• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch gewerkte uren bijhouden en factureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoutje

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Als zzp'er heb ik een urenstaatje waarin ik de gewerkte datums en uren op bij kan houden.Tot zover gaat mijn excelkennis,echter laat mijn know how me in de steek voor wat ik nog meer wil
Het volgende: Ik vul op de gewerkte datum de gewerkte uren in.Deze wil ik graag in een overzicht (de gewerkte data en uren) op een nieuw werkblad welke dus bewaard worden.Dat is nog niet alles,daarbij wil ik op een nieuwe werkblad de factuur van de gewerkte uren van een betreffende maand,waarin ik het uurtarief en BTW kan veranderen.

bijgevoegd filetje

Bijlagen

Je vraag is niet erg duidelijk.
Waarom gegevens (telkens) op een nieuw blad opslaan?
E.a. is toch voor je zelf, hou het dan vooral eenvoudig.
Waarom niet gewoon een blad waarop je een hele maand kwijt kan en gewoon 12 tabladen maken, voor elke maand één. Op het zelfde blad kan je ook een totaal laten uitrekenen.
En per blad kan je ook wel een cel voor Uur en BTW zetten
N.b. De kolom Reguliere uren doet vermoeden dat er ook nog ander uren zijn.

Als zzp'er heb ik een urenstaatje waarin ik de gewerkte datums en uren op bij kan houden.Tot zover gaat mijn excelkennis,echter laat mijn know how me in de steek voor wat ik nog meer wil
Het volgende: Ik vul op de gewerkte datum de gewerkte uren in.Deze wil ik graag in een overzicht (de gewerkte data en uren) op een nieuw werkblad welke dus bewaard worden.Dat is nog niet alles,daarbij wil ik op een nieuwe werkblad de factuur van de gewerkte uren van een betreffende maand,waarin ik het uurtarief en BTW kan veranderen.

bijgevoegd filetje

Beste schoutje , de topic is al meer dan 45 keer bekenen en al 15 maal het bestandje geopend , wat jij wil zonder kennis van excel doet me vermoeden dat er weinigen zich geroepen voelen om iets uit hun mouw te schudden .
Heb je al eens op dit forum of in deze topic gekenen ? Daar worden gegevens per week overgebracht , bekijk de opmaak en denk er bij na .
Ik ben wekelijks met de uren van 27 mensen bezig op een vrij éénvoudige manier > 1 excel blad : Naam , rit , begin , einde , pauze , kilometers en met hulp van dit forum tot matrix formules gekomen die op een ander blad terecht komen ( uren chauffeur ) en ( factuur klant ) in totaal 3 bladzijden en zelf heb ik boeken gekocht om iets in elkaar te " prutsen " .
Het bestandje sjablom die je gebruikt kan je uitbreiden of zelf iets in elkaar puzzelen .
Ik bekijk in de loop van de week of ik mijn bestand kan uitkleden en uploaden , probeer jij anders een nieuw voorbeeldje te geven wat er op de factuur moet " mag " staan en welke gegevens zoals datum , totaal uren , opmerkingen enz.

We lezen het wel , wat je wil

Groeten ,
Daniël

Beste schoutje , de topic is al meer dan 45 keer bekenen en al 15 maal het bestandje geopend , wat jij wil zonder kennis van excel doet me vermoeden dat er weinigen zich geroepen voelen om iets uit hun mouw te schudden .
Heb je al eens op dit forum of in deze topic gekenen ? Daar worden gegevens per week overgebracht , bekijk de opmaak en denk er bij na .
Ik ben wekelijks met de uren van 27 mensen bezig op een vrij éénvoudige manier > 1 excel blad : Naam , rit , begin , einde , pauze , kilometers en met hulp van dit forum tot matrix formules gekomen die op een ander blad terecht komen ( uren chauffeur ) en ( factuur klant ) in totaal 3 bladzijden en zelf heb ik boeken gekocht om iets in elkaar te " prutsen " .
Het bestandje sjablom die je gebruikt kan je uitbreiden of zelf iets in elkaar puzzelen .
Ik bekijk in de loop van de week of ik mijn bestand kan uitkleden en uploaden , probeer jij anders een nieuw voorbeeldje te geven wat er op de factuur moet " mag " staan en welke gegevens zoals datum , totaal uren , opmerkingen enz.

We lezen het wel , wat je wil

Groeten ,
Daniël

@ withaar en trucker10

Als ik een blad met 12 tabbladen ga maken is dit niet overzichtelijk, en als je iets doet moet je het ook goed doen vind ik.Ik heb een hekel aan alles dubbel doen vandaar.En Excel leent zich hier goed voor.
Heb verder zitten puzzelen en inderdaad nu 1 maand op 1 tabblad gezet en de totalen bij elkaar opgeteld.(kolom regulieren uren is weg)

Ik vraag ook niet of iemand een administratie kan maken voor mij, echter vraag ik of iemand hiervoor een oplossing heeft, en of dit uit te voeren is.
Wat ik op het factuurtje alleen wil, is wanneer de datum van de gewerkte dag ingevuld word, hier gelijk het aantal uren word ingevuld. Ik ben al zover dat de kosten van de gewerkte uren automatisch berekend worden.

Bijlagen

Hallo , ik heb met jouw opmaak al een beetje zitten spelen . Zo heb ik je printbereik aangepast , op het tabblad factuur een keuzecel gemaakt met meerdere uurlonen .
Daar ik voor mijn eigen ook nog bezig ben met een opmaak kan ik aan dat van U niet voluit gaan .
Indien je zelf aanpassingen hebt zet het hier dan meer , op het forum staan zeker weten de oplossingen om wat jij wil te verwezenlijken > gegevens overbrengen enz.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een tweede opmaak , kijk bij factuur(2) , er zit nog een fout bij kolom F .

Ik hoop dat je hiermee al een stuk verder komt .

Bijlagen

Een tweede opmaak , kijk bij factuur(2) , er zit nog een fout bij kolom F .

Ik hoop dat je hiermee al een stuk verder komt .

Hai Daniel,

Bedankt voor de moeite, ik heb het even snel bekeken en het ziet er goed uit. Leuk dat je even de moeite hebt genomen.
Alleen wanneer ik de waardes verander (uurtarief) dan gaat de berekening in de stress.Wanneer kolom F verder ingevuld word met de formule komt er bij subtotaal #WAARDE# te staan omdat er geen datum en aantal uur is ingevuld. Ik kan nog niet ontdekken waar de fout zit

Gr,
Nout

Bijlagen

Laatst bewerkt:
trief veranderen

Hoi,
netjes gemaakt.
Allen hoe kan ik de tarieven aanpassen.
je kunt nu kiezen tussen 10 en 12,50 euro. Hoe kan ik die veld aanpassen en hogere tarief invoegen.

alvast bedankt..
elias

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan