krijg formulier niet werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJBaksteen

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Hallo allemaal,

Heb op http://www.mijn-eigen-website.nl/formulier-script.html een formulier-handleiding gevonden.
Het heeft Phorm, weet niet of jullie het kennen, maar goed.

Hierin wordt, zelfs voor mij, heel duidelijk omschreven hoe je het 'standaardformulier' moet aanpassen.

Hieronder de 'handleiding':
----------------------------------------------------------
Download eerst Phorm.
Pak het gezipte bestand (phorm.zip) uit. Je krijgt nu een map die 'phorm' heet, met daarbinnen weer een map die 'distribution' heet. Kopieer of verplaats de hele map 'distribution' naar de map waarin zich je website-bestanden zich bevinden.
Start nu HTML-Kit op (of een andere html-editor) en open het bestand phormconfig.php (in de map 'distribution'). Verander de waarde achter $PHORM_ALERTTO in je e-mailadres. Verander daarna de waarde achter $PHORM_URL in de naam van je eigen website. Sla het bestand op onder dezelfde naam en sluit het.
Open vervolgens quickconfig.php (ook in de map 'distribution').
Verander het e-mailadres achter $PHORM_TO in je eigen e-mailadres.
Verander "Phorm Data" door "Bericht via websiteformulier";
Sla het bestand op en sluit het.
Maak een nieuwe html-pagina en plak de onderstaande code in het gedeelte tussen de tags <body> en </body>:

<form method="post" action="distribution/phorm.php">

<input type="hidden" name="PHORM_CONFIG" value="quickconfig.php">

Naam: <br /> <input type="text" name="name" size=50 maxlength=50><br /><br />

E-mailadres:<br /> <input type="text" name="email" size=50 maxlength=50><br /><br />

Bericht:<br /> <textarea rows="5" cols="38" name="bericht"></textarea><br /><br />

<input type="submit" value=" Verstuur ">

</form>

Geef het bestand een titel (tussen de tags <title> en </title>) en sla het op onder de naam 'contact.html'. Bewaar het op dezelfde plaats waar ook je andere html-pagina's staan (dus niet in de map 'distribution', maar in een map 'hoger').

Wat je ook kunt doen, is het hele stuk tussen <form> en </form> kopiëren en plakken op de plaats in een van je webpagina's waar je een formulier wilt hebben.

Open het bestand generic.html (in de map 'files', een submap van de map 'distribution'). Dit is het bestand dat je bezoeker te zien krijgt als hij het formulier op je website heeft ingevuld en op 'Verstuur' heeft geklikt. Vervang de Engelse tekst (Thank you for your input. Your data has been received.) door iets in het Nederlands, bijvoorbeeld door: We hebben uw bericht ontvangen en zullen zo spoedig mogelijk reageren. Geef deze pagina ook weer een passende titel (tussen de tags <title> en </title>). Sla het bestand dan op en sluit het. Verander niets aan de naam van het bestand; het moet dus 'generic.html' blijven heten.

Als je wilt, kun je natuurlijk nog wel wijzigingen aanbrengen in de lay-out, zodat de pagina past bij de overige pagina's van je website. Alles is goed, zolang het bestand maar 'generic.html' blijft heten.

En nog een opmerking: als je in het bestand 'generic.html' verwijzingen wilt opnemen naar andere pagina's op je site, bijvoorbeeld naar je homepage, dan kun je de link daarnaartoe het beste 'hard coderen', dat wil zeggen die link helemaal uitschrijven (inclusief http://www): http://www.mijn-eigen-website.nl/index.html. Omdat het bestand 'generic.html' in een heel andere map staat dan het bestand 'index.html' vind je browser het bestand waarnaar je verwijst anders niet.
Open het bestand phorm_err.html (ook in de map 'files'). Dit is de pagina die een bezoeker te zien krijgt als er ergens in het proces iets fout is gegaan. Vervang de Engelse tekst door een Nederlandse, bijvoorbeeld door: Er is een fout opgetreden en uw bericht is niet aangekomen. Ga terug naar het contactformulier en probeer het nog eens. Haal ook de regel met de tekst <!-- Phorm Messages --> weg. Sla ten slotte het bestand op onder dezelfde naam en sluit het.

Voor deze pagina geldt ook weer dat je zo veel wijzigingen kunt aanbrengen in het ontwerp als je maar wilt, zolang je de naam van het bestand maar niet verandert.
Verwijder nu alle submappen uit de map 'distribution' die je niet nodig hebt: docs, examples en README. Er blijven vier mappen over: files, lib, plugins en tools. Deze laat je staan.

Verwijder ook de bestanden die je niet nodig hebt: INSTALL, QuickStart en UPGRADE. De rest van de bestanden laat je staan.
Upload nu eerst je contactformulier naar de server: het bestand dat je 'contact.html' genoemd hebt, of een andere webpagina met daarin het stuk formuliercode.
Vervolgens upload je de hele map 'distribution' (wat daarvan overgebleven is).
Ten slotte moet je nog even alles controleren. Roep je formulier op in je browser en test of alles werkt.
----------------------------------------------------------

Ik heb de phormconfig.php als volgt gemaakt:
PHP:
<?
# In this file, text coming after a # character or // characters is ignored.
# You can delete any such text if you wish.

$PHORM_TO      = "contact@henrico-mannenmode.nl"; // Change to your email address
  $PHORM_SUBJECT = "Contactformulier";         // The subject of the email message
?>

Ik heb de quickconfig.php als volgt gemaakt:
PHP:
<?php
# In this file, text coming after a # character or // characters is ignored.
# You can delete any such text if you wish.

# This is the global configuration file. It's read every time Phorm runs. 
# If the form calling Phorm has a local (form-specific) configuration file,
# settings in it will override settings here.

$PHORM_ALERTTO = "contact@henrico-mannenmode.nl";    // Change to your email address
  $PHORM_URL     = "http://www.henrico-mannenmode.nl/"; // Change to your web page
?>

Ik heb de contact.html als volgt gemaakt:
PHP:
<form method="post" action="distribution/phorm.php">

<input type="hidden" name"PHORM_CONFIG" value="quickconfig.php">

Voorletters: <br /> <input type="text" name="voorletter" size=50
maxlength=50><br /><br />

Achternaam: <br /> <input type="text" name="name" size=50

Adres: <br /> <input type="text" name="adres" size=50

Postcode: <br /> <input type="text" name="pc" size=50

Telefoonnummer: <br /> <input type="text" name="phone" size=50

E-mailadres: <br /> <input type="text" name="email" size=50

Bericht: <br /> <textarea rows="5" cols="38"
name="bericht"></textarea><br /><br />

<input type="submit" value"Verstuur">

</form>

Ik heb het bestand generic.html als volgt gemaakt:
HTML:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>_HENRICO MANNENMODE........Hèt adres voor actuele
mannenmode!........www.henrico-mannenmode.nl</TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=#E8E8E8 link="#000066" vlink="#000066" alink="#000066" style="color: #000066; font-family: Century Gothic">

<BR><BR><BR><BR><BR>

<font size="5">Bedankt voor uw reactie.
<BR><BR>

<!--0101000001101000011011110111001001101101010010010111001101000011011011110110111101101100-->

</font>

</BODY>
</HTML>

ik heb het bestandphorm_err.html als volgt gemaakt:
HTML:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Phorm Error</TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=#E8E8E8 style="font-family: Century Gothic; color: #000066" link="#000066" vlink="#000066" alink="#000066">

<TABLE WIDTH=100% BORDER=0>
<TR>
  <TD VALIGN=TOP>
  </TD>
  <TD>
    <H3>Error</H3>

<BLOCKQUOTE>
    Helaas is er iets misgegaan met het verzenden van uw bericht. 
    U kunt het nogmaals proberen door op vorige te klikken in uw browser
    Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u ons berichten via  <A HREF="mailto:web@henrico-mannenmode.nl">E-MAIL</A>
    <BR><BR>

</BLOCKQUOTE>

<BR><BR>
  </TD>
</TR>
</TABLE>

{{ph_HTLink}}
</BODY>
</HTML>

En nu het probleem...:

In het scherm (ik maak in FrontPage 2000) staat als voorbeeld bij phorm_err.html de 'tekst' {{ph_HTLink}} onderaan.

Als ik alles online zet, staat op de verzendbutton van contact.html: SUBMIT QUERY kan ik dit wijzigen?

Als ik dit aanklik, opent in het hoofdframe de een compleet nieuwe website, maar verzenden ho maar...

Wie weet welke aanpassingen nodig zijn om dit werkend te krijgen?

ALVAST BEDANKT!

Als ik alles online zet, staat op de verzendbutton van contact.html: SUBMIT QUERY kan ik dit wijzigen?

Deze weet ik zo wel; dan moet je een value meegeven aan je submit:
Code:
<input type="submit" name="submit" value="Tekst op de knop" />

De rest heb ik nu helaas even geen tijd voor :(

De rest heb ik nu helaas even geen tijd voor
(

HIER BEN IK AL BLIJ MEE, nu je het zegt, durf ik het ook te wijzigen.
Heb er wel aan zitten denken, maar PHP is voor mij net zoiets als chinees (de taal dan)
Ni Hao!
JOOST

HIER BEN IK AL BLIJ MEE, nu je het zegt, durf ik het ook te wijzigen.
Heb er wel aan zitten denken, maar PHP is voor mij net zoiets als chinees (de taal dan)
Ni Hao!
JOOST

Helaas...op mijn scherm blijft SUMBIT QUERY staan, heb nog niet online gekeken, maar maakt dat uit?

gr. JOOST

In de code van contact.html die je hier plaatste ben je het gelijkheidsteken bij value vergeten.
Maak dus van
HTML:
het volgende
HTML:
<input type="submit" value="Verstuur">
Dan zou er op je button Verstuur moeten staan ipv Submit Query

Bedankt!

In de code van contact.html die je hier plaatste ben je het gelijkheidsteken bij value vergeten.
Maak dus van
HTML:
het volgende
HTML:
<input type="submit" value="Verstuur">
Dan zou er op je button Verstuur moeten staan ipv Submit Query

Tja, ook al lees je iets 3x...

Zoals het gezegde: GELUK ZIT IN KLEINE DINGEN!

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan