cpu overcloking

Status
Niet open voor verdere reacties.
Light er helemaal aan hoe extreem ga je doen en hoeveel wil je uitgeven??:p

hoeveel ik aan doe koeling wil uitgeven maakt mij niet uit maar ik wil overclocken tot waneer ik het verschil pas echt goed ga voelen
dus weet jij ongeveer welke koeling het beste is en wanneer in het pas echt goed ga voelen dat mijn quad core 2.4 ghz overclockt is

Echt voelen = Waterkoeling:evil: En dat verschit ook weer enorg ik heb goee ervaring met de Zalman resorator 2 +- 200 euro:eek:

dat is wat overdreven voor een koeling voor enkel mijn processor
rond de 50 euro zal je toch al een goede koeling moeten vinden voor mijn processor he??? en weet je welke een goede is van die site

Luchtkoeling doet niet onder voor Waterkoeling. Tenzij je de radiator buiten hangt in de winter. Met waterkoeling heb je het nadeel als de pomp uitvalt heb je totaal geen koeling meer.

Dan zou ik gaan voor de scythe mugen(infinity)+-35euro

Overigen ben ik het niet eens met het feit dat lucht koeling NIET onderdoet voor waterkloeling. lucht neemt 10% warmte af Water met een goede koelsocket op de CPU neemt al gauw 80-90%warmte af

en als ik hem dan zou overclocken waneer ga ik het verschil dan echt zien op hoeveel ghz

lucht neemt 10% warmte af Water met een goede koelsocket op de CPU neemt al gauw 80-90%warmte af
Hier kunnen we eindeloos over blijven discussiëren, maar het is ook afhankelijk wat de temperatuur van je radiator en reservoir is. 10% warmte afgifte via luchtkoeling, dacht het niet. Heb genoeg ervaring met luchtkoeling daarvoor.

@rc bokkie,
Je praat over MHZ niet GHZ, wat je met overklokken kunt halen.

Laatst bewerkt:
Hier kunnen we eindeloos over blijven discussiëren, maar het is ook afhankelijk wat de temperatuur van je radiator en reservoir is. 10% warmte afgifte via luchtkoeling, dacht het niet. Heb genoeg ervaring met luchtkoeling daarvoor.

@rc bokkie,
Je praat over MHZ niet GHZ, wat je met overklokken kunt halen.

oke al bedankt voor de uitleg ik ga eerst een nieuwe koeling aanschaffen

D.m.v. even bij CPuZ een programma dat gratis is the kijken naar de clocksnelheden van je cores:cool::cool::cool:

CPUz laat de actuele snelheid zien en de snelheid waarop de CPU standaard hoort te werken.

Hier een screenshot van CPUz van mijn pc;
attachment.php

Je moet kijken naar de specification (standaard snelheid) en naar de Core speed (actuele snelheid).

Bijlagen

• CPUz 3300mhz.jpg
    CPUz 3300mhz.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Lees eerst maar eens verschillende topics.

Als je niet eens weet hoe je kunt zien wat de kloksnelheid is.. wordt overklokken helemaal niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan