Ghost RAR bestanden op harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr1967

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Ik ben een tijdje aan het downloaden van nieuwsgroepen. Om een dvd met weinig kwaliteitsverlies op een 4.7 Gb dvd te zetten werd mij dvd rebuilder geadviseerd. De installatie mislukte echter een aantal keren. Ik kreeg tijdens de installatie diverse virusmeldingen van NOD32.
Sinds die tijd worden er verspreid over de harde schijf kleine RAR bestanden neergezet. Bestaande RAR archieven blijken niet meer compleet te zijn.

Quickpar geeft aan dat van alle rar bestanden een aantal blocks ontbreekt terwijl ze eerst compleet waren.

Ik heb Spyware doctor gekocht en gedraaid. Deze vond een aantal virussen die veelal met svchost.exe te maken hadden.
Ik ben bang dat ik geinfiltreerd ben en ben bang dat ik er nog niet van af ben.

Hoe kan ik dat controleren? Wat moet ik doen. Kan ik de RAR archieven herstellen?

Help aub.

Hoe je dat kan controleren weet ik niet!
Maar RAR bestanden zijn nou eenmal moeilijk te herstellen als ze beschadigd zijn want het is geen offcieel windows formaat!

Maar RAR bestanden zijn nou eenmal moeilijk te herstellen als ze beschadigd zijn want het is geen offcieel windows formaat!
Dus .exe-bestanden zijn makkelijker te herstellen zeg je? Dat is een onlogisch verhaal.
.rar-bestanden kun je herstellen met Winrar, mits er herstelbestanden beschikbaar zijn.

@Pjotr: Je zult niet geïnfiltreerd zijn, hoogstens geïnfecteerd. Je hoeft een programma niet meteen aan te schaffen om ermee te kunnen scannen hoor. Hoewel Spywaredoctor geen slecht programma is zijn er ook nog wel betere alternatieven.

Voer eerst eens een scan uit met het programma Malwarebytes' Anti-Malware. Instructies vind je hier (stap 1 van het topic).

Het gemaakte logbestand kun je hier plaatsen als je wilt.

Laatst bewerkt:
Dus .exe-bestanden zijn makkelijker te herstellen zeg je? Wat een onlogisch verhaal.
.rar-bestanden kun je herstellen met Winrar, mits er herstelbestanden beschikbaar zijn.

@Pjotr: Je zult niet geïnfiltreerd zijn, hoogstens geïnfecteerd. Je hoeft een programma niet meteen aan te schaffen om ermee te kunnen scannen hoor. Hoewel Spywaredoctor geen slecht programma is zijn er ook nog wel betere alternatieven.

Voer eerst eens een scan uit met het programma Malwarebytes' Anti-Malware. Instructies vind je hier (stap 1 van het topic).

Het gemaakte logbestand kun je hier plaatsen als je wilt.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb gisteren eerst gescand met spyware doctor. Er werden nogal wat gevaarlijke virussen gevonden. Om deze te verwijderen heb ik spyware doctor gekocht en alles verwijderd. Na een tip heb ik gisteren ook Malwarebytes' Anti-Malware gedraaid. Deze vond nog 2 extra meldingen. Hierna heb ik nog superantispyware gedraaid. Die vond nog een groot aantal trackers. Deze zijn nu ook verwijderd.
De meeste meldingen hadden te maken met svhost.exe niet te verwarren met svchost.exe. Svhost.exe heb ik nadien niet weer terug gezien bij de processen. Ik heb vanmorgen nog weer gezocht op nieuwe gost rar bestanden. Er waren geen nieuwe bijgekomen. Wel waren er een groot aantal waarvan de "datum gewijzigd" veranderd was. Als ik me niet vergis zijn de bestanden iets groter geworden.Bijgaand een bijlage van één van de rar-bestanden. Misschien kan iemand hier wijs uit worden.

Als ik het rar archief controleer met quickpar dan missen er een aantal blocks. Pak ik het archief uit met winrar dan lukt dat gewoon. Als ik met windows mediaplayer de dvd bestanden probeer af te spelen dan blijft deze hangen in zwart beeld. Bekijk ik de dvd bestanden met dvdshrink dan wordt wel alles afgespeeld.

Bijlagen

Wat ik bedoel:

De widnows formaten die standaard in windows zitten zijn meer herstelbestand / files voor!
Dus ook makkelijker en sneller hersteld.:confused:

WINRAR is moeilijker te herstellen omdat er minder herstelbestanden voor zijn!

Daarom dus, sorry had het wat duidelijker moeten zeggen!

Maxuploader:thumb:

Wat ik bedoel:

De widnows formaten die standaard in windows zitten zijn meer herstelbestand / files voor!
Dus ook makkelijker en sneller hersteld.:confused:
En wie of wat maakt deze herstelbestanden dan volgens jou? En wat voor herstelbestanden eigenlijk?

WINRAR is moeilijker te herstellen omdat er minder herstelbestanden voor zijn!
De hoeveelheid WinRAR herstelbestanden die beschikbaar zijn voor een specifiek .rar-archief is 100% afhankelijk van de persoon die het archief maakt. Hoe je dan ook tot deze uitspraak komt is mij onduidelijk.

En wie of wat maakt deze herstelbestanden dan volgens jou? En wat voor herstelbestanden eigenlijk?

De hoeveelheid WinRAR herstelbestanden die beschikbaar zijn voor een specifiek .rar-archief is 100% afhankelijk van de persoon die het archief maakt. Hoe je dan ook tot deze uitspraak komt is mij onduidelijk.

Er zijn gisteravond en vannacht ca 12.000 nieuwe rar bestanden verspreid op de hd geplaatst. Ik zag ze op een gegeven moment gewoon in een map verschijnen. Kan Winrar of SABnzbd waarmee ik download door een virus aangepast zijn. Ik krijg een beetje het idee dat deze prog verantwoordelijk zijn voor het genereren van de rar bestanden. Bijgevoegd een afdruk van taakbeheer ten tijde van het ontstaan van de rar-bestanden. Ik had gisteravond winrar verwijderd maar dit had geen resultaat. Vanmorgen heb ik de nieuwste versie van SABnzbd geïnstalleerd. Bijgaand ook een aantal logs met virusmeldingen. In de NOD log staan de meldingen die ik kreeg tijdens installatie van dvd rebuilder. Ik heb de ghost RAR bestanden inmiddels verwijderd. Malwarebytes vind geen bedreigingen meer. Heb het uitpakken van rar bestanden door SABnzbd eerst uitgeschakeld.

Ik snap trouwens niet veel van jullie opmerkingen. Wat ik ervan begrijp kun je zonder herstelbestanden geen rar bestanden repareren. Het repareren is mijn laatste zorg. Eerst moet het ontstaan van de rar bestanden ongedaan gemaakt worden.

De namen van de ghost rar bestanden zijn gelijk aan die van bestaande gedownloade rar bestanden. Ze worden echter random over de hd verspreid.

Wie heeft een suggestie?

Bijlagen

Waar verschijnen deze bestanden? MBAM lijkt niets gevonden te hebben.

Een printscreen kun je trouwens meteen uploaden op het forum hoor. Eerst printen en dan scannen is erg omslachtig.

Laatst bewerkt:
Waar verschijnen deze bestanden? MBAM lijkt niets gevonden te hebben.

Een printscreen kun je trouwens meteen uploaden op het forum hoor. Eerst printen en dan scannen is erg omslachtig.

Bedankt voor de tip. De bestanden verschijnen bijna allemaal in de mappen waar ook de rar bestanden van gedownloade films in staan. Een aantal keren in de hoofddirectory van d of h-schijf.

Bedankt voor de tip. De bestanden verschijnen bijna allemaal in de mappen waar ook de rar bestanden van gedownloade films in staan. Een aantal keren in de hoofddirectory van d of h-schijf.

Ik ben erachter wat het probleem is. Quickpar is de boosdoener. Zodra winrar of SABnzbd rar bestanden uitpakt begint quickpar de ghost rar bestanden aan te maken. Ik heb quickpar verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Probleem verholpen.

Groeten Pjotr1967

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan