Systeem loopt helemaal vast

• Onderwerp starter Onderwerp starter polat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

polat

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Goedendag heren/dames(zal toch wel allemaal heren zijn mja, niet discriminerend bedoelt),

Als ik aan het gamen ben loopt m'n systeem helemaal vast, niks doet het meer helemaal niks, games die ik dan speel zijn Crysis, FarCry2, Gears of War etc. de zware **** dus...
Maar na een minuutje of 5/6 soms wel na een half uurtje loopt ie dus vast.

Waar kan dit aan liggen, ik dacht zelf aan de voeding ik heb namelijk een König 450Watt ATX voeding, nou ben ik er dus niet zeker van of het ook echt hieraan ligt, miss dat het merk een b of c merk is ofzo.

Maar misschien ligt het ergens anders aan.

M'n (mooie) systeem:P:
Intel E7400 C2D
3 stickjes van 1GB SDRAM
P5KPL /1600 MOBO
Nvidia EN9800GTX+ 512MB
160GB S-ata

Ik hoop een een vlugge en goeie antwoord dus nu alvast bedankt en ik kijk ernaar uit..

xxjes

Laatst bewerkt:
Idd. een voeding óf warmte probleem. Heb je de één of andere tool voorhanden om direct na een vastloper en een herstart te meten hoe warm de diverse componenten zijn?

Laatst bewerkt:
Denk dat het inderdaad je voeding is. König zal niet zo'n goed merk zijn, en je videokaart zal wel meer stroom vragen dan je voeding kan leveren.
Temperatuurtjes kan ook nog, check die inderdaad even vlak na een vastloper en post die hier, dan weten we wat het is.

Kans is groot dat het de voeding is. Die is inderdaad niet helemaal geschikt voor jouw systeem...

Ik hoor de laatste tijd wel iets meer over problemen met een 9800GTX. Dus daar kan het ook aan liggen.
Als laatste kan de koeling van je kast niet helemaal goed zijn. Let dus op de temperaturen rond een crash.

uhm, dat was wel heel snel, maar een progje om tempratuur vast te leggen? kunnen jullie misschien een linkje geven ga ik het gelijk uitproberen bedankt nog voor jullie snelle reacties

Ik neem aan dat die gewoon automatisch alles zelf doet dus dat ik gewoon kan gamen ?

Jep, start PC Wizard op, ga een tijdje lekker gamen en bekijk dan je temperatuurtjes.
Als ie vastloopt tijdens het gamen, opnieuw opstarten en gelijk pc wizard starten.
Post de temps hier even.

Omg sorry maar ik weet me god nie waar ik nou die tempratuur **** kan vinden na het vastlopen en herstarten.. ik ben nogal dom(A)

Links in beeld staan icoontjes, bekijk ze eens rustig..................

Kans is groot dat het de voeding is. Die is inderdaad niet helemaal geschikt voor jouw systeem...

Ik hoor de laatste tijd wel iets meer over problemen met een 9800GTX. Dus daar kan het ook aan liggen.
Als laatste kan de koeling van je kast niet helemaal goed zijn. Let dus op de temperaturen rond een crash.

ik heb zelf een 400 watt voeding (die bij een cheap ass kast zat) met een 9800GT top en daar draait het allemaal heel soepel op hoor.. ik denk toch dat het de warmte is..

als hij uitvalt meteen ff via het bios kijken hoe warm alles is ??

ik heb zelf een 400 watt voeding (die bij een cheap ass kast zat) met een 9800GT top en daar draait het allemaal heel soepel op hoor.. ik denk toch dat het de warmte is..

als hij uitvalt meteen ff via het bios kijken hoe warm alles is ??

Dan heb jij geluk gehad met je goedkope voeding. En ik hoop dat je ook geluk hebt als je voeding kapot gaat.... :evil:

En een 9800GTX+ is wel een stukje zwaarder.

Dan heb jij geluk gehad met je goedkope voeding. En ik hoop dat je ook geluk hebt als je voeding kapot gaat.... :evil:

En een 9800GTX+ is wel een stukje zwaarder.
ik weet niet of die kaart veel zwaarder is maar voor als nog trekt men voeding het goed, al lijkt het bij het opstarten wel alsof er een vliegtuig op stijgt maar dat is als de pc bij het inlog scherm is een x op de tafel slaan weg dan is ie weer lekker stil !:thumb:

maar toch met die 450 watt voeding moet hij die 9800GTX toch wel trekken lijkt me

Opgelost

Oke jongens zoals het ernaar uitziet is het probleem opgelost.
Ik heb een Antec 500Watt voeding gekocht en alles draait soepeltjes, de Videokaart haalt tijdens het spelen ongeveer 50 tot 60 graden wat denk ik wel normaal is.

Dus ik denk gewoon dat de merk niet goed genoeg was ik bedoel König die maakt tog MP3spelers enzo, maar bedankt iig voor jullie reacties.. doei(K)

O en ik had nog een vraagje heh, is er misschien een handige tooltje die ervoor kan zorgen dat m'n koeler en m'n cpu koeler sneller kunnen draaien?, want ik ben freakin bang dat straks mn computer in brand vliegt ofzow of dat mn cpu kapot gaan.. thnx

Wat zijn de temperatuurtjes van je kast, moederbord en processor dan?

CPU: 39 C
VideoKaart: 39 normaal dus als ik niet aan het gamen ben en als ik aan het gamen ben ist ongeveer dus 50 á 60 graadjes en cpu blijft wel rond de 40 á 45 graaden duss.. is dit normaal ja toch

Dit is volledig normaal. Je hoeft echt niet bang te zijn voor een overheat van je processor. Sowieso schakelt die zichzelf uit als ie te warm wordt om schade te voorkomen.
Processoren kunnen zeker 70~75 graden halen en nog goed werken, maak je dus geen zorgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan