• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Rudi
waar staat de afkorting TS voor ?

Als Finch het bij het rechte eind heeft:
Code:
Sub tst()
  For j = 1 To Len([b2]) Step 4
    c0 = c0 & Mid([b2], j, 1)
  Next
  cells(2,3)=c0
End Sub

Rechts onderaan de pagina Status van de vraag >> Vraag is opgelost aanklikken

Mvg

Rudi

'k Heb toch nog een bijvraagje. Hoe kan ik die letters die nu in een kolom staan in één hokje krijgen? Ik heb geprobeerd de cellen samen te voegen, maar dat lukt niet.

'k Heb toch nog een bijvraagje. Hoe kan ik die letters die nu in een kolom staan in één hokje krijgen? Ik heb geprobeerd de cellen samen te voegen, maar dat lukt niet.

Probeer dan even mijn formule.

Kijk hiervoor Post #16 van Finch of Post #21 van snb

Mvg

Rudi

Staan de teksten in 1 bestand of verschillende ?

Mvg

Rudi

Kijk of je hier mee verder kan. Bij vragen zie ik het wel

Mvg

Rudi

Bijlagen

Kijk of je hier mee verder kan. Bij vragen zie ik het wel

Mvg

Rudi

Ik zou dat in een UDF zetten met 3 argumenten (welke string, welke beginpositie, en optioneel spaties in string negeren). Optioneel kan je ook nog de step waarde toevoegen aan de functie (als vierde argument dus).

@Finch
Maar als je dan verschillende resultaten onder elkaar wil, worden dan niet alle voorgaande terug berekend ? Of zie ik dat verkeerd. Terwijl je met mijn oplossing een onbeperkt aantal combinaties kunt genereren. Of niet ?

Mvg

Rudi

@Finch
Maar als je dan verschillende resultaten onder elkaar wil, worden dan niet alle voorgaande terug berekend ? Of zie ik dat verkeerd. Terwijl je met mijn oplossing een onbeperkt aantal combinaties kunt genereren. Of niet ?

Mvg

Rudi

Bijgesloten een oplossing waarbij gebruik gemaakt is van een UDF zoals besproken in mijn vorige post. Mijn inziens een makkelijkere benadering dan via een userform.

De UDF heeft 4 argumenten: 2 zijn vereist en 2 optioneel:
arg 1: de tekst
arg 2: de startpositie
arg 3: optioneel - om de hoveel karakters te tellen vanaf de startpositie een teken wordt terugegeven. Bij het weglaten van dit argument is dat om de 4 karakters
arg 4: optioneel - moeten spaties meetellen, of moet men deze negeren (boolean waarde). Bij het weglaten van dit argument worden spaties uit de tekst gehaald (waarde WAAR dus)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
of
Code:
Function LetterN(Tekst As String, Start As Long, Optional stap As Variant, Optional Spatieloos As Boolean)
  If Spatieloos Or IsMissing(Spatieloos) Then Tekst=Replace(Tekst," ","")

For i = Start To Len(Tekst) Step IIf(IsMissing(stap), 4, stap)
    LetterN = LetterN & Mid(Tekst, i, 1)
  Next
End Function

of
Code:
Function LetterN(Tekst As String, Start As Long, Optional stap As Variant, Optional Spatieloos As Boolean)
  If Spatieloos Or IsMissing(Spatieloos) Then Tekst=Replace(Tekst," ","")

For i = Start To Len(Tekst) Step IIf(IsMissing(stap), 4, stap)    
LetterN = LetterN & Mid(Tekst, i, 1)
  Next
End Function

Inderdaad dat is ook een mogelijkheid. Die Replace functie had ik even over het hoofd gezien, en is uiteraard beter dan de WorksheetFunction Substitute te gebruiken.

Persoonlijk ben ik wel niet wild van volgend stukje in je code:

Code:
IIf(IsMissing(stap), 4, stap)

Een Iif functie is langzamer dan een if then else structuur, vandaar dat ik die zou vervangen. Maar dat gaat uiteraard over een marginaal snelheidsverschil.

Nu we het toch over snelheid hebben stel ik me de vraag of die
Code:
To len(tekst)
telkens berekend wordt bij het loopen (dus meer dan 1 maal iets berekenen dat niet zal wijzigen). Zo ja, dan kunnen we dat beter eerst in een variabele zetten en daarna gebruiken in het To-gedeelte. Heb jij hier een mening over.

Bijgesloten een oplossing waarbij gebruik gemaakt is van een UDF zoals besproken in mijn vorige post. Mijn inziens een makkelijkere benadering dan via een userform.

De UDF heeft 4 argumenten: 2 zijn vereist en 2 optioneel:
arg 1: de tekst
arg 2: de startpositie
arg 3: optioneel - om de hoveel karakters te tellen vanaf de startpositie een teken wordt terugegeven. Bij het weglaten van dit argument is dat om de 4 karakters
arg 4: optioneel - moeten spaties meetellen, of moet men deze negeren (boolean waarde). Bij het weglaten van dit argument worden spaties uit de tekst gehaald (waarde WAAR dus)
Wow, bedankt, dus jullie maken eigenlijk zelfgemaakte functies? Mooi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan