Videokaart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kimmay18

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
Hallo allemaal!

Ik heb gister mijn computer helemaal leeg gemaakt omdat ik er nogal wat problemen mee had...

Nadat ik dat had gedaan wou ik even kijken of alles het nog wel naar behoren deet. Alle problemen die ik voor het schoonmaken had waren opgelost alleen kwam er 1 groot probleem bij. Namelijk dat als ik een spel wil doen of een film wil kijken of kleine dingetjes zoals een screensaver afspelen, dat hij dan een melding gaf van:

1- Bepaalde bestanden die zijn vereist om videobeelden af te spelen, zijn niet geinstalleerd of werken niet naar behoren.

en bij een screensaver:

2- Kan de schermbeveiliging niet uitvoeren omdat hiervoor een nieuwere videokaart, of een videokaart die compatibel met Direct3D is, vereist is.

Nou had ik voor het schoonmaken nergens problemen mee als het ging om films afspelen en spelletjes spelen enz. Nou weet ik dat je bepaalde drivers nodig heb, en dat heb ik ook geinstalleerd vanaf een cd die werd meegeleverd met m'n pc (Drivers & utilities).

Mijn Pc is trouwens een :
Dell Inspiron
Processor: AMD Athlon(tm) 62 X2 Dual Core Processor 4400+
Geheugen: 2 GB

Wat voor videokaart erin zit weet ik niet! ik weet ook niet of je dat ergens kan opzoeken? Ik weet alleen dat ik hiervoor nooit problemen had met mijn videokaart.

Ik hoop dat julie mij kunnen helpen :)

Groetjes Kim

Heeej kim

Als je de kast open maakt en je kijkt naar de videokaart dan zie je waarschijnlijk de naam wel staan want meestal staat ie gewoon op de videokaart zelf.

Als je dat hebt gedaan kun je mischien proberen de laatste updates van i-net af te halen..

Als het goed is heb jij bij de aanschaf van deze pc ook een cd gekregen waar drivers op staan. Uit jou verhaal maak ik op dat je wel windows opnieuw hebt geinstalleerd, maar niet je benodigde drivers.

Die zul je dus moeten installeren en daarna zou je videokaart en de rest weer naar behoren moeten werken. Misschien heb je ook nog een codec pack nodig, maar eerst meer eens die drivers.

Vermeld even hier of je inderdaad een cd met drivers hebt. Mocht je die niet hebben, dan proberen we het anders.

Nou weet ik dat je bepaalde drivers nodig heb, en dat heb ik ook geinstalleerd vanaf een cd die werd meegeleverd met m'n pc (Drivers & utilities).

Groetjes Kim

Dat heeft hij al gedaan Lita.

Installeer eens een PC Wizard ( http://pc-wizard-2008.en.softonic.com/ ).
Daar kan je al de info over je pc uithalen, en dus ook de naam en type van je VGAkaart.

Surf daarna naar de site van maker van je 3D-card en download daar de 'latest' drivers.

Heeej kim

Als je de kast open maakt en je kijkt naar de videokaart dan zie je waarschijnlijk de naam wel staan want meestal staat ie gewoon op de videokaart zelf.

Als je dat hebt gedaan kun je mischien proberen de laatste updates van i-net af te halen..

Ik heb even mijn kast opengemaakt en gekeken naar mn videokaart ( allemaal hele kleine lettertjes en cijfertjes) ,.. maar ik heb opgezocht op google welke info ik waarschijnlijk nodig heb.. ik denk dat het is:

N11071 Nvidia

Moet ik daarop zoeken naar drivers om te downloade?

Dat heeft hij al gedaan Lita.

Installeer eens een PC Wizard ( http://pc-wizard-2008.en.softonic.com/ ).
Daar kan je al de info over je pc uithalen, en dus ook de naam en type van je VGAkaart.

Surf daarna naar de site van maker van je 3D-card en download daar de 'latest' drivers.

handig!!

Er staat bij videokaart : Standaard-VGA grafische adapter

en nog wat info als je erop klikt zoals:

Algemene Informatie :
Fabrikant : Nvidia Corp
Model : Standaard-VGA grafische adapter
Bus Type : PCI-Express
Vernieuw Rate (min/max) : / Hz

GPU Informatie :
Aantal GPU : 1
Codenaam : G86
Revision : A2
Bus : 128-bit
Geheugen Type : GDDR3
GPU Frequentie : 459 MHz - [initial : 459 MHz]
Shader Clock : 918,0001 MHz - [initial : 918 MHz]
Geheugen Frequentie GPU : 399.6 MHz - [initial : 400 MHz]
DirectX Support : 10

nForceware Configuration :
Standard 2D : GPU: 4980747 MHz - Geheugen: 1237584 MHz
3D Performance : GPU: 1238140 MHz - Geheugen: 5127276 MHz
3D Low Power : GPU: 1237584 MHz - Geheugen: 1933030664 MHz

GPU Configuration :
Technologie SLi : Nee

Video Bios Informatie :
Date : 05/16/07
Versie : Version 60.86.45.00.26
Forceware : 6.0.6000.16386

i2C Bus Informatie :
Aantal Bussen : 4

Laatst bewerkt:
Dan zal het wss gewoon een onboard video-kaart zijn...

Kijk dan welk merk van MoederBord je hebt, en welk type, surf naar hun site en download weer de laatste nieuwe drivers ! ( chipset drivers en dergelijke )

Dan zal het wss gewoon een onboard video-kaart zijn...

Kijk dan welk merk van MoederBord je hebt, en welk type, surf naar hun site en download weer de laatste nieuwe drivers ! ( chipset drivers en dergelijke )
Moederbord:

Algemene Informatie :
Fabrikant : Dell Inc. (Dell)
Product : 0RY206
Versie : ÿÿÿ
Serienummer : ..CN6986178Q2CB9.
MP Ondersteuning : Ja, 2 CPU(s)
Versie MPS : 1.4

Chassis Informatie :
Fabrikant : Dell Inc.
Type : Desktop
Versie : Chassis Version
Serienummer : CRD283J
Asset : Niet nader omschreven

Als ik naar de Dell site ga en ik zoek op Dell 0RY206 (zo heet het moederbord) dan krijg ik geen resultaten.. of zoek ik dan niet goed? Want alsik op gewoon Drivers zoek dan krijg ik wel een link dat ik drivers kan downloade

Je weet niet welk type Dell je hebt?
Dus bijvoorbeeld Inspiron en dan een nummer?

Laatst bewerkt:
Je weet niet welk type Dell je hebt?
Dus bijvoorbeeld Inspiron en dan een nummer?

Ja het is een Dell Inspiron .. maar dat nummer is even een raadsel ik kan het ook nergens vinde .. :confused:

Wat ik sowieso gewoon raar vind is dat ik de drivers wel op een cd heb maar als ik ze uitpak en download dan doet hij er gewoon niks mee. Als ik daarna opnieuw naar de map ga waar ik de setup in heb en op de setup klik krijg ik :

Setup heeft een ander besturingssysteem dan Windows Vista aangetroffen. Dit installatieprogramma en de betreffende stuurprogramma's zijn echter specifiek voor windows vista ontwikkeld. Setup word afgesloten.

Ik heb wel vaker problemen gehad met deze pc en dan ik opnieuw alles erop had gezet EN die cd met de drivers en utillities en dan deet hij het gewoon.

Maakt niet uit, kan ook even tijdelijk op je buroblad.

Nou het is dus nog steeds niet gelukt om hem aan de praat te krijgen. Nou heb ik van die Cd Drivers and utilities een ander programma ( namelijk : ATI Catalyst) proberen te downloaden. Toen ik dat eenmaal gedaan had zei hij : Voltooid maar met enkele fouten in het logboek. Dus ik op dat logboek geklikt, staat er bij die foutmelding : "Kan geen grafische hardware vinden"..

Wat kan dat betekenen? Dat mijn computer mn videokaart niet ziet ? :confused:

En ik heb gevonden hoe mn computer heet

Dell Inspiron 531

Laatst bewerkt:
Jonges ik heb het eindelijk voor elkaar!! Ben zo blij

Ik had DirectX nodig en die heb ik gedownload! dat was alles..

In ieder geval Dank julie wel voor de reactie's!!!! :D

Groetjes Kim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan