Hta

Status
Niet open voor verdere reacties.

steeven

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2008
Ik heb een html pagina en als ik de index met hta open. krijg ik als ik op een nieuw link die geopend in een nieuw scherm en als ik hem open met html gebeurd dit niet help!

steven

Ik heb een html pagina en als ik de index met hta open. krijg ik als ik op een nieuw link die geopend in een nieuw scherm en als ik hem open met html gebeurd dit niet help!

steven
Misschien kan je iets duidelijker zijn.
Ik gebruik voor het bewerken van mijn HTML bestanden: Notepad++

Ik leg het uit;
Ik heb een website gemaakt via html voor school.
Die moet ik morgen inleveren die kan ik nu ook inleveren.
maar ik wil een mooiere layout dan zeg maar explorer lay out dus gebruik ik .hta
.hta zorgt ervoor dat de randen etc van explorer wegzijn.
en als ik nu via dat bestand .hta open dan klik ik op een link in mijn site en opent hij een nieuw venster, en voorheen bij html gebeurde dat niet.
Weet iemand raad?

Steven

.hta is een executable... dus het draait als een programma.

Als je verwijst naar een link die niet .hta is, dan is dat een pagina op het internet... die geopend wordt in Internet Exploder. Dus het is logisch als je naar .html pagina's verwijst, dat hij ze in een nieuwe tab opent, tenslotte is jouw 'webpagina' gewoon een programma en geen pagina meer :)

Als je verwijst naar een andere .hta lijkt het me dat ie in hetzelfde programma opent; mits zowel de link als de extensie van de andere pagina zijn aangepast.

Overigens lijkt het me niet handig om van je website een .hta te maken tenzij je daar een hele goede reden voor hebt, want je sluit een groot deel van je publiek buiten (iedereen die geen Internet Exploder gebruikt, en dat zijn meer mensen dan je denkt)

Dat soort applicaties zijn bedoelt voor dingen die ook echt een applicatie zijn, niet dingen die je vanaf het web bezoekt.

bedankt voor uw reactie.
Ja ik moet me site morgen presenteren op school vandaar. ik ga hem niet online zetten en ik vind het een iets mooiere interface hebben. ik ga het nu eens proberen!

mvg Steven

Je kunt ook op F11 drukken om je browser in Full screen mode te draaien, dan ben je het grootste deel van je layout ook wel kwijt, is een stuk makkelijker :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan