met welk programma maak je een programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mbevel

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
beste,

ik zie hier allemaal hele leuke ideeën van programma's die jullie maken.
ik heb zoals de meeste van jullie vakantie, en ik wil graag weten, welk programma heb
je nodig, om een programma te maken?

als het niet te veel gevraagd is, in het nederlands!:confused:

mvg,

- goede kerstdagen!:thumb:

bijvoorbeeld:
gamemaker
visualbasic
c++
pascal
is maar net wat je wilt maken :love:

Jup; de eerste stap is bedenken wat je wilt maken...

Als je een website wilt, begin met een stukje HTML/CSS (een opmaak taal, om de pagina vorm te geven) en daarna eventueel PHP voor de dynamica.

Als je een echte applicatie wilt maken, zou je eens moeten kijken naar iets van JAVA ofzo.

Maar het belangrijkste is dat je een flinke portie doorzettingsvermogen hebt, je maakt die dingen niet zomaar even, zeker niet de eerste keer ;) Er zit een hoop werk achter.

Kwa programma's; voor HTML/CSS/PHP kun je het beste beginnen met Notepad++ (google maar)

Voor Java is Eclipse heel erg goed; ook voor grotere PHP projecten overigens.

heel erg bedankt, maar ik denk (nu ik al die code's en ingewikkelde woorden heb gezien)
dat ik er toch maar van af zie om iets te maken.

toch bedankt voor jullie reacties!:thumb:

heel erg bedankt, maar ik denk (nu ik al die code's en ingewikkelde woorden heb gezien)
dat ik er toch maar van af zie om iets te maken.

toch bedankt voor jullie reacties!:thumb:

Neem dan Visual Basic .NET 2008 (Express Edition)
Het is erg gemakkelijk te leren!
Klik < en gratis te downloaden (site is in het engels, programma ook!) Je moet je naar het downloaden GRATIS registreren!

Om te beginnen is batch ook heel makkelijk om te doen, niet te uitgebreid maar dat komt later wel.

Uit persoonlijke ervaring raad ik aan om niet met Visual Basic te beginnen, eigenlijk zou niemand dat moeten gebruiken, ten eerste zijn andere programmeer talen veel uitgebreider. ten tweede is dan de overstap naar een taal als C++, C#, Java, Python of wat je maar kan bedenken zo ***. Het is misschien iets moeilijker om onder de knie te krijgen maar ik raad toch zeker C++ of C# aan. Java trouwens ook een goede keuze.

Gr, Hertebeest

In principe is ook Lua wel een makkelijke taal. PureBasic is ook te doen en inderdaad Visual Studio komt met veel.

Maar als je wilt beginnen met windows applicaties raad ik je Autoplay Media Studio aan.
Dit is een scripting environment die gebruik maakt van lua 5.0 (http://lua.org)

Maar, Lua staat toe dat er extra functies en libraries bij gevoegd kunnen worden, dus AMS (Autoplay media studio) heeft een krachtige engine met van deze functies.

Als je eenmaal een leuke applicatie hebt gemaakt kun je de applicaties ook builden. (er een programma van maken (.exe))

http://indigorose.com

Laatst bewerkt:
Uit persoonlijke ervaring raad ik aan om niet met Visual Basic te beginnen, eigenlijk zou niemand dat moeten gebruiken, ten eerste zijn andere programmeer talen veel uitgebreider. ten tweede is dan de overstap naar een taal als C++, C#, Java, Python of wat je maar kan bedenken zo ***. Het is misschien iets moeilijker om onder de knie te krijgen maar ik raad toch zeker C++ of C# aan. Java trouwens ook een goede keuze.

Gr, Hertebeest

Ik vindt het wel meevallen, ik deed eerst ook alleen maar Visual Basic maar nu doe ik C# maar zo heel erg moeilijk was het niet om opeens iets anders te doen...:thumb:

Maar als je wilt beginnen met programmaren zou ik toch voor C# gaan:D

Ik vindt het wel meevallen, ik deed eerst ook alleen maar Visual Basic maar nu doe ik C# maar zo heel erg moeilijk was het niet om opeens iets anders te doen...:thumb:

Maar als je wilt beginnen met programmaren zou ik toch voor C# gaan:D
zou ik niet doen.
Ik zou eerst beginnen met Visual basic Scripts te leren voor een half schooljaar, vervolgens Visual Basic 2008 leren voor nog eens een half/volledig schooljaar, en daarna pas beginnen
met C#

Waarom niet direct met VB.NET? is veel minder zooi dan vbs :p

Waarom C#? VB.net leer je makkelijker denk ik omdat de syntaxis meer vanzelfsprekend is...

Natuurlijk het klink minder cool dan C#, maar als je het daarvoor gaat leren (wat veel mensen doen) ben je niet goed bezig -_-!

Waarom C#? VB.net leer je makkelijker denk ik omdat de syntaxis meer vanzelfsprekend is...

Natuurlijk het klink minder cool dan C#, maar als je het daarvoor gaat leren (wat veel mensen doen) ben je niet goed bezig -_-!

Het gaat mij om het feit dat je .Net nodig hebt, en daar ben ik niet zo van:p ik heb het meer op standalone libraries. Ik programmeer daarom dan ook liever in C#, C++, PureBasic en Lua

Struktograaf

Probeer Struktograaf!
een nederlandse programmeertaal, vrij gemakkelijk.
Alleen het is wel duur, en de gratis versie is irritant (aangezien je niet kan opslaan)
maar voor de rest is het vrij simpel.
Je kan er niet onwijs veel mee, maar het creëert denk ik een goeie basis voor andere programmeertalen (met name Pascal)

groetjes Jesper

ie weet niet of het al gezegd is maar ik raad je aan met c++ te beginnen en dan kun je dev-c++ werken (gratis)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan