• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

factuur ism klantenbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

vakantiewereld

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Hallo mensen,

Wie kan me helpen het blad factuur te koppelen aan mijn klantenbestand.
Ik heb de "cursus" Factureren met excel - deel 1 uitgevoerd, maar het wil maar niet lukken de klanten in mijn factuur te krijgen.

Wie o wie kan me helpen?

Bij voorbaat Dank!

Ik heb het voorbeeld geupload....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In plaats van een combobox kun je ook gebruik maken van een datavalidatie.
In de cel met de klantnaam dit een "lijst".
Selecteer je een naam dan worden de bijbehorende gegevens in de andere cellen geplaatst.
Breid je het bronwerkblad uit met namen dan verschijnen die namen automatisch in de datavalidatielijst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Heel erg bedankt Ron,

Fijn dat je zo snel reageert....
Misschien een brutale vraag, maar zou jij met het zo kunnen aanpassen dat de velden
naam, adres, woonplaats, postcode en telefoonnummer in een keer op de juiste plaats worden ingevuld!

Ik zou je zeer dankbaar zijn als je er even tijd voor had!

Mvg,

Frank

Wim,

Hartstikke bedankt zeg!

Wim, is het ook zometeen mogelijk de klant op alfabetische volgorde te laten zetten, zodat het in de factuur makkelijk is een klant op te sporen?

Bij voorbaat Dank!

Vakantiewereld

Dat heb je toch wel geleerd bij de "cursus" Factureren met excel - deel 1 of heb je er helemaal niets van opgestoken? En op het forum van Excel staan vele voorbeelden hiervan.

Met vr gr
Jack

vakantiewereld,

Is het ook zometeen mogelijk de klant op alfabetische volgorde te laten zetten, zodat het in de factuur makkelijk is een klant op te sporen?

Ik denk dat je het dan moet selecteren en sorteren.
Het kun je ook met een macro doen, als je niet weet welke code je moet gebruiken kun je de macrorecorder gebruiken.
Deze neemt de handelingen die je doet op en schrijft de code voor je.
Naderhand zou je die kunnen vereenvoudigen.
Maak een knop aan en koppel deze aan de macro, klik op de knop en je macro doet het werk.

Heel erg bedankt Ron,

Fijn dat je zo snel reageert....
Misschien een brutale vraag, maar zou jij met het zo kunnen aanpassen dat de velden
naam, adres, woonplaats, postcode en telefoonnummer in een keer op de juiste plaats worden ingevuld!

Ik zou je zeer dankbaar zijn als je er even tijd voor had!

Mvg,

Frank

Ik loop wellicht een beetje achter maar dat wordt toch al gedaan?
Zodra je een naam selecteert, verschijnen de bijbehorende gegevens op het werkblad.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat heb je toch wel geleerd bij de "cursus" Factureren met excel - deel 1 of heb je er helemaal niets van opgestoken?

... zei de persoon die door vragen te stellen Senior member werd... :rolleyes:

Wat een totaal ongepaste reactie, waar de vraagsteller nul komma nul aan heeft. Of zal ik ook zo reageren op vragen van jou waar jij nog geen Range variabele kan vullen in VBA? De vragen die jij stelt zijn ook héél dikwijls te vinden in eerdere topics.

Wigi

Ik weet niet precies hoe het moet, maar weet dat het mogelijk is,

Dit macro van sorteren van de lijst uit laten voeren wanneer op de cel met scroll_downlijst gedrukt wordt

Hiermee vermijd je een extra handeling en zorg je ervoor dat iedere keer dat je het menu bekijkt, de gegevens op alfabet staan.

Wat een totaal ongepaste reactie, waar de vraagsteller nul komma nul aan heeft. Of zal ik ook zo reageren op vragen van jou waar jij nog geen Range variabele kan vullen in VBA? De vragen die jij stelt zijn ook héél dikwijls te vinden in eerdere topics.

Aan Wigi

Sorry hoor ik wil er alleen maar op wijzen waar jullie mij ook op wijzen. En in al die eerdere topics staan boordevol informatie waar ik heel veel aan gehad heb. Het is beslist niet kwetsend bedoeld, mijn excuus hiervoor.

Met vr gr
Jack

kijk eens op je blad ( klant) of je aan mijn gepruts iets hebt , waar je verder met kan .

Had daarjuist wat te vlug geweest en je kolom A ook laten filteren , zie tweede bestandje beter geschikt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Plaats onderstaande code achter blad factuur. Telkenmale je je validatielijst selecteert wordt de klantenlijst gesorteerd.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Target.Address = [D13:H13].Address Then
Application.ScreenUpdating = False
    Sheets("klant").[B2:F101].Sort Key1:=Sheets("klant").[B2], Order1:=xlAscending, Header:= _
        xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
        DataOption1:=xlSortNormal
    Application.ScreenUpdating = True
End If
End Sub

Mvg

Rudi

Ik heb het eventjes in je bestand gestoken.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Gaat goed zo!

Ik wil even iedereen bedanken die deze leek hiermee helpt.
Ik heb niet alle tijd om me in deze materie te verdiepen, ik zou graag een simpel factuurtje willen maken, en excel loont zich uitstekend hierbij!

Daarom heb ik nog een special request......
Sorry als ik teveel vraag, maar alle hulp is welkom!

Wie kan me helpen met een oplopend factuurnummer?

Ik wil iedereen hierbij nogmaals danken voor de goede hulp!

Aan welke format had je gedacht ? bv 200901, 200902, enz..... of toch iets anders ?

Mvg

Rudi

factuurnummer

Super bakkertje!

Voor mij mag je beginnen met factuurnummer 1575....

Bij voorbaat dank zeg!

Zodra je een aantal invult in C19 start de macro.
Bijkomend vraagje, hoe maak je alle cellen leeg als je factuur afgewerkt en uitgeprint is ?
Dit kan je eventueel ook automatiseren. Denk er eens over na en laat iets weten.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Gaat goed zo!

Geweldig Rudy....

Het zou natuurlijk super zijn als de velden geleegd worden na het afsluiten....

Dank voor je geduld!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan