POP3 en SMTP voor Windows Live Hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterbos

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
hallo,
sins kort kunt ge POP3 en SMTP terug gebruiken voor uw Windows Live Hotmail account.
dit kon al maar alleen voor de betaalde accounts.
ik heb dit geprobeert maar het lukt niet. ik kan WEL mails ontvangen en lezen maar geen
verzenden.
ik heb nogtans geconfigureert zowals de stappen zeggen in Windows Live Help.
kan iemand mij helpen?

bedankt

Was mij nog niet bekend.
Is dat zeker?
Ik gebruik Outlook Connector daarvoor, gaat uitstekend.

smtp oftewel verzenden zal dan blijkbaar nog steeds voor betalende accounts zijn.
Je zult dus waarschijnlijk nog steeds de smtp van je eigen internet service provider moeten gebruiken om te kunnen verzenden.

Het zou inderdaad echt moet kunnen met OE
Wordt de uitgaande mail helemaal niet verzonden? Of vanuit een ander adres, staat het hotmail account wel standaard?
Krijg je een foutmelding bij het verzenden? zo ja welke?

Heb je al deze stappen uitgevoerd? Ook de laatste 3
Geef de volgende gegevens op en klik op Volgende.
Klik in het vak Het servertype voor inkomende e-mail is een op POP3.
Ga naar het vak Server voor inkomende e-mail (POP3, IMAP of HTTP) en typ pop3.live.com.
Ga naar het vak Server voor uitgaande e-mail (SMTP) en typ smtp.live.com.
Typ de accountnaam en het wachtwoord voor uw Windows Live Hotmail-account. Schakel het selectievakje Wachtwoord onthouden alleen in als u de enige persoon bent die toegang heeft tot de computer. Zorg dat het selectievakje Aanmelden met beveiligd-wachtwoordverificatie niet is ingeschakeld.
Klik op Volgende en klik daarna op Voltooien.
Klik in het venster Internetaccounts op het tabblad E-mail, klik op het Windows Live Hotmail-account dat u heeft toegevoegd en klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Geavanceerd, voer onder Poortnummers van de server de volgende informatie in en klik vervolgens op OK:
Ga naar het vak Inkomende e-mail (POP3) en typ 995.
Ga naar het vak Uitgaande e-mail (SMTP) en typ 25.
Schakel onder Uitgaande e-mail (SMTP) en Inkomende e-mail (POP3) de selectievakjes Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig in.

mvg leo

hallo,
sins kort kunt ge POP3 en SMTP terug gebruiken voor uw Windows Live Hotmail account.
dit kon al maar alleen voor de betaalde accounts.
ik heb dit geprobeert maar het lukt niet. ik kan WEL mails ontvangen en lezen maar geen
verzenden.
ik heb nogtans geconfigureert zowals de stappen zeggen in Windows Live Help.
kan iemand mij helpen?

bedankt

Het verzenden via Live is alleen voor betaalde accounts. Dit heeft ook op de Live-site gestaan, ik kan het alleen niet terugvinden. Mogelijk hebben ze de tekst erafgehaald.

Ik heb toch meerdere artikelen gevonden waarin werd getesld dat het sinds eind vorig jaar wel kan.
o.a. deze (engelse) met uitleg.
(voor de duidelijkheid, dat is een andere Leo)

soms werkt trouwens poort 587 beter dan 25 voor de SMTP

ik heb alles al geprobeert :( maar het lukt nog steeds niet:confused:
ik heb alle stappen op websites doorlopen over dit onderwerp maar het
blijkt ook als je op andere forums kijkt dat er zijn die hetzelfde probleem hebben

Als microsoft iets doet dan doen ze dat niet goed...

NOG HULP IS ALTIJD WELKOM:D:D:D:D

ik heb alles al geprobeert :( maar het lukt nog steeds niet:confused:
ik heb alle stappen op websites doorlopen over dit onderwerp maar het
blijkt ook als je op andere forums kijkt dat er zijn die hetzelfde probleem hebben

Als microsoft iets doet dan doen ze dat niet goed...

NOG HULP IS ALTIJD WELKOM:D:D:D:D

Zie mijn vorig bericht, verzenden met een gratis Live account kan gewoon niet. Ik zou zeggen probeer Gmail.

Als je me gelooft kij dan op: http://livelog.spaces.live.com/blog/cns!F22E9E9D8F70E526!1875.entry
of op: http://windowslivewire.spaces.live.com/Blog/cns!2F7EB29B42641D59!32413.entry

Het kan nu ook voor de gratis accounts sinds: 12 maart 2009

Wouter

HULP IS ALTIJD WELKOM

Hij lijkt het inderdaad te doen, eerste 5 mails gaan in ieder geval goed. Ik heb schermafdrukken gemaakt van mijn Outlook-instellingen, zie hiervoor de bijlage. Vergeet niet je eigen Live-emailadres in te vullen.

Bijlagen

live.doc gecontroleerd

ik alle instellingen identiek nagekeken. Ontvangen van mail kan:) ik maar VERZENDEN NIET.:(:(:(:(

heb jij ook hetzelfde probleem?

Instellingen voor POP en SMTP voor hotmail:
- Inkomende mail: Server: pop3.live.com , Poort: 995 , SSL: ja
- Uitgaande mail: Server: smtp.live.com , Poort: 25 , SSL, ja , Verficatie verijst: ja

HULP IS NOG ALTIJD WELKOM !!!:):):):)

Probleem opgelost

mijn probleem is opgelost!!!

ik heb de fout gevonden:
ik moet niet poort: 25 voor uitgaande e-mail gebruiken maar: 587

dat heb ik gevonden op "Windows Live Help" dat uw provider uw poort 25 kan BLOKKEREN
daar zeggen ze dat ge dan poort: 587 moet gebruiken

zie ook post 6 in deze draad :)
Mooi dat je nu ook kunt verzenden via hotmail.

mvg leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan