cpu overcloking

Status
Niet open voor verdere reacties.

rc bokkie

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
kan je je cpu ook in windows overcloken
want ze zeggen dat je in de bios kan overkloken maar dat dit meer risico heeft
en als je kan overcloken in windows hoe doe je dit dan

ik heb een q6600 2.4 ghz ik zou hem graag overcloken tot 3.6 of 3.2 ghz

Het is juist het omgekeerde. Overklokken doe je via het Bios als je het goed wilt doen. Het is leuk dat je een richtlijn geeft hoever je wilt overklokken, maar het is geheel afhankelijk of je processor daar wel voor geschikt is. Ook hangt het van je koeling en andere hardware af.

Laatst bewerkt:
Het is juist het omgekeerde. Overklokken doe je via het Bios als je het goed wilt doen.

kan je mij dan uitleggen hoe ik dit moet doen want ik wil niets om zeep doen of mijn procecor doorbranden en hoe kan ik weten hoe warm alles nu staat in mijn pc

Mijn advies, ga je eerst eens verdiepen in het overklokken en de functies van de Bios instellingen. Overklokken is niet iets wat je zomaar even doet.

Temperaturen kun je met verschillende software uitlezen. PCwizard, Everest, Sisoft Sandra om er een paar te noemen. Ook in veel Biossen is terug te vinden, wat betrouwbaarder is, dan software.

mijn 4 core's staan nu tesamen op ong 50 graden
wat moet ik nu doe voor de volgende stappen

En nu doet de pc niks of is deze druk bezig?

Trouwens topic naar de overklokken sectie verplaatst.

En nu doet de pc niks of is deze druk bezig?

Trouwens topic naar de overklokken sectie verplaatst.

nee nu is hij niet druk bezig ben aanhet opzoeken over overclokken
enz. dus niet sterk aan het werk mijn 4 core zijn nu tussen de 0 en de 5 % aan het werk afwisselend

Dat is dan al vrij warm voor een processor die idle is.
(idle= niks doen. stressed= vol bezig)

Om je een voorbeeld te geven. Ik heb een Intel Core i7 2,66@3,30GHz draaien. Deze is in idle 40 graden en stressed 51 graden. Dit nog met de standaard koeler van Intel. Ik ga de koeler vervangen voor een betere.

Dat is dan al vrij warm voor een processor die idle is.
(idle= niks doen. stressed= vol bezig)

Om je een voorbeeld te geven. Ik heb een Intel Core i7 2,66@3,30GHz draaien. Deze is in idle 40 graden en stressed 51 graden. Dit nog met de standaard koeler van Intel. Ik ga de koeler vervangen voor een betere.

maar kan ik deze dan niet rustig beginen overcloken tot 3.00 ghz en achteraf een nieuwe koeling kopen maar dat ik nu al weet hoe dat ik dit moet doen

Je moet het zelf weten, maar ik geef daar een negatief advies voor. Je hebt nu al een vrij hoge temperatuur. Daarnaast je moet maar afwachten of je die 3GHz kan halen. Het is niet alleen de processor die omhoog gaat, maar ook je PCI(e) en je geheugen.

moet ik eens proberen een zwaar spel te draaien en te kijken hoe hoog hij dan komt te staan
van temperatuur voor ik begin te overcloken

nu staan alle core's appart dus die gaaft 49 ° aan maar algemeen mij cpu temp staat 21°c
ik zal verkkerd gekeken hebben ik had naar alle core's ggekekn en nie naar de cpu temp sorry

Een beetje misschien wel, maar zeker geen 600mhz.

wil je me dit dan uitleggen hoe ik dit stap voor stap kan ondernemen aub

ik heb het allemaal gelezen maar hoe kan je nu weten op hoeveel je alles moet zetten
????

Iedere keer een stapje verder, maar ja kennelijk wil jij dat het meteen goed werkt.:confused: Ik kan wel wat roepen, maar het verschilt per computer welke waarden je kan gebruiken. Het is een kwestie van voorzichtig proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan