GTA IV loopt niet lekker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennart5

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Hey,

Ik heb voor 1e kerstdag GTA IV gekregen, en die liep op mijn pc'tje op de laagste settings nét niet helemaal vloeiend, maar het was te doen.
Toen crashte mijn harde schijf, en na een weekje zat er een nieuwe harde schijf in. Wel een grotere: had eerst een 320GB en nu een 500GB.
Maar mijn vraag is: hoe kan het dat GTA eerst wel goed liep, en dat 'ie nu heel erg lagt?
aan de rest van de pc is niks veranderd, dus zou je denken dat 'ie net zo loopt als voorheen, misschien zelfs wel sneller omdat deze HD nog niet vervuild is.
Ik weet btw dat mijn pc niet aan de systeemeisen voldoet,misschien dat jullie nog tips hebben om mijn processor een beetje over te clocken zodat de CPU speed wel goed is?

In de bijlage staat wat systemrequirementslab aangeeft(specs staan er bij)

Groetjes en alvast bedankt!

Bijlagen

• Systemrequirementslab.JPG
    Systemrequirementslab.JPG
    95,2 KB · Weergaven: 50
yep, net gedaan, met de cd die er bij geleverd was. hielp niet

EDIT: ben nu bezig met de drivers downloaden van de website, duurt alleen verschrikkelijk lang

Laatst bewerkt:
Altijd beginnen met de chipset drivers! daarna opneiwu opstarten en dan pas de andere drivers installeren!

ik adviseer je om gewoon een nieuwe cpu te kopen (en misschien wel een nieuw moederboard ivm socket 939 gok ik.) en als je dan geld over hebt betere videokaart... dan zul je het spel beter kunnen spelen...

kijk wel eerst even wat je moederbord ondersteund. en of het AM2, AM2+ of 939 is.

het is een AM2. nog suggesties voor goedkope websites? zelf kijk ik veel bij alternate,en ik denk dat ik daar mijn processortje vandaan ga halen.

dan nog even doorsparen voor een goede videokaart (kijk dan wel of je voeding sterk genoeg is) en je kan lekker spelen...

Nog even een vraagje over je hdd.. Heeft deze wel de snelheid 7200 RPM en niet lager? Mischien komt het dan daar door. Heb je ook bij andere (zware) games last van laggs?

welk moederbord heb je?

Ik heb de AM2NF6G-VSTA van ASRock, maar zou niet weten of die 6000+ aankan. Wel een mooi processortje, die lijkt me wel wat. gaan we voor sparen.

Nog even een vraagje over je hdd.. Heeft deze wel de snelheid 7200 RPM en niet lager? Mischien komt het dan daar door. Heb je ook bij andere (zware) games last van laggs?

Zo te zien heb ik een Maxtor DiamandMax 22, die is wel 7200 RPM. Met welk spel zou ik het kunnen proberen?

UPDATE: Heb net Quantum Of Solace geprobeerd te spelen, maar daarbij lagt het íntrofilmpje al enorm, dus ik ga niet eens proberen die te spelen. Een beetje jammer, zeker omdat systemrequirementslab zegt dat ik 'm gewoon zou moeten kunnen spelen.
Help?

Laatst bewerkt:
Heeft iemand ook nog een idee over hoe het kan dat het spel eerst wel werkte en nu nauwelijks meer?

Lijkt er toch op dat er iets niet goed zit met je drivers.

Deze al opneiuw geinstalleerd? Probeer dat dan eens, eerst verwijderen en vervolgens opneiuw opstarten en de drivers opnieuw installeren. Beginnen met de chipset drivers.

Hey, ik ben nu bezig met de drivers van m'n chipset downloaden. (via CPU-Z kwam ik er achter dat het de Nvidia MCP61 is)
nu dus eerst alle moederbord drivers deinstalleren? dat ga ik in ieder geval proberen, dan de chipset installeren en dan de all-in-1 van de Asrock website.
Binnenkort verslag!

Laatst bewerkt:
nou, de drivers ligt het dus ook niet aan.
Kan iemand me vertellen of het probleem dan verholpen wordt als ik voorgenoemde processor er in zet? En hoe kom ik er achter of mijn moederbord deze processor ondersteund?

groetjes

Dat probleem heb ik dus ook!

Als ik GTA IV na een tijdje speel, begint het hele spel sloom te doen. Ik weet niet waar het aan ligt. Als ik later GTA IV nog een keer opstart, doet hij het even goed. En na een tijdje begint hij sloom te doen. En mijn PC is nog niet zo slecht...

dpzrzb.jpg

Dat weet ik niet, ik heb aan m'n pa gevraagd of hij 2 PC koelers had, hij ging nog kijken. Ik heb nu geen PC koelers. Alleen een videokaart koeler een een processor koeler. Verder niets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan