• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel alles in 1 veld

• Onderwerp starter Onderwerp starter DrB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie dat je beveiligingsniveau ivm macro's te streng is ingesteld. Klil eens op die beveiligingswaarschuwing en kies dan iets in de trant van "macro's toestaan".
En anders het bestand eens opslaan als xlsm ipv xlsx.

Nee er staat alleen Module 1, zoals op de screenshot te zien is.

Ik zal het anders morgen op een computer proberen met nog een oude excel, kijken hoe het daar gaat :-)

Laatst bewerkt:
Hang het bestandje in versie 2003 bij, dan heb je binnen de paar minuten antwoord ;)

Heb je het veiligheidsniveau al aangepast?

Laatst bewerkt:
Wigi:

Einde deze ochtend ga ik ermee aan de slag in een andere versie :-)

Finch:

Nee ik kon het niet vinden in 2007.

Ik laat jullie vanmiddag weten of het gelukt is.

Finch:

Nee ik kon het niet vinden in 2007.

Ik laat jullie vanmiddag weten of het gelukt is.

In dit screenshot van jou zie je tussen de ribbon en de formulebalk hetvolgende staan:

Beveiligingswaarschuwing. Macro's zijn uitgeschakeld. Opties-knop

http://img152.imageshack.us/img152/6421/eexgw3.jpg

Om de macro's in te schakelen, klik je op die opties knop en kiest dan "Deze inhoud inschakelen" of iets van die strekking. Normaal moet die functie dan wel werken.
Moest het niet lukken, dan horen we het wel.

Hej Finch, die beveiliging bedoelde je inderdaad, ik zag hem later niet meer, dus daarom kon ik het waarschijnlijk niet vinden :-) Naja in ieder geval ik kijk er over enkele uren verder naar, bedankt in ieder geval!

Het is gelukt! Ik kreeg ineens de melding van de macro's weer en deze toelaten heeft inderdaad het probleem opgelost.

Ik heb nu dus alle mailadressen in een aparte rij staan. Als ik echter op een rij klik zie ik niet het mailadres maar =deeltje($B$1)

Is ook ook mogelijk dat ik dan gewoon het mailadres in beeld zie?

In je formule balk zie je dan "=deeltje($B$1)" staan, maar in je cel staat toch de goede waarde neem ik aan.

Wat je kan doen is alle cellen (van A1 tot A...) copieren en dan via plakken speciaal - alleen waarden, deze bv. in kolom C plakken. Op die manier staat zowel in de formulebalk als in de cel het mailadres.

Moest je vraag beantwoord zijn, kan je dan ook even de status veranderen naar "opgelost"?

Top jongens, erg bedankt voor de hulp, jullie weten er veel vanaf :-)

Macro's inschakelen

In dit screenshot van jou zie je tussen de ribbon en de formulebalk hetvolgende staan:

Beveiligingswaarschuwing. Macro's zijn uitgeschakeld. Opties-knop

http://img152.imageshack.us/img152/6421/eexgw3.jpg

Om de macro's in te schakelen, klik je op die opties knop en kiest dan "Deze inhoud inschakelen" of iets van die strekking. Normaal moet die functie dan wel werken.
Moest het niet lukken, dan horen we het wel.

Beste Finch,

Ik heb exact dezelfde melding! Heb volgens mij de macro beveiliging zo ruim als mogelijk gezet maar krijg het niet voor elkaar om deze melding (jpg) weg te krijgen, en het beroerde is dat het programma gewoon niet werkt.... Wat was je oplossing hier voor in Excel MS 2007

Beste Finch,

Ik heb exact dezelfde melding! Heb volgens mij de macro beveiliging zo ruim als mogelijk gezet maar krijg het niet voor elkaar om deze melding (jpg) weg te krijgen, en het beroerde is dat het programma gewoon niet werkt.... Wat was je oplossing hier voor in Excel MS 2007

Heb je de Macrobeveiliging staan op: "Alle Macro's inschakelen (wordt niet aanbevolen ...)"? Normaal zou het dan moeten werken.

Heb je de Macrobeveiliging staan op: "Alle Macro's inschakelen (wordt niet aanbevolen ...)"? Normaal zou het dan moeten werken.

Hallo Finch,

Dank voor snelle reactie. Het verhaal is eigenlijk dat het op mijn PC goed werkt en op laptop niet. Ik heb beide de instellingen exact hetzelfde staan.... Rara waarom werkt het niet? MS is echt super irritant met zijn belachelijke beveiligingen, kost met ongelofelijk veel tijd en snap het gewoon niet, waarschijnlijk is het toch wat anders... Iets met McAfee te maken misschien?

Hallo Finch,

Dank voor snelle reactie. Het verhaal is eigenlijk dat het op mijn PC goed werkt en op laptop niet. Ik heb beide de instellingen exact hetzelfde staan.... Rara waarom werkt het niet? MS is echt super irritant met zijn belachelijke beveiligingen, kost met ongelofelijk veel tijd en snap het gewoon niet, waarschijnlijk is het toch wat anders... Iets met McAfee te maken misschien?

Ik heb weet dat McAfee potentieel gevaarlijke code blokkeert maar of dat ook invloed heeft de beveiligingsinstellingen weet ik niet. McAfee misschien eens afzetten en dan proberen? Of zoeken naar instelling binnen McAfee die met Office te maken hebben?

Ik heb weet dat McAfee potentieel gevaarlijke code blokkeert maar of dat ook invloed heeft de beveiligingsinstellingen weet ik niet. McAfee misschien eens afzetten en dan proberen? Of zoeken naar instelling binnen McAfee die met Office te maken hebben?

Helaas helaas, ik kan echt niets vinden. Logisch gezien heeft het niet met McAfee te maken...

Ik heb trouwens het verhaal even opgeslagen als .xls (2003 versie) en op oude laptop geprobeerd, draait onmiddelijk zonder problemen... Conclusie MS 2007 beveiliging macro's is sh't..

Andere optie met digitale handtekening en dan 'naam'.cer kopieren naar laptop en installeren geeft dat certificaat vertrouwd is, c.q. overeenkomt maar sheet loopt nog steeds niet. Blijft melding: "Beveiligingswaarschuwing: Macro's zijn uitgeschakeld" [opties]. Vervolgens kan ik achter opties alleen de dot 'Mij helpen beschermen tegen onbekende inhoud (aanbevolen)'. Ik kan niets kiezen dan naar vertrouwenscentrum te gaan, daar heb ik "Alle macro's inschakelen (wordt niet...uitgevoerd)" Kortom ik kom er gewoon niet uit. Alles zonder certificaat werkt net zo min.

Wie kan mij helpen met een definitieve oplossing?

Helaas helaas, ik kan echt niets vinden. Logisch gezien heeft het niet met McAfee te maken...

Ik heb trouwens het verhaal even opgeslagen als .xls (2003 versie) en op oude laptop geprobeerd, draait onmiddelijk zonder problemen... Conclusie MS 2007 beveiliging macro's is sh't..

Andere optie met digitale handtekening en dan 'naam'.cer kopieren naar laptop en installeren geeft dat certificaat vertrouwd is, c.q. overeenkomt maar sheet loopt nog steeds niet. Blijft melding: "Beveiligingswaarschuwing: Macro's zijn uitgeschakeld" [opties]. Vervolgens kan ik achter opties alleen de dot 'Mij helpen beschermen tegen onbekende inhoud (aanbevolen)'. Ik kan niets kiezen dan naar vertrouwenscentrum te gaan, daar heb ik "Alle macro's inschakelen (wordt niet...uitgevoerd)" Kortom ik kom er gewoon niet uit. Alles zonder certificaat werkt net zo min.

Wie kan mij helpen met een definitieve oplossing?

Excel opnieuw installeren? Kan Office zich ook niet "herstellen" wanneer je opnieuw wilt installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan