Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Een miljoen keer bedankt ! Dat is wat ik moest hebbenMet deze formule kan het denk ik ook.
'k Heb toch nog een bijvraagje. Hoe kan ik die letters die nu in een kolom staan in één hokje krijgen? Ik heb geprobeerd de cellen samen te voegen, maar dat lukt niet.
Ik begrijp eigenlijk niets van hun codes... Als je die in excel steekt, lukt dat toch nietKijk hiervoor Post #16 van Finch of Post #21 van snb
Mvg
Rudi
Toch wel
Mvg
Rudi
Ik heb ook nog de 2de, 6de, 10de, 14de, 18de, ... letter nodig in een apart hokje. Ook nog de 3de, 7de, 11de, ... en ook nog de 4de, 8ste, 12de,...Staan de teksten in 1 bestand of verschillende ?
Mvg
Rudi
Kijk of je hier mee verder kan. Bij vragen zie ik het wel
Mvg
Rudi
@Finch
Maar als je dan verschillende resultaten onder elkaar wil, worden dan niet alle voorgaande terug berekend ? Of zie ik dat verkeerd. Terwijl je met mijn oplossing een onbeperkt aantal combinaties kunt genereren. Of niet ?
Mvg
Rudi
Function LetterN(Tekst As String, Start As Long, Optional stap As Variant, Optional Spatieloos As Boolean)
If Spatieloos Or IsMissing(Spatieloos) Then Tekst=Replace(Tekst," ","")
For i = Start To Len(Tekst) Step IIf(IsMissing(stap), 4, stap)
LetterN = LetterN & Mid(Tekst, i, 1)
Next
End Function
of
Code:Function LetterN(Tekst As String, Start As Long, Optional stap As Variant, Optional Spatieloos As Boolean) If Spatieloos Or IsMissing(Spatieloos) Then Tekst=Replace(Tekst," ","") For i = Start To Len(Tekst) Step IIf(IsMissing(stap), 4, stap) LetterN = LetterN & Mid(Tekst, i, 1) Next End Function
IIf(IsMissing(stap), 4, stap)
To len(tekst)
Wow, bedankt, dus jullie maken eigenlijk zelfgemaakte functies? Mooi.Bijgesloten een oplossing waarbij gebruik gemaakt is van een UDF zoals besproken in mijn vorige post. Mijn inziens een makkelijkere benadering dan via een userform.
De UDF heeft 4 argumenten: 2 zijn vereist en 2 optioneel:
arg 1: de tekst
arg 2: de startpositie
arg 3: optioneel - om de hoveel karakters te tellen vanaf de startpositie een teken wordt terugegeven. Bij het weglaten van dit argument is dat om de 4 karakters
arg 4: optioneel - moeten spaties meetellen, of moet men deze negeren (boolean waarde). Bij het weglaten van dit argument worden spaties uit de tekst gehaald (waarde WAAR dus)
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.