timetraveler
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 jan 2009
- Berichten
- 7
Hoi allen,
Ik wil zelf een database aanmaken door gebruik te maken van excel.
Ik wil daarin verscheidene velden vullen door een formulier waar ook een combibox in zit die zijn gegevens weer uit een ander bestand haalt.
dan moet ik dus een formulier maken waar ik nieuwe records in de database kan zetten, een formulier waar ik eventueel een bestaand record kan wijzigen en de mogelijkheid om een selectie te maken en deze selectie te exporteren naar een nieuw workbook.
Nu heb ik nog helemaal geen ervaring met het maken van databases en ben eigenlijk op zoek naar iemand die voor mij een soortgelijk programmatje heeft dat ik dan kan hebben om uit te vogelen hoe dat zo iets allemaal werkt.
het is wel de bedoeling dat de database gegevens in een db of zo iets opgeslagen worden, en het moet excel zijn, omdat ze hier geen access hebben.
Wie kan mij op weg helpen?
Ik wil zelf een database aanmaken door gebruik te maken van excel.
Ik wil daarin verscheidene velden vullen door een formulier waar ook een combibox in zit die zijn gegevens weer uit een ander bestand haalt.
dan moet ik dus een formulier maken waar ik nieuwe records in de database kan zetten, een formulier waar ik eventueel een bestaand record kan wijzigen en de mogelijkheid om een selectie te maken en deze selectie te exporteren naar een nieuw workbook.
Nu heb ik nog helemaal geen ervaring met het maken van databases en ben eigenlijk op zoek naar iemand die voor mij een soortgelijk programmatje heeft dat ik dan kan hebben om uit te vogelen hoe dat zo iets allemaal werkt.
het is wel de bedoeling dat de database gegevens in een db of zo iets opgeslagen worden, en het moet excel zijn, omdat ze hier geen access hebben.
Wie kan mij op weg helpen?