makkelijker en sneller te downloaden valt.

Dit rar bestand moet je natuurlijk ook weer vergroten, dit doen we met Winrar (www.rarlab.com, voor het downloaden van Winrar)

Als je hem "vergroot" hebt komt er waarschijnelijk een .ISO file uit.
Neem mijn Xbox spel hieronder:

Dit .Iso bestand gaan we branden. Dit doen we met Nero Burningrom

Als je Nero Burningrom opstart krijg je een standaard schermpje, hier klik je op cancel

Vervolgens staat er bovenin (bij bestand, ect) 'Recorder'. Klik hierop, en ga vervolgens naar Burn Image

Nu selecteer je het .Iso bestand waar we het eerder over hadden.

En als laatste stap klik je op Burn. Letop, hoe lager de brandsnelheid, hoe beter de kwaliteit. Ik zet de brandsnelheid nooit hoger dan 4x (5.540 kb/s). Ik raad 2x (2.770 kb/s) aan, dan weet je zeker dat je spel van goede kwaliteit is.

Je brand de game, en stopt de game in je Xbox(360) of Playstation2. Veel mensen discuseren over wat nou beter is, DVD+R of DVD-R? Wat mij betreft maakt dit helemaal niks uit. Iedereen zij op Internet dat ik DVD-R moest nemen, maar ik heb vele Xbox games met DVD+R gebrand, en zonder problemen gespeeldt.

Ik wens jullie veel succes, en voor vragen kan je altijd mailen, of even een topic aanmaken.

Veel succes & groetjes,
Robin

bron ( met foto's erbij):http://www.duken.nl/component/option,com_smf/Itemid,81/topic,17675.msg54209
hopelijk werkt dit ;)

Laatst bewerkt:
Een aantal berichten aangepast. Rood en dik komt erg agressief/schreeuwerig over. Gecentreerde tekst is zeer irritant om te lezen.

@Loeri,
Wat je van die andere site citeert gaat over Xbox en PS2 games, niet over PS3 waar deze topic over gaat. Kennelijk is de opbouw van een PS3 game anders. Wat de persoon aangeeft dat het langzaam gebrand moet worden, klopt allang niet meer. Ik brand PS2 games standaard op 8x en die doen het prima. Daarbij gebruik ik DVDdecrypter, wat beter werkt dan Nero voor PS2 games.

Laatst bewerkt:
sry daarvoor :(
maar hij sprak over een iso.file dit komt op hetzelfde uit toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan