Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
hoi, dit is voor jullie mss een rare vraag, mr ik ben begonnen met vb te leren,en ik ben ah testen..
ik eb nu deze macro geschreven
Sub test()
Dim num
Dim i As Integer
num = InputBox("geef getal")
For i = 0 To 3
Range("c" & i).Value = i
Next i
End Sub
k wil het volgende: stel dat ik 4 ingeef, dat dan in cel C1, 1 komt, in cel 2 2, in cel 3 moet dan 3 komen, en in cel C4 moet 4 komen.. bij het uitvoeren,krijg ik een error, iets met global range? wat doe ik fout?
heb ondertussen reeds ontdekt dat het probleem hem in de loop zit.. mr ik ben nog niet goed genoeg om dit zelfte vinden..
bedankt!!
For i = 1 to num
Een aantal punten:
1. Dim num (As wat??)
2. In de lus is i eerst 0. De cel C0 bestaat niet en zorg dus voor een foutmelding.
3. Inputbox heeft nu geen toegevoegde waarde omdat je de lus laat lopen tot 3.
Code:For i = 1 to num
Tip: zorg dat je rekening houdt met foutieve invoer.
Soms voert men bewust of onbewust verkeerde gegevens in.
Suc6.
Met vriendelijke groet,
Roncancio
welke code met ik dan geven om ervoor te zorgen dat als ik in de inputbox 4 geef, dat van cel C1 tem C4 "tekst" komt te staan..
Best ook lezen wat helpers neerschrijven voor jou
Zie post van Roncancio, onder punt 2.
Tja...Je moet natuurlijk WEL de reacties van je helpers goed lezen...Code:Sub test() Dim num As Integer Dim i As Integer num = InputBox("geef getal") For i = [COLOR="Blue"][B]0 [/B][/COLOR]To num Range("c" & i).Value = "hallo" Next i End Sub
met deze code krijg ik een error
method "range" of object'_global' failed..
...anders kom je d'r nooit!Roncancio zei:2. In de lus is i eerst 0. De cel C0 bestaat niet
Nobody11, Hierbij een zéér verkorte code-versie van hetgeen je voor ogen hebt...
Code:Sub VulBereik() Range("C1:C" & InputBox("geef een heel getal onder de 10...", "Invoer", 1)).Value = "hallo" End Sub
Groet, Leo
Tja...Je moet natuurlijk WEL de reacties van je helpers goed lezen......anders kom je d'r nooit!Dus WAT zou de beginwaarde van i moeten zijn???
Groet, Leo
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.