NAT op strict

Status
Niet open voor verdere reacties.

OekelWm

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Hallo, ik heb een XBOX 360 met XBOX Live, maar mijn NAT staat op strict. Als je NAT op strict staat kun je online maar tegen een zeer beperkt aantal spelers spelen. Ik wil mijn NAT nu graag op open (of op moderate) hebben, maar ik krijg dit maar niet voor elkaar. Ik heb de poorten 88, 1900, 3074, 7777, 53, 77 en 3330 allemaal al geforward naar het statische ip-adres van mijn XBOX 360, maar dat werkt niet. Ook heb ik al geprobeerd de in mijn modem ingebouwde UPnP-functie aan te zetten, maar ook dit lost het probleem niet op. Weet iemand misschien wat ik dan wel moet doen om mijn NAT op open (of moderate) te krijgen?

Bij voorbaat dank

Misschien een foutje in UDP of/en TCP?
edit: Je hebt trouwens ook niet de juiste poorten volgens mij)

Dit is hoe het bij mij in de router staat en met deze settings staat de xbox op OPEN.

Port: 1900
Naam: UPnP Framework
Protocol: UDP

Port: 2290
Naam: Remote Media Center Experience
Protocol: TCP

Port: 3376
Naam: Media Center Extender Service

Port: 5555
Naam: Media Streaming (Media Connect)

Port: 7777
Naam: Network Validation

Port: 88
Naam: Xbox Live 1
Protocol: TCP / UDP

Port: 3074
Naam: Xbox Live 2
Protocol: TCP /UDP

Laatst bewerkt:
Misschien een foutje in UDP of/en TCP?
edit: Je hebt trouwens ook niet de juiste poorten volgens mij)

Dit is hoe het bij mij in de router staat en met deze settings staat de xbox op OPEN.

Port: 1900
Naam: UPnP Framework

Port: 2290
Naam: Remote Media Center Experience

Port: 3376
Naam: Media Center Extender Service

Port: 5555
Naam: Media Streaming (Media Connect)

Port: 7777
Naam: Network Validation

Port: 88
Naam: Xbox Live 1
Protocol: TCP / UDP

Port: 3074
Naam: Xbox Live 2
Protocol: TCP /UDP

Nee. Ook als ik deze poorten forward, heb ik nog steeds een stricte NAT. :(

Heb je de xbox ook een vast IP gegeven ?
Bij de routers die ik heb gehad worden de poorten aan een IP gekoppeld, als het adres dan veranderd werkt het uiteraard niet meer.

Heb je de xbox ook een vast IP gegeven ?
Bij de routers die ik heb gehad worden de poorten aan een IP gekoppeld, als het adres dan veranderd werkt het uiteraard niet meer.

Ja, de poorten verwijzen allemaal door naar het statische ip-adres van mijn XBOX 360.

Had je al eens een kijkje genomen op www.portforward.com ?

Daar kun je dan de router kiezen die je hebt met het programma wat je wilt draaien (Xbox Live in dit geval), daarna krijg je een stap voor stap uitleg te zien.

Had je al eens een kijkje genomen op www.portforward.com ?

Daar kun je dan de router kiezen die je hebt met het programma wat je wilt draaien (Xbox Live in dit geval), daarna krijg je een stap voor stap uitleg te zien.

Ja, die stappen heb ik gevolgd, maar mijn NAT staat hierna nog steeds op strict. :(

Hier thuis heb ik namelijk een D-Link DIR-655 router, geen poorten geforward voor XBL, UPnP staat wel aan.
NAT geeft hier aan "Open".

Uit de vraag en antwoorden maak ik op dat jij een gecombineerd modem/router apparaat hebt, zou heel goed kunnen dat de UPnP niet om kan gaan met XBL.
Nu staat mijn router ook niet specifiek op de compatibility list, maar wie weet zit het probleem hem daar in.

Ik denk gewoon dat er iets mis is met het modem. Want als ik poorten forward voor andere programma's die dit vereisen. Werkt het ook niet.

Jammer dat het niet zo op te lossen is :( Misschien kun je dit probleem aan je provider voorleggen, en bijvoorbeeld het modem omwisselen voor een ander type.

Jammer dat het niet zo op te lossen is :( Misschien kun je dit probleem aan je provider voorleggen, en bijvoorbeeld het modem omwisselen voor een ander type.

Ja, ik was ook van plan om binnenkort een ander modem kopen.

EDIT: Ik heb nu een andere router gekocht en met deze krijg ik de NAT wel gewoon op open. (Het is een ZyXel P-2602HW-D1A).

Laatst bewerkt:
LET OP! zet firewall uit want dan verminderd je NAT met eigen ervaring!

MVG, GraaffDe

LET OP! zet firewall uit want dan verminderd je NAT met eigen ervaring!

MVG, GraaffDe

Het probleem is al opgelost hoor. Het modem dat ik toen had ondersteunde de functie van het wijzigen van de NAT schijnbaar niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan