Error bericht op zelfde pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gilliano

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Hoi iedereen,

Ik heb een login form gemaakt in een template en wou graag een professioneel error ding maken..

Stel dat je inlogt met een verkeerd wachtwoord, dan wil ik graag dat je een error bericht krijgt op het scherm. Dus geen javascript popup..

Ik wil heel graag dit voor elkaar krijgen:

Pagina zonder error

Pagina met error

Kan iemand mij helpen?

Groeten,

Gilliano

Wat is er zo moeilijk aan een IF-statement?

Niet zo lastig als je ervaring hebt met php.
Ik zou zeggen leer PHP (en MySQL of ProsteSQL of hoe dat laatste ook heet) en je kunt zelf al je wensen wat betreft het maken van websites uit laten komen.

Veel plezier en succes!

Niels.

Oke maar ik bedoel eingelijk dat je bijvoorbeeld een pagina hebt, met als je een error stuurt naar de index pagina, en die pagina laat het in een balkje weergeven..

stel ik heb verify.php, en je word teruggestuurd naar index.php omdat je niet admin bent, dan kan ik dat zo met een error doen: index.php?notice=You're not logged in as an admin!

Index.php heeft dan: if (isset($_get[notice])){echo "css spul hier"; $_get[notice]; echo "einde css spul";}

maar hoe kan ik dan het bericht in de url verstoppen? anders gaan mensen hun eigen noticen maken..

Laatst bewerkt:
Oke maar ik bedoel eingelijk dat je bijvoorbeeld een pagina hebt, met als je een error stuurt naar de index pagina, en die pagina laat het in een balkje weergeven..

stel ik heb verify.php, en je word teruggestuurd naar index.php omdat je niet admin bent, dan kan ik dat zo met een error doen: index.php?notice=You're not logged in as an admin!

Index.php heeft dan: if (isset($_get[notice])){echo "blabla"}

maar hoe kan ik dan het bericht in de url verstoppen? anders gaan mensen hun eigen noticen maken..

Je kan natuurlijk wel eventjes een bestand includen waarin je een array maakt met de verschillende berichten... Bijvoorbeeld zo:
PHP:
$fout[1] = 'Slecht!';
$fout[2] = 'Mag niet!';
$fout[3] = 'Of iets anders!';

Je zet de sleutel in de url, en echoed: (als ik het goed zeg...)
PHP:
$fout[$_GET['notice']]

Dit zou sowieso moeten werken (volgens mij):
PHP:
$notice = $_GET['notice'];
echo $fout[$notice];

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan