Steeds langzamer lopende acer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anise
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Anise

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
November 2008 heb ik mijn, steeds langzamer wordende, acer notebook, amper 1 jaar oud, kunnen omruilen tegen de Ace aspire 7520. Iets minder van kwaliteit, maar enige oplossing die er was.

In het begin draaide de acer die ik nu heb als een fluitje. Ik kon terwijl ik aan het gamen was (runescape), msn open hebben, youtube en andere sites, muziek downloaden noem maar op.

Sinds een paar maanden echter begint ook deze acer steeds trager te lopen. Het is nu zelfs zo erg dat als ik een mail aan het schrijven ben, ik niet eens meer mijn msn open kan hebben, ik kan geen screen wisselen. Youtube beluisteren is geen optie meer, verbrokkeld geluid en hakkelend beeld. CPU staat cijna continue op 100% Geheugengebruik gemiddeld 40%.

Heb al van alles geprobeerd, terugzetten naar fabrieksgarantie, diverse instellingen gewist, etc etc. Niets helpt. Enige is dat laptop steeds langzamer wordt. Voordat ik mijn laptop in de reparatie doe en mijn laptop minstens 30 dagen kwijt ben, reparatie service Acer is niet echt goed en snel, zou ik graag eens willen horen of iemand anders ook met deze problemen ervaring heeft en wat ik zelf nog eventueel zou kunnen doen.
Graag in niet al te moeilijke bewoordingen, ik ben geen computerdeskundige.

Acer aspire 7520
Processor:AMD Turion 64 X2 Mobile technology TL-58 1.90 Ghz
Ram 3,0 GB
32-bits besturingssysteem
Windows Vista premium Home, servicepack 1

Alvast hartelijk dank voor je reactie!

Anise.

Welke processen heb je allemaal lopen met welke % van het CPU verbruik ? Iets is de hele boel aan het ophangen.

Je zou je hele systeem kunnen resetten en vista er weer opnieuw op kunnen zetten.

Je kunt hem weer naar fabrieksinstellingen terugzetten door op Alt + F10 te drukken als het acer logo in beeld komt bij het opstarten :thumb:

heel vreemd maar die dingen gebeuren wel is... :o

probeer anders met een virusscanner je pc te scannen misschien is er iets mis of als dat het niet is instaleer vista dan opnieuw.

alleen neem ik aan dat je het instaleer diskje niet hebt want die krijg je er tegnwoordig niet meer bij als je een pc koopt . :evil:

je kunt ook uniblue speedupmypc2009 proberen, bij mij heeft het ook geholpen alleen is dat geen freeware dus kun je ook als eerste ccleaner laten draaien en kijken wat die vind aan problemen :thumb:

http://www.ccleaner.com/
http://www.liutilities.com/products/speedupmypc/,,

btw heb jij ook last van een fan die de hele tijd hard-zacht blaasd ? :shocked:

Het cpu gebruik is erg hoog terwijl er geen vreemde processen lopen. Dit heb ik al nagekeken met taakbeheer. Dat is dus erg vreemd.

Het terugzetten in fabrieksstand helpt ook niet, heb ik al geprobeerd. is ook hele klus omdat alle bestanden eerst van laptop gehaald moeten worden en later weer teruggezet. Maar ook dit helpt dus niet.

Inmiddels heb ik cCleaner gedownload en laten draaien. Hierdoor start laptop wel lekker snel op. Maar lost het grootste probleem de vertragingen die ik heb als ik verschillende sites open heb staan niet op.

En nee, ik heb geen discette gekregen bij het krijgen van deze laptop. Bij de vorige trouwens ook niet, die dezelfde problemen had, iets wat een fabrieksfout bleek te zijn.
Ik ga nog even verder met jullie tips.
Allemaal hartelijk dank voor het meedenken!

Verder houd ik me warm aanbevolen voor meer tips/mogelijke oplossingen.

Enne mijn fan werkt meeste tijd op volle toeren!!

groetjes Anise.

langzame laptop

Inmiddels is mijn laptop de meest virusvrije computer van nederland en omgeving. Maar het probleem is nog steeds niet opgelost. De "lag" is nog steeds erg aanwezig, muziek hakkelt ook nog steeds, niet om aan te horen.
Overdag is laptop erg langzaam en in de avonduren is het een ramp.....toch maar uit het raam gooien??? ( grapje, geeft alleen de frustratie aan)

Dus als er nog ideeën zijn, die hier niet zijn geopperd, ( en door mij geprobeerd) dan hoor ik die graag! :)

groetjes Anise

Laatst bewerkt:
Ga naar apparaatbeheer en open IDE ATA
Dubbeklik IDE-kanaal en ga naar geavanceerde instellingen.
Controleer of de huidige modus DMA is.
Indien dit zo is heb ik misgegokt.

Dank je voor je reactie telwat. Ik heb het gecontroleerd, en ook dit is zoals het behoort te zijn.

Vanmorgen stond CPU gebruik op 100% terwijl ik niet 1 programma open had....en er liepen 73 processen.....laptoppie werkt als een gek, terwijl ik dus niets doe. Geheugen zit op 41%.

Op dit moment,is CPU gebruik 37%, 76 processen en fysiek geheugen 41%. Ik heb nu dus hotmail open en msn ( en taakbeheer)

frustrerend zo'n laptop:(

heb je al is geprobeerd alle acer gedoe er af te halen zoals acer empowertechnology enzo,

heb ik ook gedaan en daar word hij ook sneller van

heb je al is geprobeerd alle acer gedoe er af te halen zoals acer empowertechnology enzo,

heb ik ook gedaan en daar word hij ook sneller van

Bij mij begon dit probleem vanaf de installatie van servicepack 2
Mijn oplossing wasr de hele harde schijf te formateren en vista te installeren met een installatie schijf ms vista ( deze heb ik in mijn wanhoop gekocht),dus niet met acersoftware instaleren
Daarna de upgrades handmatig selecteren en op datum installeren.
Tot nu toe loopt mijn acer m3610 naar volle tevredenheid.

Laatst bewerkt:
Dank je voor je reactie telwat. Ik heb het gecontroleerd, en ook dit is zoals het behoort te zijn.

Vanmorgen stond CPU gebruik op 100% terwijl ik niet 1 programma open had....en er liepen 73 processen.....laptoppie werkt als een gek, terwijl ik dus niets doe. Geheugen zit op 41%.

Op dit moment,is CPU gebruik 37%, 76 processen en fysiek geheugen 41%. Ik heb nu dus hotmail open en msn ( en taakbeheer)

frustrerend zo'n laptop:(

Als je 100% CPU had, welk proces was dit dan, ik veronderstel dat je laptop op dat moment traag was en niet wanneer je CPU gebruik maar 37% is?

& Zoals er al vermeld werd kan het verwijderen van de acer troep(toolbar, enet, emanagement,...) heel wat meer snelheid opleveren.
Zie wel eerst dat je recovery dvd's hebt aangemaakt door middel van de acer toolbar:thumb:

Ik heb ook een acer laptop een paar maanden geleden was hij oook supper traag
maar ik heb eens besloten om hem open te draaien en stof weg te halen en nu kan ik zelf photoshop zonder lag runnen (kon ik eerst niet)
Greetz punkerbruin

Ik heb ook een acer laptop een paar maanden geleden was hij oook supper traag
maar ik heb eens besloten om hem open te draaien en stof weg te halen en nu kan ik zelf photoshop zonder lag runnen (kon ik eerst niet)
Greetz punkerbruin

Dit inderdaad ook een zeer goede tip, door teveel stof kan je laptop trager gaan lopen omdat de temperaturen in de laptop hoger oplopen en hierdoor je cpu,etc. trager gaat werken zodat je laptop niet zou crashen door te hoge temperaturen.

Je hoeft de laptop echter niet open te schroeven, even in alle gaten van de laptop spuiten met een busje perslucht zou het moeten doen als het bij jou ook een warmte probleem zou zijn ;)

hoe simpel.....

Hoe simpel kan de oplossing voor een probleem zijn?? Heel simpel.
Ik heb de laatste tip, busje perslucht opgevolgd, en HOERA!!!! Alles werkt weer naar behoren!!:D

Dank jullie allemaal voor het meedenken!!:thumb:

Groetjes Anise/Anita.

Warm worden van de Acer 7520

Hallo allemaal.

Ook ik heb een Acer Aspire 7520G, en had ook vage klachten wat betreft de performens en het veel te warm worden van de CPU, zeker onder zwaardere belasting kon teperatuur wel eens oplopen tussen de 75 a 85º.Ik heb na wat rond neuzen op internet het volgende uitgevoerd.

Aan de onderzijde van de labtop zit een klepje met 5 schroefjes, welke toegang verschaft tot een deel van het moederbord - geheugen en de fan. Haal die even er af.
Daarna zie meteen de fan zitten, deze zit met 3 kleine schroefjes vast, haal die los en pak de fan er uit. Je ziet nu een rechthoekig mondstukje voor de luchtinlaat naar de proccessor. Bij mij zat dat mondstukje geheel verstopt met een stoflaag. Dat heb ik geheel voorzichting met een stofzuiger eruit gehaald en ookde fan zelf voorzichtig uitgeblazen. Monteer daarna alles weer zorgvuldig terug.

Het resultaat was daarna uitstekend te noemen, Bij opstarten Temp 35 a 40º en bij zwaardere belasting niet hoger meer als 55 to 60º.

Mijn labtop staat altijd op tafel, met een schone ondergrond, en staat tussen 6 en 8 uur te draaien en is nu 2 jaar oud, en toch al zoveel stof. Dat betekend voor mij , ieder jaar effe het spul los halen en schoon maken.

Met vriendelijke groet,

Comarco.

Dank je wel voor je reactie Comarco.

Ik heb je antwoord goed gelezen en ook een en ander bekeken aan mijn laptop. Ik durf toch nog niet zo ver te gaan dar ik een en ander losschroef er er dingen uithaal enzo. Ben als de dood dat ik meer stuk maak als dat ik de boel verbeter.

Wat ik tot op heden steeds heb gedaan, ook op advies van iemand van deze site, is er regelmatig de stofzuiger even opzetten, tegen het roostertje wat de warme lucht afvoert. Regelmatig voor mij houdt in, toch zeker eenmaal per twee weken.

Inmiddels heb ik er weer andere problemen bij, maar een vraag daarover plaats ik in een apart topic.

Een ding weet ik wel, na deze laptop nooit NOOIT geen Acer voor mij. Geen echt goede laptop, slechte service en reparatie duurt weken.

Groetjes Anise.

Wat ik tot op heden steeds heb gedaan, ook op advies van iemand van deze site, is er regelmatig de stofzuiger even opzetten, tegen het roostertje wat de warme lucht afvoert.

Waar zit dat roostertje precies? (ik heb ook Acer)
Ga ik ook even stofzuigen.

Ik gebruik trouwens zelf een hard snijblad van de Action op A3 formaat als ondergrond voor de laptop; daardoor ventileert hij beter.

Groetjes,
Woobles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan