• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst naar functies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk eens bij valideren en als. Het is niet zo moeilijk en hier kunt je uitkomen en dus iets van leren.

Kijk eens bij valideren en als. Het is niet zo moeilijk en hier kunt je uitkomen en dus iets van leren.

Dat heb ik al gedaan.
En ik heb ook al meerdere soortgelijke topics gelezen.
Maar het is vaak net niet duidelijk genoeg en dus kom ik er niet uit.

Kan je niet gewoon even die dingetjes in het voorbeeld doen, dan kan ik de rest zelf namaken.

Bij deze.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Perfect, bedankt!
goed, forum, lekker snel antwoord:thumb:

Is er overigens nog een maniertje dat het pijltje van het keuzelijstje er altijd staat, en niet alleen verschijnt als je erop staat?

Laatst bewerkt:
Beste Niek de Wildt ;)

Kan je de vraag dan op opgelost zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:

PS: om op je extra vraag te antwoorden is het nee, het pijltje gaat steeds weg .

Enkel met een combobox gaat dit wel.

Laatst bewerkt:
Beste Niek de Wildt ;)

Kan je de vraag dan op opgelost zetten, onderaan rechts.

PS: om op je extra vraag te antwoorden is het nee, het pijltje gaat steeds weg .

Enkel met een combobox gaat dit wel.

Ik had hem al op "beantwoord" gezet, maar toen bedacht ik me omdat ik dus nog een vraagje had;)

Wat is een combobox?
Is dat meteen op een andere manier ingedeeld ofzo? want daar heb ik niet zoon zin in.

Ik had hem al op "beantwoord" gezet, maar toen bedacht ik me omdat ik dus nog een vraagje had;)

Wat is een combobox?
Is dat meteen op een andere manier ingedeeld ofzo? want daar heb ik niet zoon zin in.

Een combobox is ook een keuzelijst maar die zit niet in een cel maar "los" op het werkblad of op een formulier.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Langere keuzelijst

Ik had nog een vraagje, die onderwerp gerelateerd is, dus ik dacht dan zet ik hem hier even bij ipv. een nieuw topic te openen.

Ik heb een "lijst" gemaakt in "data" --> "valideren"
Die bestaat uit 12 keuzes, maar de lijst laat altijd maar 8 keuzes tegelijk zien, dus moet je scrollen.

Is deze lijst de opmaak van de lijst zo te veranderen dat je meteen de hele lijst ziet?
(hij past uiteraard wel makkelijk op het scherm;))

Bvd, Niek

Beste Niek de Wildt ;)

Ik heb een "lijst" gemaakt in "data" --> "valideren"
Die bestaat uit 12 keuzes, maar de lijst laat altijd maar 8 keuzes tegelijk zien, dus moet je scrollen.

Is deze lijst de opmaak van de lijst zo te veranderen dat je meteen de hele lijst ziet

Spijtig genoeg is er hier geen optie voor om alles zichtbaar te maken.

Groetjes danny. :thumb:

Kijk eens in dit bestandje Niek,

dit is dus een combobox, waar het wel bij kan.
Maar om deze te maken, is een andere werkwijze als een validatielijst.

Bijlagen

Meer dan 7 ALS functies

Jongens toch, alweer een knelpunt tegen gekomen:confused:

Zie bijlage, die legt zichzelf uit.

Nogmaals bedankt, echt toppie.

Bijlagen

Hiervoor kan je hier kijken http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2573825&postcount=6 is wel in 2007 en ook moet je de ListRows aanpassen volgens jouw behoefte .

Dit gaat mij ver de pet te boven, ik heb al een half uur allerlei voorbeelden zitten doorlezen en uitproberen, maar het lukt me gewoon niet.

Denk dat het voor een van jullie ouwe rotten een eitje is.

Bvd, Niek

nogmaals de link, de vraag staat erin:
http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=58419&d=1232149016

Laatst bewerkt:
Dit gaat mij ver de pet te boven, ik heb al een half uur allerlei voorbeelden zitten doorlezen en uitproberen, maar het lukt me gewoon niet.

Denk dat het voor een van jullie ouwe rotten een eitje is.

Bvd, Niek

nogmaals de link, de vraag staat erin:
http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=58419&d=1232149016

Bij deze een voorbeeldje van U bestandje ( vraag ) je kan er met spelen en aanpassen .
Ik ken excel ook niet zo goed , maar al doende leert men .

Groetjes ,

Daniël

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Niek ,

Bij deze staat alles in een cel , ik heb de functie VERT.ZOEKEN gebruikt .

groetjes ,

Daniël

Bijlagen

Beste Niek de Wildt ;)

Het gaat met Met combobox en Select Case van Warme bakkertje :thumb:

Het gaat met VERT.ZOEKEN van trucker10 :thumb:

maar

Het gaat ook met 4 ALS Functie n.l. ALS en OF Functie.
Aangezien je 3 maal dezelfde waarde voor WAAR ingeeft is dit perfect mogelijk.

Zie volgende formule.

Code:
=ALS(OF(D18="Automaat STANDAARD";D18="Schakel STANDAARD";D18="Scooter STANDAARD");"1,80 - 2,00";ALS(OF(D18="Automaat SNEL";D18="Schakel SNEL";D18="Scooter SNEL");"1,60 - 1,80";ALS(OF(D18="Automaat ERG SNEL";D18="Schakel ERG SNEL";D18="Scooter ERG SNEL");"1,50 - 1,60";ALS(OF(D18="Automaat SPRINT";D18="Schakel SPRINT";D18="Scooter SPRINT");"1,40 - 1,50";""))))

3 antwoorden voor dezelfde vraag, als dit geen luxe is :D

Laatst bewerkt:
Het gaat ook met 4 ALS Functie n.l. ALS en OF Functie.
Aangezien je 3 maal dezelfde waarde voor WAAR ingeeft is dit perfect mogelijk.

Zie volgende formule.

Code:
=ALS(OF(D18="Automaat STANDAARD";D18="Schakel STANDAARD";D18="Scooter STANDAARD");"1,80 - 2,00";ALS(OF(D18="Automaat SNEL";D18="Schakel SNEL";D18="Scooter SNEL");"1,60 - 1,80";ALS(OF(D18="Automaat ERG SNEL";D18="Schakel ERG SNEL";D18="Scooter ERG SNEL");"1,50 - 1,60";ALS(OF(D18="Automaat SPRINT";D18="Schakel SPRINT";D18="Scooter SPRINT");"1,40 - 1,50";""))))

3 antwoorden voor dezelfde vraag, als dit geen luxe is :D

Beste Danny :thumb: terug iets geleerd enkel onze Niek is een beetje afwezig :)
Groetjes ,
Daniël

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan