Invoermasker in input field

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ewergreen

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Is het mogelijk een invoermasker op te geven voor een input field? Ik zou enkel cijfers willen toelaten en zit ook nog met een probleem van punten en comma's die nu ingegeven worden en later mijn berekening verstoren.

Afhankelijk van hoe je je berekening maakt (Met PHP of Javascript of iets anders) zou je danwel meteen na invoer een Javascript-check kunnen doen
danwel na het versturen van het formulier met PHP de input controleren en een foutmelding terug geven.

Ik werk met PHP. Maar ik zou geen controle willen doen, maar gewoon direct een input mask weergeven. Minstens voor de getallen na de komma, want daar loopt het nu mis. Iedereen kan een punt ingeven i.p.v. een komma en dan werkt de berekening niet.

Je kunt geen mask instellen op een HTML-veld.

Dat moet je met controles doen, je zou eventueel gewoon een komma kunnen laten veranderen door een punt.

Laatst bewerkt:
Grmbl, javascript... . Krijg het dus langs geen kanten aan de praat. Alles er terug uitgesmeten. Dit moet gewoon kunnen met php. Volgens mij met ereg, maar ken er niet genoeg van.

Misschien moet ik eens bij PHP proberen.

Waarom regexp?

Een simpele str_replace() op de komma werkt ook wel.

Grmbl, javascript... . Krijg het dus langs geen kanten aan de praat. Alles er terug uitgesmeten. Dit moet gewoon kunnen met php. Volgens mij met ereg, maar ken er niet genoeg van.

Misschien moet ik eens bij PHP proberen.

PHP houdt op zodra de pagina verzonden wordt naar de browser, dus daar ga je hier weinig aan hebben. Daarmee kun je alleen server-side controleren.

Je zult echt een Javascriptje moeten hebben... Google eens, ze bestaan vast al.

str_replace toevoegen op de komma ging perfect. Is al zeer leuke toevoeging. Nu misschien enkel nog de rest iets beter beveiligen. Thanks Tha Devil!

Javascript blijf ik momenteel nog even af. Ben er echt geen voorstander van... .

str_replace toevoegen op de komma ging perfect. Is al zeer leuke toevoeging. Nu misschien enkel nog de rest iets beter beveiligen. Thanks Tha Devil!

Javascript blijf ik momenteel nog even af. Ben er echt geen voorstander van... .

Aan de front end is het gebruikersvriendelijker om Javascript te gebruiken waarna je het aan de back end controleert en afhandelt met PHP

Ben er echt geen voorstander van... .

Beetje jammer dat Web 2.0 dan zo veel gebruik maakt van JavaScript ;)

Ik ben het met Dominique eens, door het met javascript te doen wordt het een stuk gebruikersvriendelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan