Kligham
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 jan 2009
Hallo,
Ik vroeg mij af waarom dit niet werkt? Is het niet mogelijk dat je een if if (){ if(){}} statement maakt? Hieronder staat mijn statement. Wat is er verkeerd aan, en als een if if if else else else statement niet werkt, welke alternatieven zijn er dan?
Misschien even nog een korte toelichting:
Er moet iets gezocht worden in de database als dit lukt, moet hij de gegevens gaan opslaan in de database. Als dit niet lukt moet hij melden dat userid en actcode niet kunnen gevonden worden. Als het opslaan in de database lukte dan moet hij de gegevens in de ene tabel deleten. Als hij niet kan deleten moet hij zeggen dat de gegevens niet konden verwijderd worden. En als hij de gegevens niet kno opslaan, moest hij vermelden dat er iets verkeerd gelopen is bij het opslaan.
Ik vroeg mij af waarom dit niet werkt? Is het niet mogelijk dat je een if if (){ if(){}} statement maakt? Hieronder staat mijn statement. Wat is er verkeerd aan, en als een if if if else else else statement niet werkt, welke alternatieven zijn er dan?
PHP:
function valid_registratie($userid, $actcode){
//Connectie maken met de database
$connection = db_connect_fetch();
//De juiste database selecteren
mysql_select_db(Database, $connection);
//Zoeken naar de juiste gegevens in de database
$result = mysql_query("SELECT * FROM temp_gebruiker WHERE gebruikersid = $userid and activatiecode = $actcode");
if ($result){
//Data uit de database halen
$fetch = mysql_fetch_array($result);
//Data klaarzetten om in de database te kunnen stockeren
$gebruikersnaam = $fetch['gebruikersnaam'];
$wachtwoord = $fetch['wachtwoord'];
$emailadres = $fetch['emailadres'];
$voornaam = $fetch['voornaam'];
$achternaam = $fetch['achternaam'];
$straat = $fetch['straat'];
$huisnummer = $fetch['huisnummer'];
$bus = $fetch['bus'];
$gemeente = $fetch['gemeente'];
$postcode = $fetch['postcode'];
$land = $fetch['land'];
$telefoon_gsm_nummer = $fetch['telefoon_gsm_nummer'];
//De gegevens naar de table gebruiker sturen en opslaan
$insert = mysql_query("INSERT INTO gebruiker(gebruikersnaam, wachtwoord, emailadres, voornaam, achternaam, straat, huisnummer, bus, gemeente, postcode, land, telefoon_gsm_nummer) VALUES ('$gebruikersnaam', '$wachtwoord', '$emailadres', '$voornaam', '$achternaam', '$straat', '$huisnummer', '$bus', '$gemeente', '$postcode', '$land', '$telefoon_gsm_nummer')");
if ($insert){
//De tijdelijke gegevens mogen gewist worden na een succesvolle registratie
$delete = mysql_query("DELETE * FROM temp_gebruiker");
if ($delete){
echo 'Uw registratie is succesvol voltooid';
} else {
echo 'De gegevens konden niet verwijderd worden.'
} else {
echo 'Er is iets fout gelopen bij het opslaan in de database';
}else {
echo 'userid en/of actcode kon niet gevonden worden in de database';
}
}
Misschien even nog een korte toelichting:
Er moet iets gezocht worden in de database als dit lukt, moet hij de gegevens gaan opslaan in de database. Als dit niet lukt moet hij melden dat userid en actcode niet kunnen gevonden worden. Als het opslaan in de database lukte dan moet hij de gegevens in de ene tabel deleten. Als hij niet kan deleten moet hij zeggen dat de gegevens niet konden verwijderd worden. En als hij de gegevens niet kno opslaan, moest hij vermelden dat er iets verkeerd gelopen is bij het opslaan.