Zelf koeling maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunion

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
hey, mijn laptop werd de laatste tijd zeer warm, en de ventilator maakte zeer veel geluid.
Ik heb hem dan eens opengemaakt, en al het stof uit de ventilator gedaan.
Toen werkte hij weer zeer stil en werd niet warm meer.

De laatste tijd begint hij weer warmer te worden en geluid te maken...

Dus ik zou zelf een koelsysteem willen maken, ik zou gewoon willen weten of mijn idee mogelijk is.

Ik zou dus een systeem willen maken zodat de processor word gekoelt met water, ijsblokjes of iets anders, zal later wel zien wat het handigst is.

Momenteel word de processor gekoelt doordat er een staaf opligt en die staaf word dan gekoelt met de ventilator.
Liefst zou ik de koeling die ernu inzit behouden en gewoon mijn systeem als extra koeling gebruiken.
Hoe zou ik dat dan het beste doen?
-De processor zelf koelen?
-Het staafje dat erop ligt koelen?
-iemand een anders idee?

Ik weet dat jullie gaan zeggen dat je niet met je koeling moet spelen omdat het gevaarlijk is voor je processor.
Maar ik ken redelijk veel van pc's dus ik weet wel ongeveer wat ik doe :p.

Zou de temperatuur minder worden als ik het zelf koel samen met de ventilator die ernu insteekt? dus dat ik eigenlijk 2 koelingen heb.

--bedankt :)--

Omdat zelfs de fabrikanten dat nog niet uit hebben kunnen vinden, dat zegt genoeg denk ik.....

en als ik alles manueel doe?
Dus bv. een ijsblokje in een plastik zak, en die dan tegen de koperen plaat houd, kan er in principe tog niet veel misgaan?

Als je paar goede sites hebt over waterkoeling kun je die dan geven? ik kan natuurlijk ook googlen, maar mischien hebben jullie een paar goede sites die jullie aanbevelen :)

Als ik u was zou ik het stof door de gehele laptop eruit halen dit is een van de enigste dingen die u kunt doen. Mischien doet je koeler het niet meer zo goed en heeft de fabriek wel nieuwe dan zou je deze kunnen wisselen. Ik zou het zeker niet met water koelen alleen voor normale pc's. Ik zou ook geen zak tegen processor aanhouden hierdoor krijg je condens. De zak is kouder en kan minder vocht aan dus onstaan er druppels op de zak.:confused:

Dubbel k staat in de regel niet voor oké, maar goed. End of discussion.

Probeer eens 2 ventilatoren op elkander te verbinden,daarna links en rechts van het koperen plaatje.
Dat zal waarschijnlijk wel met 5° verminderen

Wat bedoel je met kk?!

Dat kk komt van runescape af en is over geslagen naar andere games. Word heel vaak
gezegd en heeft niets te maken met die nare ziekte. In games betekend het enkel en
alleen oke en sommige mensen gebruiken het overal.

Maar een eigen koeling maken voor een laptop zal moeilijk gaan. Je kunt er beter op
vertrouwen dat de laptop goed gemaakt is en dat hij er tegen kan zo heet te worden.

Zou hij dit niet kunnen dan zou hij nu stuk zijn en als je het al helemaal niet vertrouwd
kun je beter terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

Zelf koelsystemen maken is riskantvol, al helemaal als je het met water of ijs gaat doen
i.v.m. vocht.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan