draadloos contact met ICIDU router, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoTan

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Ola,

Ik heb kortgeleden de Icidu Broadband Router 11G aangeschaft.
Dit heb ik gedaan ter vervanging van een Belkin router, die nog goed werkte maar naar mijn mening onvoldoende bereik had. Van de Icidu router had ik begrepen dat deze over een langer bereik zou beschikken.
Ik heb de installatie manual gebruikt bij het installeren van de router. Mijn laptop vindt de router wel - de router verschijnt fijn in het venster "netwerkverbindingen" en een uitstekende verbinding, maar ik krijg geen verbinding met internet. Ik heb met de ISP gebeld en gevraagd welke WAN connectie ik heb. De ISP vertelde me dat ik een Dynamic IP connectie heb. Aldus de router ingesteld, maar helaas geen verbinding met internet.
Vervolgens heb ik de spanning van het modem afgehaald 10-15 minuten, maar ook dit hielp niet.
Hebben jullie de oplossing? :confused:

Mijn ISP is Unet, het modem is een Copper Jet 1616.
Als meer info nodig is hoor ik het graag! :thumb:

Uit de handleiding van de copperjet begrijp ik dat deze standaard als router wordt geconfigureerd. Met DHCP aan
Dat betekend dat dit in de Icidu uitgezet moet worden
Deze moet als accespoint worden ingesteld (soms staat dat als bridge) met DHCP uit.
In de handleiding vind je hoe je dat doet.
Als het niet lukt lezen we dat hier.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Uit de handleiding van de copperjet begrijp ik dat deze standaard als router wordt geconfigureerd. Met DHCP aan
Dat betekend dat dit in de Icidu uitgezet moet worden
Deze moet als accespoint worden ingesteld (soms staat dat als bridge) met DHCP uit.
In de handleiding vind je hoe je dat doet.
Als het niet lukt lezen we dat hier.
mvg leo

Leo, bedankt voor je antwoord.
Het disablen van DHCP in de Icidu was eenvoudig. Instellen als accesspoint of bridge kon ik nergens vinden; kan ik ervan uitgaan dat de router dit automatisch doet? Helaas krijg ik geen verbinding met internet. De laptop vond de router ook niet meer (status van de TCP/IP stond "op automatisch een IP adres laten toewijzen"). Toen ik het IP adres van de router invulde in "het volgende IP adres gebruiken" had ik weer contact met de router, maar helaas nog geen internet. Ik hoop dat je nog andere suggesties hebt...:thumb:

Ik heb geprobeerd om de handleiding te downloaden, maar bij mij (IE, Firefox, chrome) werken de links niet.
Misschien lukt dit iemand anders?

Bedoel je de handleiding van de Copperjet of van de ICIDU? Die laatste heb ik in .doc format en kan ik vanavond hier plaatsen...

Router een vast IPadres geven

Hoi,

In het hoofdmenu van je router kan je waarschijnlijk kiezen om de router een IPadres van de modem te laten ontvangen of een vast ip adres instellen.
Kies deze laatste mogelijkheid en vul een IPadres in dat in hetzelfde subnet ligt dan wat je Coperjet router/modem uitdeelt.

Ik kan slechts 100Kb uploaden, en de userguide beslaat in .zip format 1.3MB... komt door alle plaatjes in het document...:confused:

Hoi,

In het hoofdmenu van je router kan je waarschijnlijk kiezen om de router een IPadres van de modem te laten ontvangen of een vast ip adres instellen.
Kies deze laatste mogelijkheid en vul een IPadres in dat in hetzelfde subnet ligt dan wat je Coperjet router/modem uitdeelt.

Hoi Webster,
Ook jouw suggestie heb ik nagezocht in de manual van de ICIDU, maar ik kan de mogelijkheid om een vast IP adres in te stellen niet vinden... Spijtig genoeg kan ik de manual niet in het forum uploaden, omdat het bestand te groot is, zodat het voor jullie niet mogelijk is om je suggesties te toetsen. Als ik van Leofact en/of Webster een email adres kan krijgen, dan stuur ik die manual subiet op.

Je geraakt toch nog op internet als je rechstreeks verbonden bent met de modem? niet dat het aan de modem ligt? Die copperjets zijn nu niet echt kwalitatief goede modems...

Je geraakt toch nog op internet als je rechstreeks verbonden bent met de modem? niet dat het aan de modem ligt? Die copperjets zijn nu niet echt kwalitatief goede modems...

Yep, rechtstreeks aangesloten op de Ethernet Switch die aangesloten is op de Copperjet, kom ik zonder enige hapering op internet. Wellicht nog van belang, merk ik op dat de Belkin 54G router, die ook via de Ethernet Switch met de Copperjet verbonden is, ook toegang tot internet geeft.

De Icidu moet dus de instellingen hebben zoals de Belkin.
Als dat een vast ip adres, dan ook het zelfde adres.

Ook kun je proberen de kabel die uit de copperjet komt, op één van de Lan poorten aan te sluiten van icidu iov van de Wanpoort

Stuur me anders maar een PM met de handleiding. Dan kijk ik het even na.

Hoi JoTan,

PM is personal message of privé bericht.
Gewoon op mijn naam klikken en "Verstuur een privé bericht" kiezen.

Hey Leofact & Webster,

Het opsturen van de handleiding wordt een moeilijk verhaal zo...
Ik knobbel nog op een mogelijkheid dat ik het kan uploaden naar mijn homepage, zodat jullie het daar kunnen benaderen. Ik moet hier nog even aan werken (en hopen dat het lukt). En nee, ik heb al jullie suggesties nagelopen, maar op één of andere manier komt er geen connectie tot stand cq. vindt er geen dataoverdracht plaats tussen het modem en de ICIDU router. Ik plaats hier een bericht als je de handleiding op de homepage kunt benaderen. Als je in de tussentijd nog iets te binnen schiet laat het me dan ajb weten. Dank voor jullie inspanningen zover. :thumb:

Hallo jotan
Een link is een goede oplossing, zo kan iedereen mee kijken.
En daar zit vast wel iemand bij die de oplossing weet.
Een enkele draadloze router is niet als AP in te stellen en daar je de juiste opties niet kan vinden vraag ik me af of iemand anders dat kan, maar we wachten eerst maar de handleiding af.
mvg Leo

Laatst bewerkt:
Hallo Leofact & Webster,

De handleiding is geuploaded op mijn homepage.
Volg deze link: http://home.unet.nl/JoTan/ en je zou via de link op de homepage bij de handleiding moeten uitkomen.:)
Ik hoop dat we nu vooruitgang kunnen boeken!
En nogmaals: ik waardeer jullie support!:thumb:

Mooi gedaan zo.

Probeer het volgende
DHCP uitzetten (blz 34)
Kijk of het IP adres van de router in de range van dhcp van copperjet valt.
Zo niet verander dat (zie blz 16)
reboot de router na elke verandering
Probeer ook alle apparaten uit, dan modem aan, router aan, pc aan.
Geef elke apparaat de tijd om op te starten.
Lukt bovenstaande niet sluit dan de kabel vanuit de modem op een LAN poort ipv de WAN poort.
Probeer het ook met firewall(s) uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan