geen internet mogelijk na opnieuw inst xp home

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Mijn zoon heeft op zijn pc windows xp home opnieuw geinstalleerd. Misschien iets verkeerd gedaan, want hierna geen internet meer.
We zijn hier niet zo goed in thuis, maar iig gekeken bij :
start-configuratiescherm-systeem-hardware-apparaatbeheer-netwerkadapters.Hierbij staat 1394 netwerkkaart. Apparaat werkt correct.
Ook gekeken bij start-configuratiescherm-netwerkverbindingen. Hierbij staat een breedbandverbinding en lan-of snelle internetverbinding. Bij lan-of snelle internetverbinding staat ; verbonden met firewall 1394-netwerkkaart.

Dingen die misschien van belang zijn ; we hebben adsl, we hebben het modem al een keer uit-en aangezet. Zou het misschien kunnen dat de driver van de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd moet worden ? ( dit las ik ook op dit forum ). Maar hoe weten we welke netwerkkaart er in de pc zit ?
Wie kan ons hiermee helpen ?

Laat dit tooltje eens naar je pc kijken.

Heb dit op betreffende pc geinstalleerd en denk dat ik bij netwerkkaarten moet kijken? ...
Zie hier in ieder geval ; omschrijving 1394-netwerkkaart, bij tabblad "informatie" staat "type wired 1394" en bij tabblad stuurprogramma staat "geen informatie beschikbaar voor dit item"
Hoe nu verder ?

Klik links op het wereldbolletje met stekker erin en maak een screendumpje van alle daar te lezen informatie en plaats die hier.

Klik links op het wereldbolletje met stekker erin en maak een screendumpje van alle daar te lezen informatie en plaats die hier.

Deze bedoel je ?

Netwerk : Ja
RAS Verbinding : Nee
Passport.Net : Nee
Winsock32 : v2.02
Netwerkverbinding : 1394-verbinding
Netwerkkaart : 1394-netwerkkaart
Lokale Groep : Administrators
Lokale Groep : Gasten
Lokale Groep : Gebruikers
Lokale Groep : HelpServicesGroup

Stop even met zoeken. De 1394 kaart is een firewire verbinding. Dit is niet de verbinding die je zoekt. Firewire wordt meestal gebruikt voor videocamera's of grote externe harde schijven. Ik heb nog nooit gezien dat hiermee een verbinding met een modem wordt gemaakt.

Zeer waarschijnlijk is je netwerkkaart niet geinstalleerd. Helaas zul je in het hardware configuratiescherm moeten zoeken naar het model en type van de netwerkkaart. Vervolgens moet je op een andere pc die wel internet heeft de drivers downloaden en deze via een usb stick of cd op de pc installeren.

Kijk maar eens hoe ver je komt en laat het even weten als er nog hulp nodig is.

Stop even met zoeken. De 1394 kaart is een firewire verbinding. Dit is niet de verbinding die je zoekt. Firewire wordt meestal gebruikt voor videocamera's of grote externe harde schijven. Ik heb nog nooit gezien dat hiermee een verbinding met een modem wordt gemaakt.

Zeer waarschijnlijk is je netwerkkaart niet geinstalleerd. Helaas zul je in het hardware configuratiescherm moeten zoeken naar het model en type van de netwerkkaart. Vervolgens moet je op een andere pc die wel internet heeft de drivers downloaden en deze via een usb stick of cd op de pc installeren.

Kijk maar eens hoe ver je komt en laat het even weten als er nog hulp nodig is.

Ben bang dat ik er zelf niet uitkom !
- Waar in het hardware configuratiescherm kan ik zien wat voor netwerkkaart er in zit ?
- Heb al gegoogled : het is een hp pavilion s7720. Hierbij staat : geintegreerde 10/100 base-T netwerkinterface.
Het zegt me helemaal niets....

Heb op de site van hp naar drivers gekeken maar weet bij god niet welke ik moet hebben !
Als je me nog verder kunt helpen, graag !
Zover ontzettend bedankt

Download op de website bij JOUW pc de chipsetdriver en download een driver genaamd: LAN driver of networkdriver of ethernetdriver, o.i.d.

Heb ook gekeken, maar zo te zien is de pc alleen met Vista geleverd en heeft je zoon er zelf XP opgezet. XP drivers worden voor dit model niet door HP geleverd, maar er is een oplossing.

Ga weer even naar het hardwareconfiguratiescherm waar ook de 1394 adapter staat. Onder ditzelfde kopje (of eventueel onder het kopje "onbekend apparaat") moet nog een apparaat staan (waarschijnlijk met een vraagteken als icoontje). Als je hier nu met de rechter muisknop op klikt en kiest voor eigenschappen. Ga dan naar het tabblad details.

Hier lees je een regel die begint met USB of PCI. Wat ik nu nodig heb zijn de 4 karakters achter "VEN" en die achter "DEV". Met behulp van deze codes kan ik de juiste driver opsporen.

Heb ook gekeken, maar zo te zien is de pc alleen met Vista geleverd en heeft je zoon er zelf XP opgezet. XP drivers worden voor dit model niet door HP geleverd, maar er is een oplossing.

Ga weer even naar het hardwareconfiguratiescherm waar ook de 1394 adapter staat. Onder ditzelfde kopje (of eventueel onder het kopje "onbekend apparaat") moet nog een apparaat staan (waarschijnlijk met een vraagteken als icoontje). Als je hier nu met de rechter muisknop op klikt en kiest voor eigenschappen. Ga dan naar het tabblad details.

Hier lees je een regel die begint met USB of PCI. Wat ik nu nodig heb zijn de 4 karakters achter "VEN" en die achter "DEV". Met behulp van deze codes kan ik de juiste driver opsporen.

Hee RogerS,
Ik schaam me kapot ; jouw reactie is me helemaal ontgaan !
Ben heel blij met je reactie want het probleem is nog steeds niet opgelost !
Ik heb gekeken bij apparaatbeheer en daarbij staan inderdaad enkele onderdelen met een vraagtekentje. Twee hiervan zijn mogelijk degene die jij bedoelt, alleen weet ik zelf niet welke we moeten hebben, dus geef ik ze allebei door :
- PCI-device
de 4 karakters achter VEN zijn 10DE en achter DEV 026C, en van
- ander PCI-brugapparaat
de 4 karakters achter VEN zijn 10DE en achter DEV 0269
Hoop dat het een beetje duidelijk is en vooral dat je ons verder kunt helpen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan