Visuele applicaties met C++?

Status
Niet open voor verdere reacties.

UneXisted

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Er wordt vaak java gebruikt om visuele applicaties te maken. Dit doen ze met de swing library als ik het goed heb. Kan je ook met C of C++ visuele applicaties maken? Vind het een beetje zonde om java te leren om visuele applicaties te maken, terwijl dat ook met C of C++ zou kunnen. Of is het beter om java te gebruiken?

Je kan met Visual Studio een nieuw C++ project maken en dan kiezen voor WindowsFormsApplication, dan krijg je een gewoon venster war je buttons, labels, etc. kan opzetten. Verder weet ik niet welke programma's ook zoiets kunnen..

Als je echt desktopapplicaties gaat maken, raad ik wel c/c++ aan. Het werkt toch makkelijker dan java. Ik vind persoonlijk c++ makkelijker om te leren, maar dat is je eigen mening natuurlijk.

Je kan met Visual Studio een nieuw C++ project maken en dan kiezen voor WindowsFormsApplication, dan krijg je een gewoon venster war je buttons, labels, etc. kan opzetten. Verder weet ik niet welke programma's ook zoiets kunnen..

Als je echt desktopapplicaties gaat maken, raad ik wel c/c++ aan. Het werkt toch makkelijker dan java. Ik vind persoonlijk c++ makkelijker om te leren, maar dat is je eigen mening natuurlijk.

Zou ik dit soort dingen ook kunnen gebruiken in combinatie met de seriele poort? Het zullen voornamelijk programma's zijn in combinatie met microcontrollers. Zo kan ik motoren op afstand besturen en kan ik mooie grafieken maken van parameters etc.

Ja dat kan.

Ik zou je persoonlijk toch Python aanraden als je nog een taal moet leren. Python is (in mijn ogen) de makkelijkste volwaardige taal om te leren. Met een paar tutorials (online) heb je binnen de korste keren je hele scherm vol met knopjes en grafieken.

C++ is hier wat moeilijker mee. Als je leuke dingen wilt doen met graphics zit je al snel tegen een extra library aan te kijken en het is dan vaker een kwestie van vechten met functies dan echt programmeren.

Je kunt tegenwoordig bijna elke taal gebruiken om visuele applicaties te maken.
Daarnaast is het niet te zeggen dat c++ beter is dan Java of dan Python. Het is een kwestie van welke taal je gewend bent.

Je kunt ook web apps maken. Dat prototypt een stuk makkelijker en sneller

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan