GTA IV Hapert..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hoi,

Sinds kort heb ik GTA IV op deze computer geinstalleerd. Nu heb ik er alleen een paar problemen mee. Want constant loopt bijna elke game (dat is weer iets anders) vast, en anders word alles blokjes en verkleurt het naar blauw/geel/paarse blokjes (5x5 px).

GTA IV deed het overigens zo goed dat ie op hoge resolutie (1280/1024 @ 60) en alles op high voor zo ver het wou, constant tussen de 30 en de 60 FPS zat. Nu probeerde ik vandaag het spel op te starten, liep het eerst 3x vast waarvan 2 een full system crash was (alles vastgelopen). Ook liep ik in m'n 2e safehouse, alles oke. Kom ik buiten schiet de FPS naar 5 tot 10 FPS.. Gewoon niet normaal. Er is verder nog geen hardware verandering geweest.

Ook is de kast stof vrij en zijn dit tijdens de game de temp's

Moederbord: 36 graden
CPU Core #1: 45 graden
CPU Core #1: 40 graden
Videokaart: 55 graden

En dit valt nog reuze mee voor een pc waarvan de kabels overal en nergens hangen :P

Wat zou hier het probleem zijn?

Heb de drivers reeds geupdate.

Onder XP loopt het overigens elke keer vast, en onder vista loopt het vast en krijg ik de blokjes.

Windows XP SP2 Pro x64 / Windows Vista Ultimate gamers edition 4.6 x64
GigaByte EP45-DS3L
Intel E8500 @ 3,1 (standaart)
OCZ 4 gb 1000 kit @ Dualchannel ( dus 39x *x staat voor cijfer die ik niet weet* x2)
Samsung Spinpoint F1 640 gb (2 partities van 305 gb elk. XP/Vista Ultimate)
OCZ StealthXtreme 500 watt

Ik denk dat het ligt aan de videokaart.
De voedig is goed en de processor ook.
Ik zou gewoon een nieuwe videokaart kopen met 1GB werkgeheugen en dan komt het wel goed.

Mvg Diederik:thumb:

Ik denk dat het ligt aan de videokaart.
De voedig is goed en de processor ook.
Ik zou gewoon een nieuwe videokaart kopen met 1GB werkgeheugen en dan komt het wel goed.

Mvg Diederik:thumb:

Erhh... Ik hoop dat je weet dat ik deze pc nog geen 2 maanden eindelijk werkend heb? En dat je weet dat het een beetje nutteloos is als iemand al een goede kaart heeft waar dan nog garantie op zit een nieuwe laten kopen.. En dan nog. Het geheugen hoeft bijna geen verschil maken.. Want GTA IV Draaid op 540 van de 480 mb. Eitje.. nu trouwens weer.. Wat ik heb gedaan weet ik niet. Maar het draait weer :rolleyes:

Jaa sorry, de processor en de voeding waren juist goed :P typfoutje
Maar klopt het dat je je pc hebt gekocht in een winkel en kant en klaar?

Ja klopt, het licht aan je video kaart. Je kan beter in middle of low spelen.
Weetje gta iv is een aardig groot spel. En niet zomaar op elke pc te gebruiken omdat die veel nodig heeft om te draaien. Wat ook de reden kan zijn is dat je werkgeheugen het niet verdraagt dat die neit snel laad en dat die daardoor alles hapert. Probeer het low, als die dan nog niet werkt dan licht het aan je werkgeheugen(RAM)

Ja klopt, het licht aan je video kaart. Je kan beter in middle of low spelen.
Weetje gta iv is een aardig groot spel. En niet zomaar op elke pc te gebruiken omdat die veel nodig heeft om te draaien. Wat ook de reden kan zijn is dat je werkgeheugen het niet verdraagt dat die neit snel laad en dat die daardoor alles hapert. Probeer het low, als die dan nog niet werkt dan licht het aan je werkgeheugen(RAM)

GTA IV Draait makkelijk op mijn systeem. Draait(de) altijd 40/60 fps met alles hoog. En ook mijn werk geheugen is niet te min, want ik heb 4 gb @ Dualchannel wat overduidelijk sneller is dan als je het niet in dualchannel plaatst. Nu weet ik dat alles heel snel na aankoop met de verkeerde handelingen kapot kan gaan. Maar dat is hier niet het geval.

Heb net Windows XP erop nieuw opgezet. En Vista voorlopig nog even verbannen van mijn systeem. Heb nog geen vastoper(s) gehad die ik bij de vorige xp al wel had. Dus morgen word het getest door broertje. Ik laat van me horen of het goed is zo !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan