• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert. zoeken met meerdere dezelfde waarden in de zoekkolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerdyheek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Dit is mijn probleem:

Ik wil graag weten of iemand een telefoonkostenvergoeding heeft. Ik beschik over een stamtabel die er als volgt uitziet: het pers. nr. van iemand met daarachter het nr van de vergoeding. Daaronder een regel met nogmaals dit pers. nr en het nr. van de volgende vergoeding. Ik kan dus niet de formule vert.zoeken toepassen, omdat er in de eerste kolom meerdere malen dezelfde waarde staat.

Wat ik zoek is een formule die dit kan: vergelijk de waarde pers. nr met de kolom en kijk of je daar de code yyy tegenkomt. Zo ja, vul Ja in, zo nee, vul Nee in.

Welke briljante geest heeft een idee?

Gerdy

Bijlagen

Het kan aan mij liggen maar ik zie in het voorbeeld geen yyy terug.

Ook is mij niet helemaal duidelijk wat het verband is tussen beide werkbladen.
Kortom gaarne aanvullende informatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

yyy, verduidelijking

met yyy bedoel ik een 3-cijferige code, bijvoorbeeld 508 of 519. het is namelijk niet steeds dezelfde code.

Het verband tussen de twee tabellen: ik heb nu een extra tabelletje erin gezet waarin staat wat het verband is tussen de twee tabellen: code 508 is bijvoorbeeld telefoonkostenvergoeding. Als 508 dus voorkomt bij het pers. nr 334, moet bij 334 op die regel "Ja" worden ingevuld bij het veld van telefoonkosten vergoeding.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijker is!

Bijlagen

met yyy bedoel ik een 3-cijferige code, bijvoorbeeld 508 of 519. het is namelijk niet steeds dezelfde code.

Het verband tussen de twee tabellen: ik heb nu een extra tabelletje erin gezet waarin staat wat het verband is tussen de twee tabellen: code 508 is bijvoorbeeld telefoonkostenvergoeding. Als 508 dus voorkomt bij het pers. nr 334, moet bij 334 op die regel "Ja" worden ingevuld bij het veld van telefoonkosten vergoeding.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijker is!

Dat zeker.
De formule voor cel B2 van output zou er als volgt uit kunnen zien.
Code:
=ALS(SOMPRODUCT((stamtabel!$A$2:$A$15=output!A2)*(stamtabel!$B$2:$B$15=Blad1!$A$1))=1;"Ja";"Nee")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

oplossing

Helemaal goed! Ik snap het niet helemaal volledig (het matrices verhaal was me een beetje onduidelijk) maar goed het werkt, dus ik kan m doorsturen iig. Heb even de credits bij jullie neergelegd overigens, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan