Windows Live Messenger kan niet geïnstalleerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Enkele weken terug heb ik Windows Live geïnstalleerd waaronder ook Windows Live Messenger (Beta).
Ik heb er een ganse tijd probleemloos mee gewerkt maar ik kreeg bij het opstarten wel telkens een oplichtend berichtje dat er een nieuwere versie beschikbaar was.
Vanmorgen wilde ik andermaal werken met Messenger maar er opende zich nu een venster waarbij je niet anders kon dat Ja antwoorden wilde je verder kunnen werken. Ik ging dus in op het voorstel en ik kreeg het venster te zien voor de installatie van de volledige Windows Live suite.
De installatie werd telkens uitgevoerd tot ± 75 % en dan kreeg ik telkens te zien 'terugdraaien'. Ik veronderstel dat de installatie hierdoor werd geannuleerd want ik kwam telkens terug bij het installatievenster.
Messenger kon echter niet meer geopend worden (telkens een foutmelding).
Ik heb dan geprobeerd om Windows Live te verwijderen via Configuratiescherm in de hoop een volledige herinstallatie te kunnen doen, maar ik werd ook hier geconfronteerd met een onderbroken installatieprocedure (wijzigen en herstel) ofwel met het feit dat de verwijdering niet kon doorgaan.
Mijn ervaringen met Windows Live en vooral met de installatie/deïnstallatie en met Messenger zijn ronduit negatief te noemen.
Maar... hoe kan eraan verholpen worden? Ik heb verschillende foutmeldingsberichten geraadpleegd zoals ook de Firewall Messenger toe te laten maar niets helpt.
Het is de bedoeling alles wat met Windows Live te maken heeft te verwijderen, bvb met Revo Uninstaller, om eventueel met een schone lei een nieuwe installatie te beginnen. Ik krijg de indruk dat Windows de gebruikers wil dwingen naar de Windows Live Suite.

Graag de goede tip a.u.b..

Vriendelijke groeten

nIh1IlO

Enkele weken terug heb ik Windows Live geïnstalleerd waaronder ook Windows Live Messenger (Beta).
Ik heb er een ganse tijd probleemloos mee gewerkt maar ik kreeg bij het opstarten wel telkens een oplichtend berichtje dat er een nieuwere versie beschikbaar was.
Vanmorgen wilde ik andermaal werken met Messenger maar er opende zich nu een venster waarbij je niet anders kon dat Ja antwoorden wilde je verder kunnen werken. Ik ging dus in op het voorstel en ik kreeg het venster te zien voor de installatie van de volledige Windows Live suite.
De installatie werd telkens uitgevoerd tot ± 75 % en dan kreeg ik telkens te zien 'terugdraaien'. Ik veronderstel dat de installatie hierdoor werd geannuleerd want ik kwam telkens terug bij het installatievenster.
Messenger kon echter niet meer geopend worden (telkens een foutmelding).
Ik heb dan geprobeerd om Windows Live te verwijderen via Configuratiescherm in de hoop een volledige herinstallatie te kunnen doen, maar ik werd ook hier geconfronteerd met een onderbroken installatieprocedure (wijzigen en herstel) ofwel met het feit dat de verwijdering niet kon doorgaan.
Mijn ervaringen met Windows Live en vooral met de installatie/deïnstallatie en met Messenger zijn ronduit negatief te noemen.
Maar... hoe kan eraan verholpen worden? Ik heb verschillende foutmeldingsberichten geraadpleegd zoals ook de Firewall Messenger toe te laten maar niets helpt.
Het is de bedoeling alles wat met Windows Live te maken heeft te verwijderen, bvb met Revo Uninstaller, om eventueel met een schone lei een nieuwe installatie te beginnen. Ik krijg de indruk dat Windows de gebruikers wil dwingen naar de Windows Live Suite.

Graag de goede tip a.u.b..

Vriendelijke groeten

nIh1IlO

heb bijna zelfde en wil graag ook hulp bij mij is het op einde van instalatie komter dat het niet lukt voor instaleren en nu kan ik niet meer op msn :(

bij mij ook zo'n probleem....als hij 100% klaar is stopt ie en staat er terugdraaien..dan gaat ie van 100 terug naar 90% tot en met 0 en dan staat dat de installatie is mislukt...ik vind dit vreemd...er schijnen meerdere mensen ermee te kampen...

echt niemand op deze site die iets weet?

Ik heb, omdat ik maar problemen bleef ondervinden, de volledige Windows Live Suite verwijderd met Revo Unistaller, een programma dat diep gaat in het register en alle (hoop ik toch) links met Windows Live verwijdert.
Ik ben met een schone lei begonnen, zoals men dat omschrijft, en heb Windows Live Messenger geïnstalleerd (ik heb enkel gekozen voor de installatie van Live Messenger).
Wanneer ik het programma probeer te openen krijg ik steevast een foutmelding. Detailnazicht verwijst naar de foutcode 80040154. Via deze weg en verdere opzoekingen bij het uitvoeren van testen/checks kwam ik bij de code 80072efd. Ook via deze code heb ik nog een en ander uitgeprobeerd. Maar alles is tevergeefs. Ik kan mij niet aanmelden. Ik krijg een foutmeldingsvenster van Windows Live Messenger met in het midden in het groot gedrukt: "Aanmelden bij Windows Live Messenger niet mogelijk". Eronder staat in een kleiner lettertype: 'Het aanmelden bij WLM is mislukt, omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw'. Ik heb dit nu reeds vele keren geprobeerd, na herstarten (zowel koud als warm) en het resultaat blijft negatief.
Een mens zou voor minder zijn geduld gaan verliezen. Ik stel vast, via allerlei forums, dat dit nieuwe Windows Live gedoe veel problemen blijft veroorzaken. Waarom kan Microsoft geen definitieve foutloze versie uitbrengen of er toch tenminste voor zorgen dat de installatie complexloos verloopt.

Bestaat er toch nog hoop op een oplossing? Ik wacht (on)geduldig af.

Vriendelijke groeten,

nIh1IlO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan