• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gewerkte uren per maand met verschillende percentages

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Ik wil proberen om in Excel een maandoverzicht te maken van gewerkte uren met verschillende percentages op verschillende dagdelen .
Sommige dagdelen hebben dezelfde percentages voor onregelmatigheidsvergoeding, maar moeten appart worden ingevoerd.
Bijvoorbeeld:
Maandag tot en met zaterdag van 0.00 uur tot en met 6.00 uur is 44%
Dezelfde dagen maar dan van 22.00 tot 24.00 uur is ook 44%

Het optellen van deze tijden in decimalen, bijvoorbeeld 5,25 + 3,75 uur lukt grotendeels door gebruik van =SOM(**:**)

Van de 11 cellen worden er 2 gemarkeerd met ####.
Kan dit met de instellingen van de celeigenschappen te maken hebben?

Om voor een totaal van de gewerkte uren in de diverse percentages een overzicht per week of maand te krijgen, heb ik een rij totaal aangemaakt, en dacht daar door =SOM(C40+G40) te gebruiken , de totalen te krijgen.
Helaas wordt de cel hiervoor ook gemarkeerd met ###.

Tevens zijn de gegevens van 2 subtotalen gek genoeg niet samengevoegd in de totaallijst.

Voor een oplossing hiervoor is het misschien het vermelden waard, dat ik voor de kolommen de celeigenschappen op getal heb staan in de positieve weergave, (optie 2 bij eigenschappen getal)

Kan iemand me uit de brand helpen?

het kan zijn dat de cel te klein is voor het geen wat er in moet komen te staan dan krijg je namelijk #### te zien.
Plaatst anders een voorbeeld bestand zodat we kunnen kijken naar je vragen

Het lijkt er op dat dit de oorzaak was.
Ik had hier geen flauw benul van.
Was de eerste keer dat ik met excel dit probeerde.

Kom er nog niet helemaal uit.
Ga proberen een voorbeeldbestand neer te zetten.

Het totaal van regel 10 wordt niet opgeteld.
Zo ook het totaal in kolom K.
Zou 10,5 moeten zijn, maar blijft bij mij 5,25, of ik nu wissel van getal naar speciaal, of tekst .

Hierdoor klopt het totaal in cel D45 ook niet.

Help.

Bijlagen

als ik hier gewoon 5.25 intik dan telt hij gewoon op.
De cel eigenschap stond op tekst waardoor hij niet optelde.

De cel eigenschap stond op tekst waardoor hij niet optelde.

Daar zit um de kneep, ik kan wisselen wat ik wil in de celeigenschappen voor K8 tot en met K38, of alleen op K10, er veranderd gewoon niets.
De notificatie blijft gewoon staan op 5,25 als tekst, dus vooraan in de cel.:confused:
Terwijl, als ik op celeigenschappen klik, wel direct getal wordt aangegeven.

Laatst bewerkt:
nog wat gestoeid, excel afgesloten en weer geopend, eigenschappen weer ingesteld op getal, en 5,25 ingetikt, en ziedar, de optelling geschiedt nu wel correct.

Bedankt voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan