cpu overcloking

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedere keer een stapje verder, maar ja kennelijk wil jij dat het meteen goed werkt.:confused: Ik kan wel wat roepen, maar het verschilt per computer welke waarden je kan gebruiken. Het is een kwestie van voorzichtig proberen.

ja ik zal het eens rustig proberen op mijn gemak en elke keer na kleine verandering opnieuw opstarten als ik blauw scherm zie wat kan ik dan best doen??????????

Mocht je een blauw scherm krijgen de foutmelding opschrijven. Restarten en de instellingen in het Bios lager zetten. Starten en op het internet de betekenis van de foutmelding opzoeken. Wil het systeem niet meer opstarten, zul je het Bios moeten resetten.

Mocht je een blauw scherm krijgen de foutmelding opschrijven. Restarten en de instellingen in het Bios lager zetten. Starten en op het internet de betekenis van de foutmelding opzoeken. Wil het systeem niet meer opstarten, zul je het Bios moeten resetten.

ha dank je voor je uitleg kan er eigenlijk iets stuk gaan door te veel in 1 te overclocken ?????????

Ja dat kan altijd. Overklokken blijft een risico.

maar als da blauw scherm der op komt en ik zet de instellingen terug gaat er toch niets stuk dus dan moet je eigenlijk al moeite voor iets stuk te doen he
????

Als je een blauw scherm krijgt, heeft het iets te maken met Windows in de meeste gevallen, dus kun je gewoon terug naar de oude instellingen. Je bent nooit 100% zeker of er niet iets stuk gaat.

Hey leuk dat je gaat overklokken maar als je CPU standaard al 51 Graden is voor een Q6600 dan lijkt het mij niet echt verstandig over te gaa clocken:shocked: Ga eerst even een betere cooler aanschaffen. Naar wat ik las ben nogal bang dat er wat kapot gaat ga dan nie thet risico nemen dat je ding over verhit raakt.:evil:

Hey leuk dat je gaat overklokken maar als je CPU standaard al 51 Graden is voor een Q6600 dan lijkt het mij niet echt verstandig over te gaa clocken:shocked: Ga eerst even een betere cooler aanschaffen. Naar wat ik las ben nogal bang dat er wat kapot gaat ga dan nie thet risico nemen dat je ding over verhit raakt.:evil:

ha oke youw meening is dus eerst een betere koeling te kopen wat voor 1 dan wel

Ligt eraan ik zie dat je je CPU van 2.50Ghz. naar de 3.5 of zelf 3.6 wilt gaan klokken.:thumb: Dat is erg veel gezien de lage multiplier van jouw CPU en heb je al gekenken naar de FSB die je Motherboard maximaal haald?:( Heb je ook goed naar de maximale Vcore gekenken de je PSU en Je Mobo onderstuenen?:shocked: mat jij wilt je CPU bijna 75% overclocken wat ogal vors is. Ikzelf heb mijn Core2eXtreme van 3.00ghz naar de 4.5Ghz geclocked met LiquidCooling (+- 300Euro) Maar als ik jouw was zou ik deze nemen doede prijs kwaliteitsverhuoding: http://www.alternate.nl/html/produc...-1074340/?tn=HARDWARE&l1=Koeling&l2=Processor

Let wel op of die ik je kast past.:evil:

Suc6 en let een beetje op je spelling:p

Ligt eraan ik zie dat je je CPU van 2.50Ghz. naar de 3.5 of zelf 3.6 wilt gaan klokken.:thumb: Dat is erg veel gezien de lage multiplier van jouw CPU en heb je al gekenken naar de FSB die je Motherboard maximaal haald?:( Heb je ook goed naar de maximale Vcore gekenken de je PSU en Je Mobo onderstuenen?:shocked: mat jij wilt je CPU bijna 75% overclocken wat ogal vors is. Ikzelf heb mijn Core2eXtreme van 3.00ghz naar de 4.5Ghz geclocked met LiquidCooling (+- 300Euro) Maar als ik jouw was zou ik deze nemen doede prijs kwaliteitsverhuoding: http://www.alternate.nl/html/produc...-1074340/?tn=HARDWARE&l1=Koeling&l2=Processor

Let wel op of die ik je kast past.:evil:

Suc6 en let een beetje op je spelling:p

ik ben u al heel de tijd (langer dan een kwartier) mijn cpu aan het belasten en komt niet boven de 70 graden het zijn natuurlijk wel maar 2 cores dat ik belast
Vcore en psu en fsb versta ik niet goed wat je daar mee bedoeld als je dat wilt uitleggen aub????????
en ga ik het verschil voelen om van een 2.4 ghz quad core naar 3 ghz???????

ik ga mij eerst een nieuwe koeling kopen voor ik ga overcloken
maar ga ik het verschil van 2.4 ghz quad core naar 3.00ghz zien

Ja zeer waarschijnlijk ga je wel een zekere verandering zien qua prestaties.
maaar als je Vcore psu en fsb niet verstaad zou ik nog eerst het een en ander gaan leren over overklocken en computer aangezien deze drie dingen een zeer belangrijk ding vormen in overclocken.

Dat gaf ik gister ook al aan, dat je je eerst maar eens goed moet gaan verdiepen wat allee instellingen van het Bios zijn. Daarnaast wat overklokken nu precies is. ook gaf ik al aan dat de idle temperatuur van jou processor al te hoog is, om te gaan overklokken.

Hoe was je de processor aan het belasten? gewoon een game spelen? Overklokkers gebruiken stress programma's om de overklok te testen en ook benchmark programma's om alle onderdelen te testen op stabiliteit.
CPU belasten kun je met HotCPU, Prime95.
Het systeem testen kun je met 3dmark vantage, PCmark vantage.

Laatst bewerkt:
Dat gaf ik gister ook al aan, dat je je eerst maar eens goed moet gaan verdiepen wat allee instellingen van het Bios zijn. Daarnaast wat overklokken nu precies is. ook gaf ik al aan dat de idle temperatuur van jou processor al te hoog is, om te gaan overklokken.

Hoe was je de processor aan het belasten? gewoon een game spelen? Overklokkers gebruiken stress programma's om de overklok te testen en ook benchmark programma's om alle onderdelen te testen op stabiliteit.
CPU belasten kun je met HotCPU, Prime95.
Het systeem testen kun je met 3dmark vantage, PCmark vantage.

ik was mijn processor aan het belasten met orthos en dan werden 2 van mijn 4 processors 100 %belast en werd niet hoger dan 70 °c en mijn pc kon nog veel aan (alle gewoon zoals gewoonlijk) maar weet jij een programa waarmee ik alle 4 mijn core's kan belasten?

Jazeker dit zijn Prime95 Zoals crash zojuist al aankaartte:evil:

dit programma werkt goed je ziet dat de cpu 100% belast word
en je pc werkt ook trager dan normaar is dit ook niet ies goed om hem ies goed te laten doordraaien dat hij weer een tijd soepeler gaat werken en sneller???????????????

Kijk je gebruikt dit soor programma's om je CPU en Ram te testen op stabiliteit. Als je overgeclocked hebt laat je altijd zo als als mogelijk je systeem testen op stabiliteit.
Daarvoor is Prime95. EN heb je al een nieuwe cooler??:eek:

Logisch dat je pc trager werkt als je Prime95 draait. Immers je CPU wordt voor 100%belast, door het programma.

Trouwens Prime95 is al een heel oud programma en wordt al jaren gebruikt om de stabiliteit van de CPU te testen met een overklok.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan