Niek de Wildt
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 jan 2009
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Kijk eens bij valideren en als. Het is niet zo moeilijk en hier kunt je uitkomen en dus iets van leren.
Bij deze.
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Beste Niek de Wildt
Kan je de vraag dan op opgelost zetten, onderaan rechts.
Groetjes Danny. :thumb:
PS: om op je extra vraag te antwoorden is het nee, het pijltje gaat steeds weg .
Enkel met een combobox gaat dit wel.
Ik had hem al op "beantwoord" gezet, maar toen bedacht ik me omdat ik dus nog een vraagje had
Wat is een combobox?
Is dat meteen op een andere manier ingedeeld ofzo? want daar heb ik niet zoon zin in.
Ik heb een "lijst" gemaakt in "data" --> "valideren"
Die bestaat uit 12 keuzes, maar de lijst laat altijd maar 8 keuzes tegelijk zien, dus moet je scrollen.
Is deze lijst de opmaak van de lijst zo te veranderen dat je meteen de hele lijst ziet
Kijk eens in dit bestandje Niek,
dit is dus een combobox, waar het wel bij kan.
Maar om deze te maken, is een andere werkwijze als een validatielijst.
Hiervoor kan je hier kijken http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2573825&postcount=6 is wel in 2007 en ook moet je de ListRows aanpassen volgens jouw behoefte .
Dit gaat mij ver de pet te boven, ik heb al een half uur allerlei voorbeelden zitten doorlezen en uitproberen, maar het lukt me gewoon niet.
Denk dat het voor een van jullie ouwe rotten een eitje is.
Bvd, Niek
nogmaals de link, de vraag staat erin:
http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=58419&d=1232149016
Met combobox en Select Case
=ALS(OF(D18="Automaat STANDAARD";D18="Schakel STANDAARD";D18="Scooter STANDAARD");"1,80 - 2,00";ALS(OF(D18="Automaat SNEL";D18="Schakel SNEL";D18="Scooter SNEL");"1,60 - 1,80";ALS(OF(D18="Automaat ERG SNEL";D18="Schakel ERG SNEL";D18="Scooter ERG SNEL");"1,50 - 1,60";ALS(OF(D18="Automaat SPRINT";D18="Schakel SPRINT";D18="Scooter SPRINT");"1,40 - 1,50";""))))
Het gaat ook met 4 ALS Functie n.l. ALS en OF Functie.
Aangezien je 3 maal dezelfde waarde voor WAAR ingeeft is dit perfect mogelijk.
Zie volgende formule.
Code:=ALS(OF(D18="Automaat STANDAARD";D18="Schakel STANDAARD";D18="Scooter STANDAARD");"1,80 - 2,00";ALS(OF(D18="Automaat SNEL";D18="Schakel SNEL";D18="Scooter SNEL");"1,60 - 1,80";ALS(OF(D18="Automaat ERG SNEL";D18="Schakel ERG SNEL";D18="Scooter ERG SNEL");"1,50 - 1,60";ALS(OF(D18="Automaat SPRINT";D18="Schakel SPRINT";D18="Scooter SPRINT");"1,40 - 1,50";""))))
3 antwoorden voor dezelfde vraag, als dit geen luxe is
Groetjes Danny. :thumb:
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.