Kan internet Explorer niet vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Ik gebruik zelf Google Chrome, maar mijn ouders willen per sé internet explorer. Sinds gisteren krijgt de PC alleen steeds deze melding als we internet explorer op proberen te starten:
8x6lco.png

Weet iemand hoe we dit kunnen verhelpen?

Door om te beginnen te vertellen wat je aantreft (of juist niet............) als je op die lokatie kijkt?

En ook niet onbelangrijk, waarnáár verwijst de koppeling als je IE wil opstarten? (rechter muisknop op de koppeling en dan eigenschappen)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Dit heb ik alleen al geprobeerd, maar er veranderd niets.. :confused:

Wat gebeurt er in de veilige modus mét netwerkondersteuning als je IE wil starten?

In Veilge Modus krijg ik precies dezelfde melding ;)

Misschien werkt het als ik hem eerst uninstall en dan weer installeer? Ik deed namelijk gewoon gelijk installeren zonder iets te verwijderen..
Waar kan ik IE uninstallen? :) Of kan dat niet?

Software, als je daarvoor IE6 had. Had je die niet, dan kun je IE7 niet verwijderen.

Volgens mij had ik inderdaad eerst IE 6. Maar waar kan ik 7.0 dan verwijderen? :)

Een hele goededag allen,
Ik had hetzelfde probleem sinds december, ik heb net de oplossing voor mij gevonden, IE werkt weer.
Ik quote even iemand uit een andere forum, waardoor het bij mij opgelost is.
QUOTE "Kijk eens in de registry naar deze key.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\iexplore.exe

Ik verwacht dat als je deze weggooit IE weer werkt.
Maak voor de wijziging natuurlijk een kopie van de registry."

MVG Uppie

Die melding heb ik dus niet gekregen, maar ik had explorer ook opnieuw geinstalleerd,.
IE verwijderen doe je zo:
Start, configuratiescherm, software, daar Windows Internet Explorer verwijderen.
Even opnieuw installeren, en dan naar HKEY etc etc.
Bij mij werkte het op deze manier.

MVG Uppie

Edit: Ik wist niet hoe ik bij de HKEY moest komen, maar na wat zoeken op google bleek dus dat ik Start > Uitvoeren > Regedit intypen en dan kwam ik in zo'n venstertje waar ik vanzelf bij IEXPLORE.EXE kwam. Die heb ik dus zoals hierboven werd gezegd dat moest, verwijderd en nu werkt het weer!
Super bedankt allemaal!

Laatst bewerkt:
Ik had het er even bij kunnen zetten, maar ik dacht dat je dat wel wist;)
Maar goed, ik ben blij dat het opgelost is, succes verder:thumb:

MVG Uppie

Haha, zoveel verstand heb ik niet hoor op dit gebied :p
Maar nu blijkt dus dat iedere keer dat de computer opnieuw opgestart is het probleem weer hetzelfde is. Als ik dan naar de Hkey ga en IEXPLORE.exe verwijder doet hij het wel weer, maar het is niet echt handig voor mij ouders als ze dit elke dag moeten doen..

Sorry voor het opdringen, maar m'n ouders beginnen steeds meer te zeuren over IE, dat de PC kapot gaat van chrome enz.

PLEAS HELP :(:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan