Microsoft Internet Explorer 7 & 8 valt uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludo16

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Als OS heb ik Vista Home. Wanneer ik geruime tijd op het internet ben met IE, blokkeert dit programma. Ik zie dan alleen nog de zandloper zonder dat er nog pagina's worden ingeladen.
Mijn netwerkverbinding is dan nog altijd actief. Mails binnenhalen met outlook werkt nog wel vlot.
Om mijn IE terug actief te krijgen, heb ik maar één oplossing: mijn pc afzetten en terug opstarten.
Gewoon herstarten of afsluiten lukt niet. Ik moet echt de spanning verbreken.
Hierna werkt mijn IE terug normaal.

Alvast bedankt om mee te denken.

Beste groeten

Ludo

Als OS heb ik Vista Home. Wanneer ik geruime tijd op het internet ben met IE, blokkeert dit programma. Ik zie dan alleen nog de zandloper zonder dat er nog pagina's worden ingeladen.
Mijn netwerkverbinding is dan nog altijd actief. Mails binnenhalen met outlook werkt nog wel vlot.
Om mijn IE terug actief te krijgen, heb ik maar één oplossing: mijn pc afzetten en terug opstarten.
Gewoon herstarten of afsluiten lukt niet. Ik moet echt de spanning verbreken.
Hierna werkt mijn IE terug normaal.

Alvast bedankt om mee te denken.

Beste groeten

Ludo

Wat als je in de processen kijkt?

Bedankt, Timothy, voor de snelle reactie.
Welke processen moet ik bekijken?

Beste groeten

Ludo

Hallo,

Hierbij een schermafdruk van mijn taakbeheer op het moment dat de fout zich voordoet.

Groetjes

Ludo

Bijlagen

Vandaag nog 2 ontdekkingen gedaan:
  1. Ik heb Firefox geïnstalleerd met het idee dat ik op deze manier het probleem zou kunnen omzeilen. Tot mijn verbazing loopt hier de toegang tot het internet ook vast.
  2. Op het moment dat mijn explorer vast zat, zag ik dat er gevraagd werd om nieuwe updates te zoeken voor Windows Defender. Wanneer ik dit probeerde kreeg ik een foutcode 0Xc0000142.

Groetjes

Ludo

Het probleem is opgelost. De boosdoener was Zonealarm. ZoneAlarm en Vista gaat schijnbaar niet samen.
Na het verwijderen van ZoneAlarm waren de problemen met het uitvallen van mijn IE opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan