PC is ineens sloom!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diejon

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Hallo,

In ieder geval bedankt voor de moeite!

Laat ik beginnen met de specs om jullie zo goed mogelijk te informeren!

Specificaties:

Kloksnelheid: 2000 MHz

Type: AMD Athlon 64 X2 DC 3800+

Intern geheugen: 2 GB

Intern geheugentype: PC2-3200 DDR2 SDRAM

Maximum intern geheugen: 4 GB

Compatibele geheugenkaarten: MS Pro, CF Type I, CF Type II, SM, SD, MMC , 9-in-1

Totale opslagcapaciteit: 320 GB

Harde schijf-interface: SATA

Rotatiesnelheid: 7200 RPM

Grafische adapter: Nvidia 9800 GT 1 GB Point of View

Maximum geheugen grafische adapter: 512 MB

Audiosysteem: Realtek ALC880 (7.1 channels)

Soort optische drive: DVD±RW

Ik heb een raar probleem, ik heb sinds eergister een Nvidia 9800 GT 1 GB Point of View in m´n PC en toen had ik al problemen, PC haperde tijdens gamen etc. toen had ik een 250w voeding in m´n PC teweinig, dus heb er vandaag een 430w voeding ingeplaatst!

Nu loopt m´n PC nog steeds vast tijdens sommige games o.a. gta san andreas en loopt mijn pc snel vast als ik bijv 3 webbrowers en steam op heb.

Ik zag dus ook dat mijn CPU gewoon met 1 webbrowser, en newsleecher en skype en ftd 95% is.

Nu heb ik de videokaart er net uit gehaald en de standaard van Acer in gedaan en nu doet hij het nog steeds niet goed, PC loopt snel vast, met audio streamen (internet radio) ben soort van DJ dan buffert ie veel en is m'n PC ultra sloom en hapert ie.

!! Het ligt niet aan m'n internet !!

112_9.jpg

Wat kan dit voor probleem zijn?
In ieder geval bedankt!

Laatst bewerkt:
Lijkt erop dat dit een bmerk is, zou je misschien een foto willen plaatsen van wat er op de stikker van je voeding staat?

Mijn digitale camera is kapot, dus sorry voor de slechte kwaliteit!

photo0004eb1.jpg

photo0005.jpg

Een HKC voeding.
Dit zijn na trust en sweex een van de slechste voedingen, deze kan je systeem onstabiel maken waardoor hij ineens heel sloom word (processor + hdd krijgen niet genoeg/onregelmatig stroom etc.)

Een HKC voeding.
Dit zijn na trust en sweex een van de slechste voedingen, deze kan je systeem onstabiel maken waardoor hij ineens heel sloom word (processor + hdd krijgen niet genoeg/onregelmatig stroom etc.)

Dus je weet 100% zeker dat dat het probleem is?

Als je de andere voeding weer inbouwt en dan werkt die weer goed is het idd de voeding

Als je de andere voeding weer inbouwt en dan werkt die weer goed is het idd de voeding

Even kijken, ik heb hier nog een Sweex liggen van 350 watt en een van Acer (die er altijd in zat) van maximaal 250 watt.
van Delta Electronics.

hallo Diejon,

Kijk eens welk proces het meeste % van je cpu vreet.
a.d.h daarvan kun je erachter komen welk programma verantwoordelijk is voor de traagheid.

groeten,

Dark Zen

Staat er in de root van de machine een config.sys? Zo ja, wat bevat die config.sys?

hallo Diejon,

Kijk eens welk proces het meeste % van je cpu vreet.
a.d.h daarvan kun je erachter komen welk programma verantwoordelijk is voor de traagheid.

groeten,

Dark Zen

Er zit nu een goeie voeding met een lichte videokaart, ik zie geen rare dingen in taakbeheer..

Maak er dan eens één:

open kladblok, typ

FILES=40

en sla het bestand op rechtstreeks op de C schijf met als naam config.sys en herstart de pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan