Kan een game mijn hardware kapot maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Althrasius

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Hey, ik heb hier een lange tijd geleden een soortgelijk vraag gesteld, maar ik stel hem weer opnieuw.

Hele tijd geleden had ik Medieval Total War 2 geïnstalleerd. Mijn pc voldeed aan de recommended requirements, en ging spelen.
Maar al snel flipte mijn pc tijdens het spelen, met als resultaat dat mijn videokaart gemolestreerd was (rijp voor sloop). Toeval?, maar mijn pa (die vrij veel van pc's af weet) en ik wisten niet wat de oorzaak was.

Hij had garantie, dus we haalden een nieuwe, zetten er vakkundig in, en ik probeerde weer M:TW2 te spelen. Weer crash. Ditmaal videokaart én moederboard naar de knoppen.. Via via nieuwe moederboard geregeld en nieuwe videokaart gekocht. Geen M:TW2 meer, en pc bleef gewoon draaien.. Weer toeval??

Dus de vraag, zou het spel M:TW2 mijn hardware kunnen aantasten?
Ik weet dat ik nu een ietwat betere pc heb dan toen, op dit moment heb ik:

CPU - 2.80Ghz
Videokaart - GeForce 7800GT 256MB
Geheugen - 1.5GB

Voeding is oké, dat was en is niet het probleem.
Ik wil het graag opnieuw proberen, en als ik aan de recommende requirements voldoe, een goeie voeding heb, zou het veilig moeten kunnen?
Het moet gewoon stom toeval zijn geweest.. toch?

Help me out!

Ik heb het nog nooit gezien dat een spel hardware sloopt. Maar het is wel heel erg toevallig zoals jij het beschrijft.

Dat zit me dus ook dwars, die toeval.

Software kan geen hardware kapot maken, zolang de voeding goed is. (hoewel ik tijdens de crashes wel een iets mindere had...)
Maar dat het 2x toevallig gebeurt, je gaat er raar door denken...

Ik hoop gewoon dat er iemand is met veel verstand van computers om mij gerust te stellen dat het spel niet de oorzaak was van de crash, maar één of andere vreemde (wellicht technische) oorzaak?

Trouwens, ik speel nu ook games die veel meer van mijn systeem eisen dan M:TW2

ik heb wel eerder het gerucht gelezen betreffende TW medieval 2.
Het lijkt me een beetje onzin.
Weet je wel zeker dat de videokaart kapot is?

Heb je alle update geinstalleerd?
Heb je nieuwe drivers?

Ik heb zelf het spel en veel gespeeld met mijn vorige game-pc.
Videokaart: 7800GT....

Weet je zeker dat je hardware goed gekoeld wordt? Het kan zijn dat hij erg warm wordt misschien?

De videokaart was beide keren kapot, zeker weten (getest in een andere pc)
En hij was volledig geüpdate met alle nieuwste drivers, daar zorg ik altijd wel voor.

Welk gerucht bedoel je?

Weet je zeker dat je hardware goed gekoeld wordt? Het kan zijn dat hij erg warm wordt misschien?

Tijdens de crashes wellicht niet, maar dat weet ik niet zeker.. Ik weet wel dat ik een mindere voeding had..

op een forum had ik eens zo'n bericht gelezen. Ik denk op t tweakers-forum.
Zal ik nooit meer terug kunnen vinden. Was in het 1e halfjaar na introductie van het spel.

Spel ook geupdated? 1e versie was nogal buggie..

op een forum had ik eens zo'n bericht gelezen. Ik denk op t tweakers-forum.
Zal ik nooit meer terug kunnen vinden. Was in het 1e halfjaar na introductie van het spel.

Spel ook geupdated? 1e versie was nogal buggie..

Spel niet geüpdate eigenlijk, but still, een bug blaast toch geen videokaart (en moederboard) op?

Nee.
Het zou kunnen dat een bug zorgt dat de hardware opeens iets extreems gaat doen. Het lijkt mij allemaal nogal sterk.

Welke videokaart had je nu eigenlijk?

Pentium 4 CPU 2.80Ghz
Kloksnelheid: 2.81Ghz, 1.5GB
Videokaart: NVIDIA GeForce 7600 GS (Oh, dus geen GT, maar GS)
Operating system: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2

Er is dus niemand die mij hierover zekerheid kan geven..

Anyway, mijn pc is 3 dagen geleden wederom gecrasht, waarschijnlijk is het moederbord gewoon niet goed.

Behalve van StarForce (kopieer beveiliging) heb ik nog nooit gezien dat software hardware sloopt. Je moederbord omruilen lijkt mij een goede keus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan