Contactformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Beste,

Ik gebruik het volgende contactformulier en dit werkt naar behoren. Alleen bij de text ''Uw aanvraag is verstuurd, we nemen zo spoedig mogelijk contact met u op" verschijnd er een witte achtergrond terwijl ik een background gebruik. Hoe kan ik er voor zorgen dat ook achter deze text de achtergrond verschijnd. Andere vraag is hoe kan ik deze text in het wit laten verschijnen. Nog een andere vraag is kan ik in plaats van text ook een plaatje laden.

Alvast bedankt voor de antwoorden ! :thumb:

PHP:
$error = array();

if(isset($_POST['zend']))
{
  if(strlen($_POST['naam']) < 2)
  {
    $error[] = 'naam te kort';
  }
  if (strlen($_POST['bericht']) < 10)
  {
    $error[] = 'bericht te kort';
  }
  if(!eregi("^[A-Z0-9._%+-]+@[A-Z0-9.-]+\.[A-Z]{2,4}$", $_POST['email'])){
    $error[] = 'fout email';
  }

if(count($error) == 0)
  {
    if(!mail($naar, $onderwerp, $bericht, $headers))
    {
      echo 'Er is een probleem opgetreden, probeer het opnieuw';
    }
    else
    {
      echo 'Uw aanvraag is verstuurd, we nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.';
    }
  }
  else
  {
    foreach($error as $foutje)
    {
      echo $foutje.'<br />';
    }
  }

}
else
{
?>
<body background="hoofd.png">

<form action="<?=$_SERVER['REQUEST_URI']?>" method="post">
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;<font color="#FFFFFF">
naam&nbsp;&nbsp; <input name="naam" type="text" size="20" /> *&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
* Verplicht<br />
&nbsp;&nbsp;&nbsp;
mail</font>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input name="email" type="text" /> 
<font color="#FFFFFF">*</font><br>
&nbsp;<br />
&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<font color="#FFFFFF">bericht</font> <textarea name="bericht" rows="6" cols="52"></textarea><font color="#FFFFFF">*</font><br>
<br />
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input name="zend" type="submit" value="verzenden" />
</form>
<?php
}
?>

Je mail script echo't alleen platte tekst naar het scherm; helemaal niks aan HTML.

Wat je zou moeten doen is die echos vervangen door een volledige HTML pagina ipv een stukje tekst, dan kun je zoveel stylen als je wilt.

Je mail script echo't alleen platte tekst naar het scherm; helemaal niks aan HTML.

Wat je zou moeten doen is die echos vervangen door een volledige HTML pagina ipv een stukje tekst, dan kun je zoveel stylen als je wilt.

Ok dat is duidelijk maar wat komt er dan in plaats van de echo te staan ??

Ik zou proberen de <body> helemaal bovenaan dit script te zetten.

Zo krijg je de tekst ook in de body, dat is wel zo HTML-vriendelijk :)

Hoe maak ik hiervan de echo een html pagina ??

Eh. Je vervangt waar nu staat:

PHP:
echo 'Er is een probleem opgetreden, probeer het opnieuw';

Door:

HTML:
?>
Je HTML pagina.
<?php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan