CMS Home Made?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekraan

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo allemaal,

volgens mij kan ik mijn vraag hier wel stellen: ik ben bezig met een site, en ben benieuwd welke mogelijkheden een CMS mij zou bieden. Mijn idee is het volgende:

Ik 'kan' zelf een site maken met behulp van CSS en HTML, waardoor je een aantal pagina's hebt, bijvoorbeeld een index, contact, over mij, blabla. Deze pagina's kun je gewoon bereiken door simpele hyperlinks. Nu wil ik ook een pagina maken die 'weblog' heet, met daarom (tjsa) een weblog! Het idee is daarnaast om op de indexpagina een divboxje (ofzo..) te hebben met daarin bv de titels van de laatste drie berichten.

Is dit mogelijk met een bestaand CMS? Kan ik die integreren in mijn eigen website?

Zo ja: welke? Zo nee: waar kan ik meer info vinden over het zelf maken van zoiets en is dat te doen voor een beginner?

Alvast bedankt voor de hulp! :thumb:

Zo te lezen heb je meer aan een blog.

Een voorbeeld is Wordpress

Zo te lezen heb je meer aan een blog.

Een voorbeeld is Wordpress

Heb ik over nagedacht, maar aangezien er ook een ander 'hoofddeel' aan de website moet, weet ik niet of dat lukt. Is het bv mogelijk om de laatste posts van een wordpress-blog op mijn site te laten verschijnen (bv met een rss-feed)?

Dan zou dat al gelijk een oplossing zijn!

Binnen WordPress kun je ook gewoon een pagina maken met daarin je eigen tekst.

Verder heeft WP standaard RSS mogelijkheid dus lijkt mij geen probleem :)

Probeer anders eerst deze demo. Dan kun je een beetje kijken wat de mogelijkheden zijn :)

Binnen WordPress kun je ook gewoon een pagina maken met daarin je eigen tekst.

Verder heeft WP standaard RSS mogelijkheid dus lijkt mij geen probleem :)

Probeer anders eerst deze demo. Dan kun je een beetje kijken wat de mogelijkheden zijn :)

Ik ben een beetje gaan surfen, en kwam nu op zulke dingen uit:
http://themeforest.net/item/olivefolio/25729
http://themeforest.net/item/design-agency-theme/23435

Ik ben naar zoiets op zoek. Het liefst zou ik het echter helemaal zelf maken, maar aangezien ik alleen css en html begrijp, wordt dat erg lastig. Ik weet ook nog niet precies of zulke dingen te 'editen' zijn, zodat ik bv bij het bovenste voorbeeld nog een tagline zou kunnen toevoegen, en bv een grotere footer erin zou kunnen zetten.

Met behulp van html en css kan ik zelf wel zo'n 'layout' krijgen, met werkende menubalk, maar geen voorbeelden van portfolio bv en geen posts van een blog. Je tips maken me in ieder geval enthousiast! zijn er nog meer van zulke goede sites, met wordpress downloads??

Het klink alsof je op zoek bent naar Joomla. Joomla voldoet ( denk ik ) aan jou eisen die je aan een CMS systeem stelt. Joomla heeft o.a. de volgende onderdelen er standaard in zitten:

- Home
- Contact
- Blogs, artikelen
- rss feed
- latest items
- polls, etc.

Op de onderstaande site kan je het e.e.a. vinden over joomla. http://www.dutchjoomla.org. Joomla is enorm bewerkelijk. In principe kan je er alles mee wat je wilt. Ook zijn er genoeg plug-in/componenten en modules er voor te downloaden.

Veel succes met je keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan