Grote letter in Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Als ik in Outlook op beantwoorden klik dan komt er een veel te grote letter. Hoe kan ik dat veranderen?

Als ik in Outlook op beantwoorden klik dan komt er een veel te grote letter. Hoe kan ik dat veranderen?

In Outlook 2003:

Menu: Extra > Opties; tab 'E-mailindeling'
Knop 'Lettertypen...'
en 'Bij beantwoorden en doorsturen' het lettertype en/of grootte wizigen.

In Outlook 2003:

Knop 'Lettertypen...'

Nee, het gaat niet om mijn lettertype en grootte, maar om de te beantwoorden mail zelf. Die verschijnt in een te grootlettertype.

In Outlook 2003:

Knop 'Lettertypen...'

Kok naar bijlage

Bijlagen

• tegroot.png
    tegroot.png
    54,1 KB · Weergaven: 446
Is dat met alle mail die je binnen krijgt of alleen van één of meer specifieke afzenders?
En verschijnt die tekst zo groot als je hem gaat beantwoorden of ook al al je de mail opent.

Wat een stelletje nachtbrakers hier trouwens zeg ...... ;-))

Is dat met alle mail die je binnen krijgt of alleen van één of meer specifieke afzenders?
En verschijnt die tekst zo groot als je hem gaat beantwoorden of ook al al je de mail opent.

Wat een stelletje nachtbrakers hier trouwens zeg ...... ;-))

Nee alleen als ik ga beantwoorden....

Ik denk dat je tot nu toe op de verkeerde plaats hebt gezocht........

Ga naar Extra, Opties, Emailindeling, Briefpapier- en lettertypen en daar kies je onder "Berichten beantwoorden of doorsturen" -> Lettertypen.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    69,1 KB · Weergaven: 203
Laatst bewerkt:

Ga naar Extra, Opties, Emailindeling, Briefpapier- en lettertypen en daar kies je onder "Berichten beantwoorden of doorsturen" -> Lettertypen.

Dat geldt alleen voor de letters van je beantwoording!

Hoi,

Ik denk dat er weinig aan te doen is, want de lay-out van de tekst die binnenkomt is afhankelijk van de manier waarop deze door de afzender is opgesteld.
Klik eens in die tekst als je het mailtje wilt beantwoorden en kijk hoe groot het lettertype is in het lint. Het is meen ik Courier .......

Hoi,

Ik denk dat er weinig aan te doen is, want de lay-out van de tekst die binnenkomt is afhankelijk van de manier waarop deze door de afzender is opgesteld.
Klik eens in die tekst als je het mailtje wilt beantwoorden en kijk hoe groot het lettertype is in het lint. Het is meen ik Courier .......

Als de mail binnenkomt is het lettertype volledig normaal, alleen als ik op beantwoorden klik verandert het in een type voor visueel gestoorden.

Welk type berichtindeling gebruik je zelf?

Bijlagen

• ScrnDmp-01.jpg
    ScrnDmp-01.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 160
Als de mail binnenkomt is het lettertype volledig normaal, alleen als ik op beantwoorden klik verandert het in een type voor visueel gestoorden.
Ja, dat begreep ik. Wat ik (geloof ik) niet helemaal begrijp is wat je bedoelt met hetgeen je hierboven typt.........

Dát was nu net de reden dat ik je verwees naar die opties in outlook. Dáár stel je in welk lettertype en welke puntgrootte gebruikt moet worden voor de beantwoording. En da's toch precies wat je vroeg / wilde bereiken: de letter voor het beantwoorden? (Of heb ik nu last van het maandagochtend gebeuren en gisteren van het zondaggebeuren en snap ik er niets van.....?)

Laatst bewerkt:
Ja, dat begreep ik. Wat ik (geloof ik) niet helemaal begrijp is wat je bedoelt met hetgeen je hierboven typt.........

Dát was nu net de reden dat ik je verwees naar die opties in outlook. Dáár stel je in welk lettertype en welke puntgrootte gebruikt moet worden voor de beantwoording. En da's toch precies wat je vroeg / wilde bereiken: de letter voor het beantwoorden? (Of heb ik nu last van het maandagochtend gebeuren en gisteren van het zondaggebeuren en snap ik er niets van.....?)

Je snapt alles. En de beantwoordingsletter is nu ook volgens dat path gefixt. Maar de mail zelf blijft zo groot en dat wil ik ook weer normaal hebben. Toch vreemd dat het altijd normaal was en nu op eens een letter voor slecht zienden!? Spontaan gebeurd! Misschien ook weer spontaan gefixt dan maar hoop ik.

Ok, maar ik geloof toch niet dat ik echt alles snap.

Je krijgt een mail, dat heeft normale letters,
je kiest voor beantwoorden en ook dan zijn (na die fix) de letters goed.

Waar / wanneer / hoe komen dan nog grote letters in beeld? Ik krijg dus even nog geen "plaatjes" bij het scherm waarop jij nog steeds grote letters ziet / krijgt / wanneer.

[edit] ik denk -na even een testje gedaan te hebben- dat ik nu eindelijk begrijp wat jij bedoelt, (denk ik). Je bedoelt dat de tekst van het oorspronkelijke bericht ín het beantwoordingsmailtje groot is en blijft, terwijl de tekst die je gaat typen -als zijnde het antwoord-, nu na die fix, wél de goede afmetingen heeft? [end edit]

Laatst bewerkt:
Om verwarring te voorkomen onderstaande maar even in een nieuw berichtje getypt, anders loopt alles door elkaar en wordt het er niet duidelijker op.

Lees bericht 11 nog eens door en ga als je bij emailindeling bent aangekomen, nu eens niet naar "Briefpapier -en lettertypen",
maar ga, eenmaal daar aangekomen : naar "handtekeningen bewerken enz......." en zie (bijlage hieronder) wat je daar aantreft.

Ik weet het, ik weet het, jouw probleem heeft geen tierelier met handtekeningen te maken en derhalve ontgaat de logica van Microsoft mij ook even, maar zie vooral ook de bijlage bij dit bericht (bekijk vooral ook even het tabblad dat geactiveerd is!!!) en probeer het eens. Misschien is het daarna opgelost.
Tenzij wij hier met zijn allen een bug in Outlook hebben ontdekt omdat je, ondanks het kiezen van een andere optie bij "emailindeling", mogelijk tóch bij hetzelfde blad uitkomt, dat zou vreemd zijn en een dus bugje in kunnen houden. Al is er aan de andere kant eigenlijk ook niets vreemds aan dat je door het "binnenstappen door een andere deur" in Windows, toch in "dezelfde kamer uitkomt", dat gebeurt wel vaker in Windows.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    87 KB · Weergaven: 218
Laatst bewerkt:

Dat heb ik al gedaan maar dat werkt dus niet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan