Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Finch:
Nee ik kon het niet vinden in 2007.
Ik laat jullie vanmiddag weten of het gelukt is.
In dit screenshot van jou zie je tussen de ribbon en de formulebalk hetvolgende staan:
Beveiligingswaarschuwing. Macro's zijn uitgeschakeld. Opties-knop
http://img152.imageshack.us/img152/6421/eexgw3.jpg
Om de macro's in te schakelen, klik je op die opties knop en kiest dan "Deze inhoud inschakelen" of iets van die strekking. Normaal moet die functie dan wel werken.
Moest het niet lukken, dan horen we het wel.
Beste Finch,
Ik heb exact dezelfde melding! Heb volgens mij de macro beveiliging zo ruim als mogelijk gezet maar krijg het niet voor elkaar om deze melding (jpg) weg te krijgen, en het beroerde is dat het programma gewoon niet werkt.... Wat was je oplossing hier voor in Excel MS 2007
Heb je de Macrobeveiliging staan op: "Alle Macro's inschakelen (wordt niet aanbevolen ...)"? Normaal zou het dan moeten werken.
Hallo Finch,
Dank voor snelle reactie. Het verhaal is eigenlijk dat het op mijn PC goed werkt en op laptop niet. Ik heb beide de instellingen exact hetzelfde staan.... Rara waarom werkt het niet? MS is echt super irritant met zijn belachelijke beveiligingen, kost met ongelofelijk veel tijd en snap het gewoon niet, waarschijnlijk is het toch wat anders... Iets met McAfee te maken misschien?
Ik heb weet dat McAfee potentieel gevaarlijke code blokkeert maar of dat ook invloed heeft de beveiligingsinstellingen weet ik niet. McAfee misschien eens afzetten en dan proberen? Of zoeken naar instelling binnen McAfee die met Office te maken hebben?
Helaas helaas, ik kan echt niets vinden. Logisch gezien heeft het niet met McAfee te maken...
Ik heb trouwens het verhaal even opgeslagen als .xls (2003 versie) en op oude laptop geprobeerd, draait onmiddelijk zonder problemen... Conclusie MS 2007 beveiliging macro's is sh't..
Andere optie met digitale handtekening en dan 'naam'.cer kopieren naar laptop en installeren geeft dat certificaat vertrouwd is, c.q. overeenkomt maar sheet loopt nog steeds niet. Blijft melding: "Beveiligingswaarschuwing: Macro's zijn uitgeschakeld" [opties]. Vervolgens kan ik achter opties alleen de dot 'Mij helpen beschermen tegen onbekende inhoud (aanbevolen)'. Ik kan niets kiezen dan naar vertrouwenscentrum te gaan, daar heb ik "Alle macro's inschakelen (wordt niet...uitgevoerd)" Kortom ik kom er gewoon niet uit. Alles zonder certificaat werkt net zo min.
Wie kan mij helpen met een definitieve oplossing?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.