• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro range

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
hoi, dit is voor jullie mss een rare vraag, mr ik ben begonnen met vb te leren,en ik ben ah testen..

bedankt!!

Laatst bewerkt:
hoi, dit is voor jullie mss een rare vraag, mr ik ben begonnen met vb te leren,en ik ben ah testen..

ik eb nu deze macro geschreven

Sub test()
Dim num
Dim i As Integer
num = InputBox("geef getal")
For i = 0 To 3
Range("c" & i).Value = i
Next i
End Sub

k wil het volgende: stel dat ik 4 ingeef, dat dan in cel C1, 1 komt, in cel 2 2, in cel 3 moet dan 3 komen, en in cel C4 moet 4 komen.. bij het uitvoeren,krijg ik een error, iets met global range? wat doe ik fout?

heb ondertussen reeds ontdekt dat het probleem hem in de loop zit.. mr ik ben nog niet goed genoeg om dit zelfte vinden..

bedankt!!

Laatst bewerkt:
Een aantal punten:

1. Dim num (As wat??)
2. In de lus is i eerst 0. De cel C0 bestaat niet en zorg dus voor een foutmelding.
3. Inputbox heeft nu geen toegevoegde waarde omdat je de lus laat lopen tot 3.

Code:
For i = 1 to num

Tip: zorg dat je rekening houdt met foutieve invoer.
Soms voert men bewust of onbewust verkeerde gegevens in.

Suc6.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Een aantal punten:

1. Dim num (As wat??)
2. In de lus is i eerst 0. De cel C0 bestaat niet en zorg dus voor een foutmelding.
3. Inputbox heeft nu geen toegevoegde waarde omdat je de lus laat lopen tot 3.

Code:
For i = 1 to num

Tip: zorg dat je rekening houdt met foutieve invoer.
Soms voert men bewust of onbewust verkeerde gegevens in.

Suc6.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

welke code met ik dan geven om ervoor te zorgen dat als ik in de inputbox 4 geef, dat van cel C1 tem C4 "tekst" komt te staan..

hoe doe ik dat? ik krijg altijd een error met deze code:

Sub test()
Dim num
Dim i As Integer
For i = 0 To num
Range("c" & i).Value = "hallo"
Next i
End Sub

welke code met ik dan geven om ervoor te zorgen dat als ik in de inputbox 4 geef, dat van cel C1 tem C4 "tekst" komt te staan..

Best ook lezen wat helpers neerschrijven voor jou ;)

Zie post van Roncancio, onder punt 2.

Best ook lezen wat helpers neerschrijven voor jou ;)

Zie post van Roncancio, onder punt 2.

dat heb ik nagegaan, maar kon er niet mee verder...als je mijn vorige post las, kon je zien dat ik een van de opmerkingen van roncancio heb doorgevoerd

for "i to num"

Laatst bewerkt:
Code:
Sub test()
Dim num As Integer
Dim i As Integer
For i = 0 To num
Next i
End Sub

met deze code krijg ik een error
method "range" of object'_global' failed..

Nobody11, Hierbij een zéér verkorte code-versie van hetgeen je voor ogen hebt...
Code:
Sub VulBereik()

Range("C1:C" & InputBox("geef een heel getal onder de 10...", "Invoer", 1)).Value = "hallo"

End Sub

Groet, Leo

Code:
Sub test()
Dim num As Integer
Dim i As Integer
For i = [COLOR="Blue"][B]0 [/B][/COLOR]To num
Next i
End Sub

met deze code krijg ik een error
method "range" of object'_global' failed..
Tja...Je moet natuurlijk WEL de reacties van je helpers goed lezen...
Roncancio zei:
2. In de lus is i eerst 0. De cel C0 bestaat niet
...anders kom je d'r nooit!:rolleyes: Dus WAT zou de beginwaarde van i moeten zijn???

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Nobody11, Hierbij een zéér verkorte code-versie van hetgeen je voor ogen hebt...
Code:
Sub VulBereik()

Range("C1:C" & InputBox("geef een heel getal onder de 10...", "Invoer", 1)).Value = "hallo"

End Sub

Groet, Leo

tx!! zo leer ik bij :-)

Tja...Je moet natuurlijk WEL de reacties van je helpers goed lezen......anders kom je d'r nooit!:rolleyes: Dus WAT zou de beginwaarde van i moeten zijn???

Groet, Leo

de beginwaarde is gewoon 1 zeker? en dan gaande tot het getal dat ik ingeef.. hoe geef ik de beginwaarde in? zet ik gewoon na "dim"
i=1

dat geeft nog steeds een error... ik zou graag de code die ik hierboven had begrijpen.. ik heb wel een verkorte oplosisng gekregen, waarvoor veel dank, maar kan iemand mijn oorspronkelijke code herschrijven tot het juiste aub?

edit, heb de loop laten lopen van 1 tem num

makkelijk vr jullie, maar ik ben nog maarr 1 dag bezig met VB..

Laatst bewerkt:
Nobody11, Je laatst gegeven code WAS goed (op een kleinigheidje na dan:D). Je geeft nu zelf al aan dat je lus moet lopen van 1 tot en met het getal uit je inputbox. Wat moet je dan nu aanpassen?

Groet, Leo

[EDIT] en ik zie nu dat je het zelf óók hebt gevonden! Prima!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan