32 bit vista geen 4g geheugen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

deaapdaar

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
ik hoorde dat er op 32 bit vista geen 4g op kan draaien net als XP ik heb een pc staan hier met 4 G alleen hij gebruikt maar 3.25 dus mijn vraag kan vista 32 bit het aan of bestaat er een SP voor of iets ??:eek:

Nope dat is de beperking van een 32 bits besturingssysteem die kan niet de volledige 4 gb adresseren

Klopt, de 32-bits versies van XP en Vista kunnen max 3,25Gb geheugen gebruiken, is niets aan te veranderen!

als je wilt upgraden naar windows vista dan zou ik een 64-bit versie nemen.. dan gebruikt hij wel de volle 4 gb. Ik geloof dat 64 bit tot 8 gb gaat! :thumb:

als je wilt upgraden naar windows vista dan zou ik een 64-bit versie nemen.. dan gebruikt hij wel de volle 4 gb. Ik geloof dat 64 bit tot 8 gb gaat! :thumb:

de 64-bit gaat nog veeeeeel verder dan 8Gb, afhankelijk echter van de chipset van je moederbord.
64-bit Windows ondersteund tot maximaal 4 Tb intern geheugen, alhoewel de limiet van de Home Edtions van Windows Vista en de 64-bits versie momenteel is gezet op 128 Gb intern geheugen

de 64-bit gaat nog veeeeeel verder dan 8Gb, afhankelijk echter van de chipset van je moederbord.
64-bit Windows ondersteund tot maximaal 4 Tb intern geheugen, alhoewel de limiet van de Home Edtions van Windows Vista en de 64-bits versie momenteel is gezet op 128 Gb intern geheugen

Volgens mij is het max tot nu toe (Dat het moederbord ondersteunt) 32 gb toch?

dan heb ik weer wat geleerd.. ;) zou ik een serial van een vista home premium 32 bit ook voor een vista home premium 64 bit kunnen gebruiken?

dan heb ik weer wat geleerd.. ;) zou ik een serial van een vista home premium 32 bit ook voor een vista home premium 64 bit kunnen gebruiken?

JA dat kan wel !!! Heb zelf 3 laptops op deze manier omgezet naar x64 met een x32 serial, geactiveerd via internet, geen problemen. draait al bijna een jaar zo.

Er zijn ook (dure!) moederborden die meer dan 32Gb ondersteunen

ik heb betere gezien, maar er zijn ook moederborden die bijna precies zijn gemaakt voor veel ram (voor een flinke server)

http://www.hexus.net/content/item.php?item=8261

hier zie je een voorbeeldje; deze kan 128gb ram aan.
zoals ik al zei heb ik ook "gewoon-uitziende" mobo's gezien met hoge ram-ondersteuning, maar kan het zo snel niet vinden :P

JA dat kan wel !!! Heb zelf 3 laptops op deze manier omgezet naar x64 met een x32 serial, geactiveerd via internet, geen problemen. draait al bijna een jaar zo.

Bij een OEM versie niet, retail dacht ik wel omdat daar beide versies (32bits en 64 bits) aanwezig zijn, bij de ultimate dan toch.

ik probeer het wel een keer.. Ik heb nu ook een reinstall gedaan met vista home premium met een preinstalled serial.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan