Ik wil proberen om in Excel een maandoverzicht te maken van gewerkte uren met verschillende percentages op verschillende dagdelen .
Sommige dagdelen hebben dezelfde percentages voor onregelmatigheidsvergoeding, maar moeten appart worden ingevoerd.
Bijvoorbeeld:
Maandag tot en met zaterdag van 0.00 uur tot en met 6.00 uur is 44%
Dezelfde dagen maar dan van 22.00 tot 24.00 uur is ook 44%
Het optellen van deze tijden in decimalen, bijvoorbeeld 5,25 + 3,75 uur lukt grotendeels door gebruik van =SOM(**:**)
Van de 11 cellen worden er 2 gemarkeerd met ####.
Kan dit met de instellingen van de celeigenschappen te maken hebben?
Om voor een totaal van de gewerkte uren in de diverse percentages een overzicht per week of maand te krijgen, heb ik een rij totaal aangemaakt, en dacht daar door =SOM(C40+G40) te gebruiken , de totalen te krijgen.
Helaas wordt de cel hiervoor ook gemarkeerd met ###.
Tevens zijn de gegevens van 2 subtotalen gek genoeg niet samengevoegd in de totaallijst.
Voor een oplossing hiervoor is het misschien het vermelden waard, dat ik voor de kolommen de celeigenschappen op getal heb staan in de positieve weergave, (optie 2 bij eigenschappen getal)
Kan iemand me uit de brand helpen?
Sommige dagdelen hebben dezelfde percentages voor onregelmatigheidsvergoeding, maar moeten appart worden ingevoerd.
Bijvoorbeeld:
Maandag tot en met zaterdag van 0.00 uur tot en met 6.00 uur is 44%
Dezelfde dagen maar dan van 22.00 tot 24.00 uur is ook 44%
Het optellen van deze tijden in decimalen, bijvoorbeeld 5,25 + 3,75 uur lukt grotendeels door gebruik van =SOM(**:**)
Van de 11 cellen worden er 2 gemarkeerd met ####.
Kan dit met de instellingen van de celeigenschappen te maken hebben?
Om voor een totaal van de gewerkte uren in de diverse percentages een overzicht per week of maand te krijgen, heb ik een rij totaal aangemaakt, en dacht daar door =SOM(C40+G40) te gebruiken , de totalen te krijgen.
Helaas wordt de cel hiervoor ook gemarkeerd met ###.
Tevens zijn de gegevens van 2 subtotalen gek genoeg niet samengevoegd in de totaallijst.
Voor een oplossing hiervoor is het misschien het vermelden waard, dat ik voor de kolommen de celeigenschappen op getal heb staan in de positieve weergave, (optie 2 bij eigenschappen getal)
Kan iemand me uit de brand helpen?